معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش البرز:

ستاد برگزاری مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در البرز آغاز به کار کرد

«فهمیده» از آغاز به کار ستاد برگزاری مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با شعار «ما مقتدریم» در بستر شبکه شاد مدارس استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ - 23May 2021

ستاد برگزاری مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در البرز آغاز به کار کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «فرشته فهمیده» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز از آغاز به کار ستاد برگزاری مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با شعار «ما مقتدریم» در بستر شبکه شاد مدارس استان خبر داد.

وی افزود: هدف از تشکیل این ستاد، تبیین و ترویج دستاوردهای ارزشمند و تاریخی و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس به‌عنوان تجربه‌ای بی‌نظیر برای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده و انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان و خانواده‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج و انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و استفاده بهینه از فضای مجازی را به‌عنوان دیگر اهداف تشکیل ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در حوزه آموزش‌وپرورش عنوان کرد.

وی با اشاره به ارسال بخشنامه دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ به مدارس افزود: در این دستورالعمل نکوداشت مناسبت‌های انقلابی و ایام‌الله در قالب فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانش آموزان بر اساس اهداف تعریف‌شده در ساحت‌های سند تحول بنیادین موردتوجه قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی، تبلیغی و ابتکار عمل در فضای مجازی در راستای تبیین و ترویج دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را ضروری دانست.

فهمیده عنوان کرد: جدول مناسبت‌های ملی مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت نیز تنظیم شده است تا کارشناسان اداری، معاونین و مربیان امور پرورشی مدارس استان البرز نسبت به تدوین، برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن برنامه‌ها طبق روز مندرج در جدول اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این ستاد به بهره‌گیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده معظم شهدا در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تأکید شده است، اضافه کرد: در بازشناسی عوامل پیروزی‌های دوران دفاع مقدس و امتداد آن در اقتدار جبهه مقاومت باید از برنامه‌های هنری و رسانه‌ای استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش البرز اضافه کرد: برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت نسبت به برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی به‌منظور معرفی اقتدار، توانمندی‌های دفاعی و سازندگی کشور نیز تأکید شده است.

وی بیان داشت: ایجاد فضای تبلیغی، بهره‌گیری از ظرفیت معنوی و مناسبت‌های مذهبی، پرداختن به سبک زندگی و رفتار شهدا و رزمندگان در اعتلای اقتدار ملی دوران دفاع مقدس از دیگر محورهای موردتوجه در ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در آموزش‌وپرورش البرز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها