فتح خرمشهر، فتح خون/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مازندران پرچمدار طرح جبهه خرمشهرها

سردار «سلیمانی» گفت: همان طوری که تیپ کربلا در دوران دفاع مقدس خوش درخشید طرح جبهه خرمشهر‌ها نیز با پرچمداری مازندران و با تکیه بر هدایت‌ها می‌تواند در کشور الگو باشد.
کد خبر: ۴۵۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ - 23May 2021

مازندران پرچمدار طرح جبهه خرمشهرها/به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش ازظهر امروز در جلسه آمایش سرزمینی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان مازندران در مجتمع کوثر بابلسر اظهار داشت: انقلاب اسلامی و امام راحل در دوران مبارزه و در خرداد سال ۴۲ می‌گفتند باید رژیم غاصب صهیونیستی از جغرافیا محو شد لذا آنچه که صهیونیست‌ها را گرد هم آورد مسئله امنیت بود، اما آن‌ها نتوانستند ملیت تشکیل دهند.

وی افزود: آن روزی که در عملیات بیت‌المقدس، سپاه کربلا بر دشمن بعثی یورش می‌برد، دشمن حتی با تکبیر رزمندگان اسلام فرار می‌کرد لذا وضع اشغالگر همین است که از صدای تکبیر می‌ترسد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده است و امام راحل فرمودند: «قرن آینده قرن اسلام است و اسلام سنگر‌های کلیدی را فتح خواهد کرد»، افزود: حضرت امام قرن میلادی را قرن بیست‌ویکم گفتند و در این قرن چقدر اتفاق افتاده است چقدر اسلام موفقیت داشته است و قابل مقایسه با یورش غربی‌ها به جهان اسلام و غارتگری آنان نیست.

این مسئول با بیان اینکه شهریور ۱۳۲۰ کشور ایران توسط غربی‌ها اشغال شد، اما انقلاب اسلامی با قدرت مردم و تیکه بر مردم توانست بر آن‌ها غلبه کند، گفت: امام این قدرت را شناخت و این انرژی را با انگیزه‌های الهی همراه کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نظریه قدرت نرم پس از انقلاب اسلامی در دنیا شکل گرفت و استکبار فقط قدرت سخت را می‌دانست، اما بعد از انقلاب اسلامی این قدرت نرم در دنیا نمایان شد، افزود: امام راحل این قدرت نرم را می‌شناخت که این قدرت در اسلام و تشیع و در درون ملت ایران است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رزمندگان استان مازندران سپاهی در عملیات بیت‌المقدس داشتند به نام تیپ کربلا که جزو مانوری‌ترین سپاه در طول دفاع مقدس بود، گفت: قبل از عملیات طریق‌القدس سه تیپ به نام تیپ کربلا، تیپ عاشورا و تیپ امام حسین (ع) شکل گرفت و این سه تیپ از اولین یگان‌های سپاه بودند.

وی با بیان اینکه نامگذاری جبهه خرمشهر‌ها بسیار مهم است، افزود: پرچم خرمشهر‌ها که قرار است در بابلسر بالا برود، این همان پرچم تیپ کربلا در خرمشهر بود که آن را در خرمشهر برافراشتند. تیپ کربلا جزو قرارگاه فتح بود. اصلی‌ترین قرارگاه بیت المقدس بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به چرایی هدف از وضعیت سنجی پایگاه و تحقق جامعه مهدوی و قرارگاه‌های تحقق محله اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی یک الگو دارد که این الگو از سوی امام راحل عرضه شد و ملت ایران به این الگو رای داد.

وی اضافه کرد: الگوی مردمی با ۹۸ درصد، انتخاب و مردم قبول کردند و اسلامی بودن مسئله مهمی بود که امام راحل آن را به این الگو اضافه کردند و الهی بودن از راه حضور مردم بود نه از راه دیوان سالاری و ابلاغ بلکه در چارچوب نظریه امام و امت بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب آن را در ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۷صادر کردند یک فصل جدیدی برای برگشت به اصل انقلاب بود که تحقق دولت اسلامی در زیر سایه راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب شکل می‌گیرد، افزود: رهبر معظم انقلاب در ۵ آذر سال ۱۳۹۵، فرمودند بسیج مظهر کامل مردم سالاری اسلامی است، مردم سالاری اسلامی فقط شرکت در انتخابات و رای دادن نیست که البته این یکی از وجوه آن است؛ اما اگر مردم را در میدان‌های دیگری مثل اقتصاد مقاومتی وارد کردیم، آن وقت اقتصاد مقاومتی مردم سالار شکل می‌‍گیرد و بسیج مظهر تحقق مردم سالاری اسلامی است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که بر مسایل و مشکلات راهبردی کشور تمرکز پیدا کردند، تحقیق کردند و گزارشات خود را بر رهبر معظم انقلاب عرضه کردند، گفتند تنها راه نجات کشور از مشکلات، میدان‌داری بسیج است و بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه این هدیه الهی که به گفته رهبر معظم انقلاب به قلب امام الهام شد، نهالش در کشور کاشته و این شجره طیبه در دوران دفاع مقدس تنومند شده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پس از دوران دفاع مقدس بسیج را مهندسی کرده است؛ لذا بیانیه گام دوم انقلاب یعنی بسیج مردم ایران برای تکمیل انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای پنج مرحله، «انقلاب»، «استقرار نظام جمهوری اسلامی»، «تحقق دولت اسلامی»، «جامعه اسلامی و مهدوی» و «تمدن نوین اسلامی» است، گفت: هنوز سه مرحله از آن مانده است چرا که ما درگیر دیوان سالاری شده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیج جلودار مردم تحت رهبری مقام عظمای ولایت و مدافع حقوق مردم است، افزود: سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان اولین سند راهبردی توسط رهبر معظم انقلاب تصویب شد و معظم له فرمودند این یک اتفاق مبارکی است؛ لذا باید بیانیه گام دوم انقلاب پیاده سازی شود و باید در این مورد مراقب و هوشیار بود تا بفرموده رهبر معظم انقلاب یک جمهوری اسلامی تقلبی را تحویل ما ندهند آنهم با زر و زور و تزویر و رسانه؛ لذا تنها مسئله‌ای که می‌تواند بر این‌ها غلبه کند حضور مردم است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تشکیلات بسیج لوکومتیو پیش رونده و پیش برنده است هم خود در حال حرکت است و هم مردم را باخود همراه می‌کند، افزود: پایگاه بسیج مال انقلاب و مردم است و ما فقط از آن حمایت می‌کنیم تا دشمن خدای ناکرده از آن سواستفاده نکند از پایگاه بسیج صیانت می‌کنیم تا دچار انحراف وانفعال نشود.

سردار سلیمانی اضافه کرد: هدف فقط فعال کردن پایگاه مقاومت بسیج نیست بلکه هدف تشکیل مردم سالاری اسلامی و رفتن به سمت تشکیل جامعه مهدوی است؛ لذا باید مراقب باشیم که دشمن با راه اندازی جنگ شناختی در حال تغییر ادراک مردم است و می‌خواهد رذایل را با فضایل جابجا کنند.

زئیس سازمان بسیج مستضعفین  ادامه داد: مردم ما مردم صبور و بردباری هستند و حال که فرصت خدمت به ما داده شده است باید به مسئله اصلی که مردم هستند توجه کرد.

وی افزود: باید براساس اندیشه‌های امامین انقلاب و تدابیر رهبر معظم انقلاب با جلوداری روحانیت و با محوریت مساجد و همچنین با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و با روحیه جهادی و امید به آینده و با محور قرار دادن جوانان شرایط را تغییر بدهیم؛ از همین‌رو تنها پرچمداری که می‌تواند باعث تغییر وضع موجود بشود، بسیج است که در تمامی میدان‌ها باید حاضر باشد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ان شالله طرح جبهه خرمشهر‌ها که در بابلسر اجرا شد، تلاش کنیم که گزارش محلات اسلامی را به نام مازندران تقدیم رهبر معظم انقلاب کنیم و این طرح ملی امسال در همه سطح محلات به اجرا دربیاید که اجرای طرح محلات اسلامی تدبیر و ارمام امام راحل، و ائمه معصومین است که نقطه آغاز این طرح از مساجد است لذا در این الگو، جای مردم مشخص است.

وی افزود: ان شالله این حرکت تحسین برانگیز که در مازندران شروع شد که بر اساس سند اعتلای بسیج و براساس بیانیه گام دوم انقلا ب است، اولین استانی باشد که زیرساخت‌های آن را فراهم کرده تا ان شالله رهبر معظم انقلاب این استان را به عنوان الگوی سایر استان‌ها در اجرای طرح محلات اسلامی به سایر استان‌ها معرفی کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: همان طوری که تیپ کربلا در دوران دفاع مقدس خوش درخشید طرح جبهه خرمشهر‌ها نیز با پرچمداری مازندران، و با تیکه بر هدایت‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب و اتکا به قدرت مردم دیار علویان، که در پشتیبانی از حکومت تشیع در تاریخ افتخارآفرین بودند، در کشور الگو باشد.

وی با عنوان اینکه در این زمینه نظام تعلیم و تربیت بسیج باید با حفظ توانایی‌ها خود را برروز رسانی کند، گفت: نظام تربیتی بسیج از بعد تربیتی باید سرگروه مربی باشد و برای به صحنه آوردن مردم فعال و دیده شود؛ چرا که ملاک اینکه مردم پای کار بیایند، اسم نویسی در بسیج نیست بلکه اثربخشی در رسیدن به اهداف انقلاب مهم است.

سردارسلیمانی با بیان اینکه خروجی نظام تعلیم و تربیت بسیج، داشتن هشت میلیون جوان مومن انقلابی پای کار است، افزود: راهبرد اصلی بسیج، تحقق و تشکیل بسیج و قرارگاه تربیتی بسیج است که این‌ها منتج به فعال شدن پایگاه‌ها و گسترانیدن چتر تعلیم و تربیت بر مردم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها