فتح خرمشهر، فتح خون/ همزمان با حماسه سوم خرداد؛

پادگان دژ خرمشهر و آثار دفاع مقدس آن، ثبت ملی شدند

مراسم رونمایی از ثبت ملی و آثار دفاع مقدس پادگان دژ خرمشهر امروز همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ - 24May 2021

پادگان دژ خرمشهر و آثار دفاع مقدس آن، ثبت ملی شدندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، مراسم رونمایی از ثبت ملی و آثار دفاع مقدس پادگان دژ خرمشهر امروز همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدجواد عادل پور» امام جمعه خرمشهر در آیین رونمایی از ثبت ملی و آثار دفاع مقدس پادگان دژ خرمشهر با بیان اینکه باید پیش از صحبت در خصوص آزادسازی خرمشهر، مقاومت چندین روزه این منطقه و مردم شهرستان را بازسازی کنیم اظهار داشت: مقاومتی که اگر نبود دیگر خوزستانی وجود نداشت که سوم خردادی رخ دهد؛ دشمن بعثی با شعارهای مختلف و در طی سالیان دراز سعی کرد خرمشهر و خوزستان را از ایران اسلامی جدا کند اما مقاومت مردم این خطه مانع این موضوع شد.

وی افزود: در طول تاریخ بارها خرمشهر به دام دشمنان مختلف افتاد که با مقاومت نیروهای مردمی، انتظامی و همین نیروهای پادگان دژبان در دوران مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس باعث شد تا این شهرستان از چنگال دشمن آزاد شود.

عادل‌پور با اشاره به اینکه عراق و تمام جهان که در آن دوران بر علیه ایران بودند می‌خواستند از زبان عربی مردم این منطقه برای شورش استفاده کنند ادامه داد: خوشبختانه مردم و عرب‌های این منطقه ثابت کردند که همه مطیع امر رهبری و مدافعان و پشتیبانان جمهوری اسلامی هستند و اجازه نمی‌دهند کسی به خاک وطن شان دست درازی کند.

امام جمعه خرمشهر، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مدافع کشور و حامی تمام مسلمانان جهان دانست و اضافه کرد: ارتشیان چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز با نثار جان خود مدافعان این مرز و بوم بوده و هستند و اکنون نیز به غزه کمک می‌کنند، در سوریه می جنگند و آنها را از لحاظ تسلیحاتی مجهز می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها