فتح خرمشهر، فتح خون/ بیانیه سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی به مناسبت سوم خرداد؛

مشارکت حداکثری، حماسه‌ای از جنس فتح خرمشهر است

سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، این حماسه بزرگ و حماسه‌آفرینان آن را گرامی داشته است.
کد خبر: ۴۵۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ - 24May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی در بیانیه‌ای این حماسه بزرگ و حماسه‌آفرینان آن را گرامی داشته است.

در این بیانیه آمده است: سوم خرداد يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصر الهي و يکي از مهم‌ترین و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران است. در اين روز شهر مقاومت خيز خرمشهر که پس از ۳۵ روز پايداري و مقاومت در ۴ آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه)، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب‌شده خرمشهر به اهتزاز در آمد. بی تردید عملیات اقتدار آفرین بیت المقدس در سوم خرداد به عنوان یک رویداد عظیم و سرنوشت ساز نه تنها جغرافیای جنگ تحمیلی را به نفع جبهه اسلام تغییر داد بلکه تمام معادلات و خوش بینی‌های پوچ و بی اساس دشمن بعثی را نیز برهم ریخت و باعث ترس و دلهره بیش از پیش حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آنان برای خروج از این بحران گردید.

این بیانیه می‌افزاید: در تاریخ پر از افتخار این ملت، آن چه حماسه عظیم خرمشهر را مادر حماسه‌ها ساخته است، اوج ایثارها، فداکاری‌ها، شجاعت‌ها، شهادت‌ها، مقاومت‌ها، رنج‎ها و مظلومیت‌های مردمی است که با الگو گرفتن از فرهنگ ایثار و مقاومت با دل و جان گوش به فرامین و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه خویش خمینی کبیر (ره) داده بودند.

در این بیانیه تصریح شده است: اکنون در سالروز عملیات غرور آفرین سوم خرداد، جامعه ستایشگران مذهبی خراسان رضوی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، این رخداد باشکوه جنگ تحمیلی را به محضر مبارک فرماندهی معزز كل قوا، حضرت امام خامنه‌ای و ملت شریف ایران اسلامی تبریك و تهنیت می‌گوید و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب و دفاع مقدس و به‌ ویژه شهدای گران‌قدر این عملیات بزرگ، به دشمنان این مرز و بوم اعلام می‌دارد که بدانند ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر  با تک رأی‌های خویش در پیروی از منویات مقام عظمای ولایت، در انتخابات پیش رو با انتخاب اصلح به خلق حماسه‌ای دیگر همت خواهند گمارد و از مکرهای پوسیده و شیطانی آن‌ها ترس و رعبی به دل راه نخواهند داد زیرا به یاری پروردگار، پیروزی بزرگ نزدیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها