فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

شکست اسرائیل نتیجه الگوی مقاومت در خرمشهر است

سردار «حسینی» گفت: امروز شاهدیم الگوی مقاومت در خرمشهر و توجه به داشته‌های داخلی در محور مقاومت نتیجه می‌دهد به طوری که تسلیم رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه با فلسطین همان الگوبرداری از مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس و فتح خرمشهر است.
کد خبر: ۴۵۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ - 24May 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار «سیدصادق حسینی» صبح امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور استاندار در محوطه باز ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: به فرموده امام راحل، فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست و باید بدانیم فتح خرمشهر فوق‌العاده ارزشمند بود.

فرمانده سپاه کردستان افزود: عراقی‌ها آمده بودند تا در خرمشهر بمانند و حتی آن را به محمره تغییر نام داده بودند و خیلی از مناطق دیگر را به نام بخشی از عراق تلقی می‌کردند اما در پایان جنگ چیزی جز خفت و شکست عاید آنها نشد.

وی افزود: ثقل مبارزه و جنگ و دفاع برای آزادسازی خرمشهر، عده و عُده نبود چرا که بالغ بر ۲۷۰۰ دستگاه توپ و تانک پشت سر عراقی‌ها بود اما رزمندگان ما به پیروزی رسیدند.

سردار حسینی اذعان داشت: براساس دیدگاه رژیم بعث عراق، دفاع از محمره دفاع از شرافت آزادگان عراقی بود چرا که آمده بودند تا خرمشهر را بخشی از خاک خود کنند و آن را تثبیت کنند اما مقاومت و ایستادگی ملت و رزمندگان ما پیروزی را به ارمغان اورد و اراده ما بر دشمن پیروز شد.

وی گفت: حیات ما و اقتدار ما از به هم پیوستن ما شکل می‌گیرد و آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط افتخار ماست که تا آخر در تاریخ کشورمان می‌ماند و با افتخار از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنیم. 

وی با یادآوری دفاع جانانه رزمندگان از خاک کشورمان، غنوان کرد: اگر چه در گذشته بخش‌هایی از ایران تکه تکه شده بود اما در دفاع مقدس یک سانتیمتر از خاک کشور جدا نشد.

سردار حسینی اضافه کرد: فتح خرمشهر عبرتی برای خود و دشمن است که استقامت و پافشاری بر اصول و ارزش‌ها و داشته‌هایمان عامل پیروزی ما بود.

وی افطود: خرمشهر در ابتدای جنگ ۳۲ روز مقاومت کرد، زخم برداشت، نهرهایش خشک شد، کودکانش شهید شدند و نخل‌هایش سوخت، اما ایستاد، جهان‌آراها را تقدیم کرد، زخم‌ها را التیام بخشید و به همت و غیرت رزمندگان خرمشهر آزاد شد و ۱۶ هزار اسیر و ۱۹ هزار کشته از دشمن گرفتند.

فرمانده سپاه کردستان گفت: بالغ بر ۵۴۰ کیلومتر از خاک کشورمان از دست دشمن آزاد شد و این جز با تقوا و خلاقیت رزمندگان محقق نشد و خلاقیت شهید باقری و همدلی و همبستگی رزمندگان چنین افتخاری را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۳ عملیات در دفاع مقدس شکل گرفت که بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های بزرگ برای آزادسازی خرمشهر بود که با تغییر ماهیت جنگ و ابتکار عمل رزمندگان قدرتمان را به رخ دشمن کشید و خرمشهر آزاد شد و بعد از آن هم برای تنبیه دشمن، عملیات‌ها را گسترش دادیم.

سردار حسینی اذعان داشت: جامعه بین‌المللی حقانیت کشور ما و متجاوز بودن دشمن را صحه گذاشت و امروز شاهدیم الگوی مقاومت در خرمشهر و توجه به داشته‌های داخلی در محور مقاومت نتیجه می‌دهد به طوری که تسلیم رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه با فلسطین همان الگوبرداری از مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس و فتح خرمشهر است.

وی در ادامه گفت: ارتباط قلبی سرباز و فرمانده به معنای فتح و پیروزی است و گرنه تجهیزات و ادوات جنگی پشت سر دشمن است و امروز پایگاه‌های هوایی آنها و مرکز فساد رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار فلسطینیان قرار می‌گیرد.

سردار حسینی ادامه داد: رهبری فرمودند خرمشهرهای دیگری در پیش داریم که ما باید راست‌قامت در مقابل دشمن مقاومت کنیم، فرامین امامین را عملیاتی نماییم، از طرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و برای افتخار کشورمان بانشاط و باانگیزه در انتخابات پیش‌رو شرکت کنیم چرا که شرکت در انتخابات به استحکام نظام کمک می‌کند.

وی یادآور شد: مردم باید در انتخابات شرکت کنند و دولتی انقلابی و مقاوم در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی و جریان‌ساز و تحول‌ساز و مقابله با اشرافیگری را روی کار بیاورند.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: دشمن با عملیات روانی می‌خواهد مردم درانتخابات  شرکت نکنند اما مردم ما قطعا با حضوری باشکوه در انتخابات شرکت خواهند کرد و با حضوری گسترده تاثیرگذاری در آینده کشور را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار