فتح خرمشهر ، فتح خون/ محمدامین دانشگر؛

خرمشهرها در پیش است

«دانشگر» در سروده‌ای آورده است: خرمشهرها در پیش است یعنی جهان‌آراها، هنوز که هنوز است مسیر شهادتشان از دریچه ایثار و مقاومت می گذرد.
کد خبر: ۴۵۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ - 23May 2021

به گزار خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «محمدامین دانشگر» سروده ای در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد ومقاومت استان سمنان که بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد سروده است.
 
متن دلنوشته  به شرخ زیر است: 
 
«ای خون خروشیده حق تعالی، و‌ای خط شروع شهر خون، خرمشهر؛ که خدا با زبان روح جاودانه اش خمینی، آزادت کرد.‌ای چشمه‌ی جوشان حرکت امت؛ و‌ای شهد شیرین شهید آفرین این ملت.

شکوه کلامت، شروع بیانت بود از فتح آن خرم شهر به دست جوانان تازه سردارت.

چه داستان جالبی ست ماجرای یک ملت و خرداد و خرمشهر هایش؛ و چه آشنا واژه ایست خرمشهر، که هنوز که هنوز است خدا آزادش می‌کند.

خرداد شده بود آن شهریوری که خون و خمپاره به یکباره سهم خانه‌های این ملت شد.

همان خردادی که سنگینی کلام تو را‌ای امام عزیز، به یادآوردکه بار‌ها گفتی انتظار فرج از نیمه خرداد کشم؛ و بی شک بعد ازگذشت ۳۰ سال از آن فراق، باز خرداد شد شبانگاه ۱۳ دی که قاسم هنوز زنده است را شعار جهانی جغرافیای مقاومت نمود؛ و خردادی که هنوز نیامده، پیوند خون دخترکان مظلوم، مظلوم رمضان کربلایی کابل را با محرم و مکتب سیدالشهداء، یکبار دیگر در تاریخ ماندگار کرد.

همان خردادی که زخم هفتاد و اندی سال هر روز این روز‌های فلسطین قهرمان را در سینه خود جای داده وگوش به فرمان فرمانده، برای یک الی بیت المقدس دیگراست؛ و ما چه می‌دانیم از دیگر راز‌های نهفته خرداد و خرمشهر هایش. جزء آنکه رهبر امت در خرداد‌های حیات این ملت فرمودند: خرمشهر‌ها در پیش است.

خرمشهر‌ها در پیش است یعنی جهان آرا‌ها، هنوز که هنوز است مسیر شهادتشان از دریچه ایثار و مقاومت می‌گذرد.

یعنی خون یارانت محمد پایمال نخواهد شد هر چند تو نباشی ببینی؛

یعنی‌ ای غزه گرفتارآل یهود، با شعله‌های پی در پی آتش، تو نیزمانند دزفول و خرمشهر، با هزاران هزار موشک، ماندگار می‌مانی ومطمئن باش طاقوت‌های جهان محو اسرائیل را به تماشا می‌نشینند. خرمشهر‌ها در پیش است یعنی اعتقاد حقیقی به امام امت و امت امامی که با چشمانی اشکبار و قلب‌های مطمئن با این جمله اعجازگر می‌شود. (خرمشهر را خدا آزاد کرد).

خرمشهر‌ها در پیش است یعنی دراین خرداد منتهی به انتخاب، راه حل مشکلات، سپردن تصمیمات به دست جوان ترهاست.

در خردادی که همواره، صحنه سیاست بوده و نماد رقابت، این بار با تجلی خاطرات حماسه سوم خرداد، مشتاق رفاقت و شور حضور همگان است برای انتخابی انقلابی، مؤثر و کارآمد.

و باز یادآور می‌شویم که خرداد و خرمشهر، همیشه هم معنی و هم قافیه بوده اند؛ و چه زیبا گفت آن پیر دانای ما که خرمشهر نماد محاصره نیست و نماد پیروزیست؛ و‌ای کاش یادمان نرود که خرمشهر در مسیر بیت المقدس آزاد شد.

در پایان برای گذر از این پیچ تاریخی پرخطر در خرمشهر‌های پیش رو، بار دیگر در مراسم گردهمایی پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان، تجدید بیعت می‌کنیم، با امام و شهداء و می‌شنویم فراز پایانی وصیت نامه آن شهید جوان مومن انقلابی دهه هفتادی شهید مدافع حرم عباس دانشگر، که گفت:

خدایا تو هوشیارمان کن. تو مرا بیدار کن، صدای العطش می‌شنوم، صدای حرم می‌آید، گوش عالم کر است

خیام می‌سوزد، اما دلمان آتش نمی‌گیرد، مرده ام تو مرا دوباره حیات ببخش، خوابم تو بیدارم کن.

در خاتمه در این غروب عجین شده با امام و شهداء، همه با هم به روح مطهرشان درود و سلام می‌فرستیم

بر روح خدا پیر جماران صلوات پیش از قطرات ناب باران صلوات

آن گوهر تابان به شهیدان پیوست تقدیم به محضر شهیدان صلوات»
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار