فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع):

آزادسازی خرمشهر سبک موفق از نبرد در میدان را اثبات کرد

سردار «اکبری» گفت: آزادسازی خرمشهر، ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی ایران، یک سبک موفق از جلوه ایمان و معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد.
کد خبر: ۴۵۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ - 23May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سی و نهمین سالگرد فتح خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی، اظهار داشت: سوم خرداد روز مقاومت و ایثار و پیروزی، روز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس است که پس از ۵۷۵ روز، بار دیگر به آغوش ایران اسلامی بازگشت.

وی افزود: در چنین روزی، دنیای استکبار دریافت که شکست‌خورده نهایی این نبرد نابرابر در مقابل رشادت‌های رزمندگان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سردار اکبری ادامه داد: حماسه سوم خرداد در سال ۱۳۶۱ با وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح و پشتیبانی مردم و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان سلحشور و جان‌برکف رقم خورد و نقطه عطف افتخارآفرینی در تاریخ دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) درباره فتح خرمشهر، گفت: خرمشهر را قطعاً خدا آزاد کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حماسه ملت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله ظرفیت‌های انسانی مردم این سرزمین خدایی است.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر، از نقاط مهم و حساس تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است، که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به ظهور رساند و چشم جهانیان را خیره کرد.

وی اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با قرائت رمز مقدس «بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب علیه السلام» آغاز شد و با پیروزی رزمندگان اسلام در سوم خرداد و فتح خرمشهر، نگرانی جبهه استکبار از به خطر افتادن منافع آن‌ها در منطقه شروع شد.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری با تبیین تاریخچه‌ای از چشم طمع بیگانگان به خرمشهر در طول تاریخ ایران اسلامی، گفت: خرمشهر چهار بار در طول تاریخ از سوی بیگانگان اشغال شده که نهایتاً با رشادت اقشار مختلف مردم و از خودگذشتگی رزمندگان در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ علی‌رغم تمهدیدات دفاعی قوی و استحکامات سنگین ارتش بعث عراق که شامل طرح ۲۰ ساله دفاع از شهر بود، به آغوش میهن اسلامی بازگشت و آزاد شد.

وی تصریح کرد: رژیم بعث عراق تمام توان خود را برای حفظ خرمشهر متمرکز کرده بود و صدام اظهار داشت که در صورت بازپس‌گیری خرمشهر از سوی ایران، کلید «بصره» را تقدیم ایرانیان می‌کند، هرچند که به این وعده خود هم عمل نکرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) به برخی از پیام‌های فتح غرورآفرین خرمشهر اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر، ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی، یک سبک موفق از جلوه ایمان و معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد.

سردار اکبری تصریح کرد: با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای ظهور یافت و معادلات جهانی در منطقه برهم خورد.

وی گفت: هدایت و فرماندهی الهی حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان ولی فقیه در خلق حماسه‌های مختلف تاریخ انقلاب و وحدت و همدلی مردم و نیرو‌های مسلح در مقابل دشمن بیگانه، با آزادسازی خرمشهر به منصه ظهور رسید.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری، حضور رزمندگان این استان در روز‌های نخستین دفاع از خرمشهر و همچنین عملیات بیت‌المقدس را یادآوری کرد و گفت: مردم غیور و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری همچون صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و تاریخ دفاع مقدس در آزادسازی خرمشهر نیز نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند، همچنان که در سال‌های اخیر و در مقابله با ویروس منحوس کرونا و نهضت مواسات و کمک‌های مؤمنانه خوش درخشیدند.

وی، افزود: تقدیم ۲ هزار و ۴۵۳ شهید و هزاران نفر جانباز و ایثارگر نشان پرافتخاری از حضور قهرمانانه مردم و رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برای پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی و انسانی است که با تکیه بر روحیه ولایتمداری، ایثار و مقاومت و شهادت‌طلبی و درس‌آموزی از مکتب عاشوراست.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: در عملیات بیت‌المقدس حدود ۳۰۰ نفر رزمنده از خطه دلاور خیر چهارمحال و بختیاری حضور مقتدرانه داشتند و حدود ۸۰ شهید و ۱۰۲ نفر جانباز تقدیم کرده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) با اشاره به هجمه‌های مختلف جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی و تهدید و تحریم‌های ظالمانه آن‌ها، تأکید کرد: فتح خرمشهر الگویی برای تحقق فتوحات دیگر در قالب ساختار‌های جدید و در عرصه‌های علمی، فناوری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که با وحدت و همدلی مردم و مسئولین نظام حاصل می‌شود و ان‌شاءالله شاهد انتخاباتی پرشور و حداکثری و انتخاب درست به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم و با تشکیل دولت جوان، انقلابی، جهادی، شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تحقق یابد و بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار