مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

شناسایی ۶۰ مدخل در شهرستان تفرش

سرهنگ «کریمی» گفت: شهرستان تفرش بیش از ۶۰ مدخل اصلی و فرعی در دانشنامه استانی دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۴۵۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ - 23May 2021

شناسایی ۶۰ مدخل در شهرستان زرندیه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ‌امروز در نشست شورای دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی در شهرستان تفرش اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالباتی که رهر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس دارند تهیه یک دایرة المعارف محکم، قوی، مستند‌، جامع‌، با دقت نظر و بدون تعارف است و این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان های پیشگام در حوزه فعالیت های دفاع مقدس است و این به برکت برگزاری کنگره شهدای استان انجام شده که خوشبختانه  زیرساخت های بسیار خوبی برای هرگونه فعالیت در حوزه دفاع مقدس فراهم شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: همزمان با تشکیل ستاد پیشنیه رزم در استان مرکزی اقدامات جمع آوری اسناد هم در حال انجام بوده و در طی این سال ها کمک های زیادی به روند تکمیل دانشنامه دفاع مقدس استان انجام شده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته یکی از سیاست های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تهیه دانشنامه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت که این مسئله علاوه بر برکات بسیار فراوانی که دارد می تواند در معرفی و تبیین نقش استان و افتخارات مردم و رزمندگان در دفاع مقدس به نسل جوان موثر باشد.

کریمی گفت: از سال گذشته روند تکمیل دانشنامه دفاع مقدس شتاب بیشتر و تندی تری به خود پیدا کرد که دبیرخانه آن در اداره کل فعال‌، شورای سیاستگداری به ریاست فرمانده محترم سپاه روح الله تشکیل و کمیته ها و کارگروه های تخصصی نیز راه اندازی شدند.

این مسئول مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله، چاپ و انتشار را از مهمترین گام های تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس خواند و افزود: کمیته تخصصی شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در این راستا فعالیت می‌کنند و در راستای نظارت بر محتوای کمیته ها سه کارگروه نطارت تشکیل شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۲۵ مدخل شناسایی ، ۱۲۵ مقاله تهیه و ۱۵۰ نفر در کارگاه های تخصصی آموزش دیده اند که با توجه به گستردگی کار و پر رنگ بودن نقش استان مرکزی در دفاع مقدس این کار ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در راستای شناخت بهتر و شناسایی مداخل در سطح استان جلسات تخصصی با اقشار مختلف و شهرستان های استان به طور میدانی شروع شده و کمیته های دانشنامه جلسات تخصصی با کلیه دستگاه ها، اقشار مختلف، نهادها، سازمان ها و شهرستان ها را به طور میدانی انجام می دهند.

کزیمی افزود: امروز در راستای شناسایی بهتر نقش شهرستان تفرش در دفاع مقدس به همراه اعضای کمیته های پنج گانه دانشنامه به شهرستان زرندیه آمدیم که جلسه شهرستانی دانشنامه با حضور امام جمعه محترم، فرماندار محترم، فرمانده محترم سپاه شهرستان و سایر دستگاه ها تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شهرستان تفرش بیش از ۶۰ مدخل اصلی و فرعی در دانشنامه استانی دفاع مقدس دارد، گفت: در این جلسه مقرر شد جهت بررسی بیشتر نقش شهرستان در دفتع مقدس جلسات و کارگاه های تخصصی با حضور افراد تاثیرگذار برگزار شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر‌نشان کرد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس‌، تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت و هدایت کلیه برنامه های مهم به این ستاد و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مهمترین برنامه‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سالجاری است که همه باید به اندازه سهم و توان خود در این راستا مشارکت کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار