وزیر دفاع:

دشمن اشراف هوایی خود را مقابل ایران از دست داده است

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تلفیق همدلی مردم و نیرو‌های مسلح یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش را برای ما رقم زده است، گفت: دشمنی که روزی از گزینه‌های روی میز حرف می‌زد، امروز اذعان می‌کند که در حوزه هوایی، اشراف خود را در برابر ایران از دست داده است.
کد خبر: ۴۵۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ - 23May 2021

دشمن اشراف هوایی خود را در مقابل ایران از دست داده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های رزم زمینی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه‌های مختلف دفاعی اظهار داشت: حوزه دفاعی کشور متعلق به مردم است؛ چراکه توان و اقتدار ما مردم‌پایه و متکی به مردم است.

وی افزود: مردم ما در آن دوران که نیاز بود، پشتیبان نیرو‌های مسلح شدند و با وحدت و همدلی خرمشهر را آزاد کردند؛ امروز نیز نیرو‌های مسلح پای کار مردم هستند و تا پای جان خود در کنار ملت بزرگ ایران قرار دارند.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز تلفیق همدلی مردم و نیرو‌های مسلح یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش را برای ما رقم زده است. مردم نیز قدر این قدرت و امنیت را می‌دانند و مطلع هستند که چه هزینه‌هایی برای این امنیت پرداخت شده است.

امیر حاتمی با اشاره به گزافه‌گویی دشمنان در گذشته، گفت: دشمنی که روزی از گزینه‌های روی میز حرف می‌زد، امروز اذعان می‌کند که در حوزه هوایی، اشراف خود را در برابر جمهوری اسلامی از دست داده است؛ در حالی که در مابقی حوزه‌ها نیز به همین ترتیب است و البته آن‌ها از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دیگر مطلع نیستند.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی امنیت‌خواه است و در راستای امنیت کشور‌های منطقه گام برمی‌دارد، بیان کرد: شهید سردار سلیمانی با فعالیت‌ها و رشادت‌های خود نشان داد که ایران اسلامی به دنبال تأمین امنیت همه کشور‌های منطقه است.

وزیر دفاع همچنین به پیروزی اخیر ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: این پیروزی به خوبی نشان داد که درخت رژیم صهیونیستی پوسیده و رو به اضمحلال است.

امیر حاتمی سپس در خصوص پیشرفت‌های وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی، گفت: دستاورد‌های رزم زمینی تنها بخشی از توان ما است و جمهوری اسلامی امروز در حوزه موشکی و توان پهپادی از قدرت‌های برتر در سطح جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف خود را در حوزه رزم زمینی محقق کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: محور اصلی فعالیت ما دستیابی به تسلیحات راهبردی در همه حوزه‌هاست.

وزیر دفاع اظهار داشت: در حوزه موشکی به سطح قابل توجهی از توانمندی دست یافته‌ایم و همان‌طور که دنیا مشاهده کرد، نیرو‌های مسلح توانستند مأموریت خود را در حمله به پایگاه عین‌الاسد به خوبی انجام دهند.

امیر حاتمی با بیان اینکه خوشبختانه در این چهار سال توانستیم به قول‌هایی که به ملت و مجلس داده بودیم، عمل کنیم، عنوان کرد: ما در حوزه پدافند ارتفاع بالا و پدافند ارتفاع متوسط و پایین انواع سامانه‌ها را مطابق با نیاز عملیاتی در اختیار داریم و ان‌شاالله با کمک مجلس و دولت، سطح کمّی در این حوزه‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار