بازیگر سینما و تلویزیون:

‌سریال تلویزیونی «رویای فردا» مسیری جدید برای مخاطبان باز می‌کند

«ثباتیان» گفت: امیدوارم بتوانم با ساخت سریال تلویزیونی «رویای فردا» مسیری جدید برای خود و مخاطبانم باز کنم‌.
کد خبر: ۴۵۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ - 23May 2021

‌سریال تلویزیونی «رویای فردا» مسیری جدید برای مخاطبان باز می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «محسن ثباتیان» بازیگری که سابقه حضور در دو دوره جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد‌، به عنوان نویسنده و بازیگر این بار فعالیت هنری خود را ادامه خواهد داد. فیلمنامه‌ای که به گفته او بسیار جسورانه و ساختارشکنانه نوشته شده است.

ثباتیان در فکر حضوری متفاوت در تلویزیون است، با او درباره این نویسندگی، بازیگری و آینده هنری به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید:

دفاع پرس: این روزها مشغول نویسندگی فیلمنامه سریال هستید، این فیلمنامه در چه حال هوایی است ؟

بله این روزها مشغول بازنویسی قسمت های پایانی سریال «رویای فردا» هستم. یک فیلمنامه طنز متفاوت و ساختار شکن در واقع می‌خواهم سریال دلخواه خودم را بسازم‌، با فیلمنامه‌ای که مطمئن هستم مورد استقبال مخاطب تلویزیون قرار می‌گیرد‌.

دفاع پرس: چه چیزی باعث شد از بازیگری به سمت فیلمنامه نویسی بروید ؟

من در این مدت پیشنهاد‌های زیادی داشتم که اصلا با فیلمنامه نتوانستم ارتباط برقرار کنم ، توانایی های من هم مثل همه انسانها یک سقفی دارد اما من هنوز در ابتدای مسیر هستم و با خواندن این سناریو ها احساس کردم باید خودم دست به کار شوم زیرا آدم انتظار دارد با گذشت هر سال از عمرش زندگی هنری او نیز ورقی بخورد پس ترجیح دادم خودم دست به کار شوم.

شروع فعالیت من با نویسندگی بوده، فیلمنامه نویسی برایم کار جدیدی حساب نمی‌شود، از طرفی بازیگرهای زیادی داریم در دنیا که نویسنده فیلمنامه هایی بودند که خود بعدها در آن بازی کردند.

دفاع پرس: شبیه سیلوستر استالونه در فیلم راکی ؟

یا مت دیمن و بن افلک در فیلم ویل هانتینگ نابغه که بخاطر آن اسکار بهترین فیلمنامه را هم دریافت کردند ، و جالب اینجاست این افراد با نوشتن این فیلمنامه ها به اوج قله شهرت و موفقیت در بازیگری هم رسیدند‌.
من از بازیگری ناامید نیستم بلکه سعی کردم با اینکار مسیر دیگری را برای خود هموار کنم‌.

دفاع پرس: فیلمنامه‌های پیشنهادی چه مشکلاتی داشت که شما خود برای ادامه مسیر دست به قلم شدید؟

فقط بحث فیلمنامه نیست  متاسفانه ما فراموش کردیم فیلمسازی و سریال سازی بر اساس کدام نیاز جامعه ساخته شده، اکثر فیلمنامه های پیشنهادی حتی یکبار مصرف هم نیست.

مشکل اینجاست که خیلی ها هنر را فراموش کرده اند و فقط مشغول تجارت هستند و متاسفانه وقتی هنر تبدیل به تجارت خالص میشود انسانها تبدیل به ابزار می‌شوند‌.

تهیه کننده، فیلمنامه نویس‌، کارگردان یا بازیگری که فقط به پول فکر میکند و به تاثیر بلند مدت هنرش اهمیتی نمیدهد مطمن باشید تجارت او هم زیاد دوامی نمی آورد و همان مخاطبی که روزی برای کار هنری او هورا می‌کشید او را پس خواهد زد‌.

من نمی‌گویم تمام عوامل فیلمسازی اینگونه هستند اما متاسفانه این نگاه تجاری به اولویت خیلی ها تبدیل شده .

دفاع پرس: در مورد ساخت فیلمنامه «رویای فردا» اقدامی کرده‌اید !؟

فیلمنامه در انتهای بازنویسی قسمتهای پایانی است و من در مورد آن با چند تهیه کننده خوب و همچینین چندین بازیگر مطرح کشورمان صحبت هایی داشتم و به تفاهم هم رسیده ایم‌. ان‌شاءلله به زودی به طور رسمی وارد مرحله پیش تولید سریال خواهیم شد.

هیجانی را که برای آغاز این سریال دارم برایم واقعا دلنشین و جذاب است.

دفاع پرس: پس با صحبت های شما انتظار داریم سریال «رویای فردا» یک اثر درخشان شود؟

برای من بازیگری و نویسندگی کاری ست که با عشق می‌چرخد و روزگارش را می‌گذراند.

نباید یادمان برود که فیلمسازی یک هنر است و با یک اثر هنری می‌شود میلیون ها دل را تکان داد یا اندیشه‌ای را بیدار کرد.

فیلمسازی و سریال سازی رسالت دارد، جریان ساز است، می‌تواند ایده برای زندگی بدهد و حتی انسانی را نجات بدهد‌.

وقتی شغلت را به این دید نگاه کنی هدف خیلی بهتر درک می‌شود‌. امیدوارم بتوانم با سریال «رویای فردا» مسیری جدید برای خود و مخاطبانم باز کنم‌.

دفاع پرس: خیلی خوب است که از نا امیدی به امید رسیده‌اید‌، شاید اسم رویای فردا از همین احساس سرچشمه می‌گیرد؟

این اخلاق من است‌، من از خودم فرار نمی‌کنم‌، اعتبار بازیگر به نقشی است که بازی می‌کند پس سعی می‌کنم مسیرم را طوری ادامه بدهم که به آن ایمان دارم، در مورد اسم نمی‌دانم شاید حق با شما باشد اما با این فیلمنامه حالم خوب است این فیلمنامه جوری نوشته شده که به تماشاچی امید می‌دهد‌.

و حرف پایانی ؟

به این نتیجه رسیده‌ام که وقت عمل کردن است و باید از حالت انفعال خارج شد‌، امیدوارم بتوانم با یک سریال خوب تماشاچی را نیز با خود هم عقیده کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها