فتح خرمشهر، فتح خون/ به مناسبت سوم خرداد برگزار می‌شود؛

ورک‌شاپ نقاشی «ققنوس» در میدان نبوت تهران

فرهنگسرای گلستان ورک‌شاپ نقاشی با عنوان «ققنوس» را به مناسبت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر در میدان نبوت تهران با مشارکت شهرداری منطقه هشت برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۵۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ - 24May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سعید رنجبریان» رییس فرهنگسرای گلستان از برگزاری ورک‌شاپ نقاشی «ققنوس» با حضور ۴۰ هنرمند از اساتید و دانشجویان رشته نقاشی و گرافیک خبر داد و اظهار داشت: این برنامه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ امروز سوم خرداد در میدان نبوت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به یکی از بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند: «ما نباید فتح‌های بزرگ مانند فتح خرمشهر را از یاد ببریم» اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در بیانی می‌فرمایند: «حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان محسوب می‌شود و آزادی خرمشهر را باید به عنوان یک یادبود پرافتخار میهنی گرامی بداریم».

رییس فرهنگسرای گلستان ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های بزرگ محسوب می‌شود که نه تنها در دفاع مقدس بلکه در سطح جهان مورد ارزیابی قرار گرفت. این حماسه بزرگ توانست نقشه استکباری جهانی را برهم زند و مسیر دفاع مقدس ما را تغییر داد.

ورک شاپ نقاشی «ققنوس» در میدان نبوت تهران

رنجبران گفت: وظیفه داریم دستاورد‌های این روز عزیز و بزرگ را به همه دنیا و به ویژه نوجوانان و جوانان خود نشان دهیم و از اینرو فرهنگسرای گلستان فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبطی را در دستور کار خود قرار داده است. در این ورک‌شاپ هر هنرمند دانشجو یک اثر خلق می‌کند که این آثار به‌صورت گروهی در نگارخانه گلستان به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای ورک‌شاپ یک نمایشگاه عکس از آثار عکاسان به نام کشور با مضمون آزادسازی خرمشهر و مقاومت در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها