انتشار ۶ کتاب جدید موسسه قدر ولایت/ از رمانی برای حجاب تا سوژه‌ای از حاج قاسم سلیمانی

موسسه قدر ولایت شش کتاب جدید خود را باتوجه به پرداختن به موضوعات روز، منتشر و روانه بازار نشر کرد.
کد خبر: ۴۵۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ - 24May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت شش عنوان از کتب خود را در نوبت چاپ اول روانه بازار کرد و در دسترس مخاطبان قرار داده است.

۱- «تنور دوستی»، به نویسندگی زینب کریمی و گرافیک امیروحید سعیدی‌فرد، گروه سنی نوجوانان، ۹۶ صفحه، ۲۰ هزار تومان.

رمان «تنور دوستی» تلاش دارد تا با پرهیز از کلیشه‌زدگی، مخاطب نوجوان را با تاریخچه حجاب آشنا کند. ماجرا‌هایی که بر دختران و زنان ایران زمین در دوره استبداد رضاخانی گذشت، با پلی به جامعه امروز پیوند می‌خورد.

مقاومت زنان و دختران در آن دوران، شکوفه‌های آزادی و اختیار در انتخاب حجاب را در عصر انقلاب اسلامی در سرزمین ایران و در آفاق جهان اسلام و بلکه در غرب به بار نشانده است. پیوندی از عمق تاریخ به عصر حاضر که هم شرایط زندگی و جریان تاریخی را بازگو می‌کند و هم شکرانه انتخابی را که ثمره مقاومت و ایستادگی است، نمایان می‌سازد.

انتشار شش کتاب جدید موسسه قدرولایت/ از رمانی برای حجاب تا سوژه‌ای از حاج قاسم سلیمانی
۲- «حرم در انتظار ما»، به کوشش گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، ۱۲۸ صفحه، ۲۰ هزار تومان.
شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود جمله عجیب و بسیار مهم و سرنوشت‌سازی دارند، آنجا که از عمق اعتقاد و صمیم قلب و شدت علاقه به مردم، می‌نویسند:

«امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند... خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول الله است... والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف و کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند.»

حفظ جمهوری اسلامی و دفاع از آن، به اقتضای زمان شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد. حضور در جبهه‌های عراق و سوریه برای حفظ حرم حضرت زینب (س) و سایر حرم‌های ائمه اطهار (ع) در عراق و جان فدا کردن، یک شکل حفظ و دفاع است. مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد شایسته و اصلح که نظام اسلامی را به سوی تمدن نوین اسلامی به پیش ببرد، شکل دیگر حفظ و صیانت از این حرم و فداکاری در راه آن است.

این کتاب برای عموم مردم و همه کسانی که حق رأی دارند مفید و لازم است؛ لیکن با رویکرد اختصاصی جوانان و به ویژه گفتمانی با رأی‌اولی‌ها تهیه شده و در دو فصل مطالب متنوعی را ارائه کرده است.

۳- «آن هزارمین مرد»، به قلم هادی خورشاهیان و تصویرگری محمدحسین صلواتیان، گروه سنی کودک، ۱۶ صفحه، ۱۶ هزار تومان.

این اثر شامل داستان‌های «آن هزارمین مرد»، «ابر خوشبخت بهمن» و «پرنده بزرگ آهنی» است. قصه «آن هزارمین مرد» در خصوص اُویس قرنی است که ندیده عاشق پیامبر اسلام شد و، چون در خدمت مادر بود، موفق به دیدار رسول الله نشد؛ اما پس از سال‌ها، توانست خود را به امام علی (ع) برساند و در رکاب آن حضرت در جنگ صفین به شهادت برسد. این اثر، داستانی جذاب و شیوا و مشحون از سبک زندگی اسلامی است.

قصه «ابر خوشبخت بهمن» حکایت ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی ایران است و اولین جایی که رفتند، یعنی بهشت زهرا و چرایی این انتخاب امام و ارج نهادن به مقام بلند شهدا.

انتشار شش کتاب جدید موسسه قدرولایت/ از رمانی برای حجاب تا سوژه‌ای از حاج قاسم سلیمانی

قصه «پرنده بزرگ آهنی» داستان کوتاهی است از جنگی بزرگ که تقریباً تمامی جهان، علیه انقلاب نوپای ایران به راه انداخته و با هواپیما‌های جنگی آمریکایی و روسی و اروپایی، شهر‌های کشور را زیر بمب‌ها و موشک‌های خود گرفته بودند.

۴- «آشوبگر کوچک»، به کوشش زهراسادات سیدطاهرالدینی و تصویرگری راحیل تقی‌پور، گروه سنی کودک، ۱۶ صفحه، ۱۶۰ هزار تومان.

مجموعه حاضر با توجه به شرایط حاکم در جهان و به تبع آن، کشور عزیزمان ایران و شیوع بیماری کووید ۱۹ نوشته شده و همراه با آموزش و رعایت نکات بهداشتی به کودک، تفکر را به او می‌آموزد.

لازم است آن‌ها بتوانند در کودکی مهارت‌هایی را بیاموزند؛ از جمله راه‌های کنترل خشم و حتی شادی، دقت ویژه در خصوص دنیای پیرامون، تقویت اراده و نترسیدن از شکست و مواجه شدن با اشتباهات در زندگی، غنیمت شمردن فرصت‌ها و توجه به شادی‌های ساده و نعمت‌های خدا در زندگی، تقویت نیرو‌های معنوی و استفاده از آن برای متعادل نمودن احساسات و رفع غصه‌ها و غم‌ها، توجه به نکات مثبت و ندیدن کمبودها، آموزش درک و چگونگی بیان احساسات به جای ترس و روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی، آمادگی پرداخت تاوان اشتباهات به جای فرار از آن‌ها، آموزش تفکر خلاق، تکیه به نیروی خود و بخشش و سرزنش نکردن خود و در نهایت، کشف مهارت‌ها.

«آشوبگر کوچک» هرچند مجموعه داستان‌های کوتاه است؛ تلاش شده در آن موارد تربیتی فوق به نحو مطلوب آموزش داده شود.

۵- «بانگ طلایی»، سروده هادی خورشاهیان و تصویرگری راحیل تقی‌پور، گروه سنی کودک، ۱۲ صفحه، ۱۲ هزار تومان.

این کتاب شامل دو شعر درباره نماز و اذان است. نماز عطر دارد. نماز، زیبایی است و تشکر انسان از خدا و حرف زدن با او. کودکان از بزرگ‌تر‌های خود می‌آموزند که در اوقات نماز، صحبت با خدا را غنیمت بدانند. بانگ اذان از گلدسته‌های مسجد، وقت نماز را یادآور می‌شود و اینکه خداوند حتی کودکان را دعوت می‌کند تا به همراه والدینشان در خانه خدا در مسجد با او سخن بگویند.

۶- «وای چه سر و صدایی»، به نویسندگی شیوا سلامت و تصویرگری راحیل تقی‌پور، گروه سنی کودک، ۱۲ صفحه، ۱۲ هزار تومان.

در اطراف ما افراد و پدیده‌های زیادی هستند که به واسطه بی‌دقتی ما و عادت کردن به آنها، قدرشان را نمی‌دانیم. وقتی آن‌ها را از دست می‌دهیم، متوجه حضور و آثار ارزشمندشان می‌شویم. کودکان می‌بایست به گونه‌ای تربیت شوند که به این پدیده‌ها و آیات الهی توجه داشته باشند و قدر آن‌ها را بدانند و از کسانی نباشند که به تعبییر قرآن کریم، از کنار نشانه‌ها و پدیده‌های طبیعی و مادی بی‌اعتنا عبور می‌کنند متوجه خالق هستی و هدفمند بودن آفرینش نمی‌شوند.

این کتاب در قالب داستان یک دارکوب و خرگوش، به صورت ابتکاری و جذاب توانسته این مسئله مهم را به کودکان آموزش بدهد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه غیر حضوری این آثار و ارسال رایگان با شماره تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار