حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حضور مؤثر و آگاهانه در انتخابات، وظیفه قانونی و مسئولیت انقلابی آحاد ملت است

سردار یوسفعلی‎زاده گفت: حضور مؤثر و آگاهانه مردم در انتخابات، وظیفه قانونی، تکلیف شرعی و مسئولیت انقلابی آحاد ملت است و لذا صفوف به هم پیوسته مؤمنین در این آوردگاه عبادی و سیاسی، عمل به تکلیف الهی را با تحقق وحدت ملی و ناامید کردن دشمن همراه می‌‎کند.
کد خبر: ۴۵۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ - 21May 2021

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‎زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات باید با آگاهی توأم باشد، اظهار داشت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک امر دارای اصالت و در راستای تحقق مردم سالاری دینی است.

وی افزود: در طول ۴۲ سال عمر بابرکت این نظام، انتخابات همواره به عنوان یک امر مهم و تعیین‌کننده مطرح بوده و به تعبیر امامین انقلاب، گامی بلند در جهت تعیین سرنوشت کشور است لذا جدی نگرفتن انتخابات و مشارکت ضعیف، خسارت محض است و آسیب آن به طور مستقیم متوجه انقلاب و نظام خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضور مؤثر و آگاهانه مردم در انتخابات، وظیفه قانونی، تکلیف شرعی و مسئولیت انقلابی مردم است. محصول انتخابات از مشارکت آحاد ملت به دست می‌آید و مشارکت‌کنندگان در این فریضه عبادی سیاسی فقط منحصر و محدود در بدنه دلدادگان به نظام و انقلاب نیستند بلکه همه افراد با هر گرایش و سلیقه و تفکری می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: انتخابات، رقابت مسالمت‌آمیزی است که مبتنی بر قانون، مردم می‌توانند در آن شرکت کنند و بدون تنازع و جدال خیابانی، آرا و نظرات خود را آزادانه مطرح کنند. در حقیقت این مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی عهده دار مسئولیت ریاست بر قوه مجریه شود و این گستره وسیع اختیارات به چه فردی سپرده شود. به بیان دیگر، اگر مردم به دنبال حق دخالت در حاکمیت و اعمال نظر در رویه مدیریتی کشور هستند، باید این خواسته خود را از راه قانونی دنبال کنند و قانونی‌ترین راه برای اقامه این حق، انتخابات است.

یوسفعلی‎زاده با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: شرکت در انتخابات «حق» هر ایرانی است؛ به این معنا که به آحاد جامعه ایرانی، این حق داده می‌شود که فارغ از گرایشات سیاسی، جناحی، حزبی و قومیتی خود در این میدان بزرگ حضور یافته و اعمال اختیار کند. از سوی دیگر، شرکت در انتخابات یک «تکلیف» است.

این مسئول تأکید کرد: فلسفه توصیه اکید به مشارکت در نماز جماعت این است که صفوف متحد و به هم پیوسته مسلمین به دور از تشتت و از هم گسیختگی در پیشگاه خدای واحد و رو به قبله مشترک بایستند و فریضه واجب را قربه الی الله به جا بیاورند تا هم‌زمان با عمل به تکلیف الهی، وحدت و انسجام امت هم حاصل شود. همین منطق و استدلال در خصوص انتخابات هم وجود دارد ولذا صفوف به هم پیوسته مؤمنین در این آوردگاه عبادی و سیاسی باید با انسجام و حضور متدینانه پای صندوق‌های رأی همراه شود تا عمل به تکلیف الهی با تحقق وحدت و انسجام ملی و ناامید کردن دشمن همراه باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر لزوم بررسی دقیق سوابق و برنامه‌های نامزدها توسط مردم برای تعیین نامزد اصلح گفت: باید صلاحیت افراد به دقت توسط مردم مورد رصد قرار بگیرد و برنامه‌های آنان ارزیابی شود تا فرد اصلح انتخاب شود. ملاک‌ها و شاخصه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در این باره تبیین کرده‌اند، کاربردی‌ترین روش تشخیص افراد مؤمن و مخلص از بین نامزدهاست که باید نصب‌العین قرار گیرد.

وی ابراز داشت: فرد خدمتگزاری که عهده‌دار مسئولیت دولت چهاردهم می‌شود، برهه حساسی از عمر بابرکت انقلاب اسلامی را پیش رو دارد و باید بیش از هر زمان دیگر، انقلابی بیندیشد، جهادی عمل کند و خود را آماده خدمت و ایثار بداند. اساساً خدمت در همه سنگرها و موقعیت‌ها از گستره جهاد با دشمن در خط مقدم تا رسیدگی به مشکلات معیشتی محرومان باید با روحیه جهادی باشد و کسانی که عاشق میز و امکانات حاصل از مقام و منصب هستند، در این برهه نه تنها باری از دوش ملت برنمی دارند بلکه خودشان نیز سربار کاروان پیشرفت و تعالی کشور و مانع از تحقق گام دوم انقلاب خواهند بود.

یوسفعلی‎زاده ضمن تبیین جنبه‌های مختلف تأثیرگذاری و حساسیت مضاعف عملکرد دولت چهاردهم در تسریع روند پیشرفت جامعه و نظام اسلامی ابراز داشت: همان‌گونه که در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، پیشتاز و تعیین‌کننده هستیم، نظام اسلامی این ظرفیت را دارد که با بهره‌گیری از مؤلفه‌های قدرت داخلی و درونی، به قله‌های رفیع تعالی و پیشرفت در همه عرصه‌ها دست پیدا کند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی برافراشته‌تر خواهد شد؛ چنانچه ملت بزرگ ایران با نشاط و توأم با بصیرت و آگاهی در این آوردگاه انتخابات شرکت کنند. از خداوند متعال می‌خواهیم که بار دیگر تصاویر غرورانگیزی از صفوف به هم پیوسته ملت انقلابی و به پا خواسته ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در ماه آتی شاهد باشیم تا قلب امام عزیز شاد و راه شهیدان پر رهرو باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار