رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم مردمی عمار مطرح کرد؛

قُرُق شکنی شهرستان ادب در فضای ادبی/ نسل تازه‌ای از روشن‌فکری دینی شکل گرفته است

جلیلی با تاکید براینکه موسسه شهرستان ادب قُرُق شکنی کرده است، گفت: نسل تازه‌ای از روشن‌فکری دینی در فضای هنر انقلاب شکل گرفته است.
کد خبر: ۴۵۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «وحید جلیلی» رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم مردمی عمار در جشن 10 سالگی موسسه شهرستان ادب اظهار داشت: در روزگاری که دهانت را می‌بویند مبادا دوستت دارم امام، دوستت دارم شهید و دوستت انقلاب و دوستت دارم مدافع حرم گفته شود و گزمه‌های روشنفکری در کوچه کوچه‌های هنر با گشت افساد به راه انداخته‌اند و تلاش می‌کنند فضای فرهنگ و هنر ایران بزرگ را قُرُق کنند؛ قُرُق شکنی از سوی بچه‌های شجاع شهرستان ادب مبارک باد.

وی تصریح کرد: در نگاهی به تاریخ انقلاب می‌بینیم قُرُق شکنی در مقاطع مختلفی صورت گرفته است. در موج اول هنر کسانی که دلشان با مبانی دینی صاف نمی‌شد و فاصله خودشان را با انقلاب اسلامی آشکار و آشکارتر کردند و درحالی که فکر می‌کردند اگر به کمک انقلاب نیایند، انقلاب ضربه خواهد دید اما بچه‌های انقلاب با غیرت و قریحه سرشار مثل قیصر امین‌پور و سید حسن حسینی و سلمان هراتی این قُرُق را شکستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم مردمی عمار  افزود: مقطع بعدی قُرُق شکنی بچه‌های انقلاب، بعد از قطعنامه ۵۹۸ بود که بخاطر آن ریزش برخی از هنرمندان صورت گرفت و در همین ایام بود که شهید آوینی موج تازه‌ای شکل داد.

جلیلی تاکید کرد: مقطع سوم این جریان، فتنه ۸۸ بود که برخی از برجستگان هنر فروریختن و باز گمان شد انقلاب تنها می‌ماند اما جوشش‌ها آشکار شد و علم انقلاب برافراشته‌تر شد و نسل تازه‌ای از روشن‌فکری دینی در فضای هنر انقلاب شکل گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار