نفتح خرمشهر، فتح خون/ ماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان 500 شهید در عملیات‌های حاج عمران و بیت‌المقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: در مجموع دو عملیات حاج عمران و آزادسازی خرمشهر بیش از 500 نفر از رزمندگان لرستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و بیش از هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۴۵۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ - 24May 2021

لرستان 500 شهید در عملیات‌های حاج عمران و بیت المقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان در چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، جانبازان و آزادگان فتح خرمشهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این روز توفیق حضور در چهاردهمین کنگره تجلیل از فاتحان خرمشهر نصیب ما شد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر روزی زیبا و باشکوه در تاریخ ایران اسلامی است افزود: در استان لرستان  روز اول خرداد روز گرامیداشت مسیح کردستان شهید محمد بروجردی و روز دوم خرداد یادآور دلاورمردی رزمندگان و شهدای لرستانی در عملیات حاج عمران است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: در سال 1365 به وسیله غیورمندان استان لرستان در لشکر 84 و تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) سپاه پاسداران استان و دیگر یگان‌های رزمی عملیات حاج عمران رقم خورد. مقام معظم رهبری در ارتباط با دلاورمردی رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران فرمودند رزم فرزندان لر بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است.

شاهرخی گفت: در مجموع دو عملیات حاج عمران و آزادسازی خرمشهر بیش از 500 نفر از رزمندگان لرستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و بیش از هزار نفر جانباز  تقدیم انقلاب اسلامی شد. این عزتی که ایران اسلامی و محور مقاومت امروز پیدا کرده در سایه رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، صبر و شکیبایی پدران، مادران، همسران و فرزندان شهداست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات بیت المقدس و طریق القدس که منتهی به آزادسازی خرمشهر شد شاهد هستیم که چگونه در محور مقاومت با هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش  رژیم اشغالگر قدس از جهت سیاسی و نظامی در تنگنا قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که خود از یادگاران دفاع مقدس و جزو ذخیره‌های ارزشمند استان لرستان است و همچنین از  نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درخواست می‌کنیم با توجه به حضور اثرگذار رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران، روز دوم خرداد به نام روز مقاومت و ایثار مردان لر در تاریخ ایران اسلامی نگاشته شود.

شاهرخی افزود: در آینده کنگره 6 هزار و 300 شهید لرستان برگزار می‌شود و در حال فراهم کردن مقدمات این  کنگره هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه استان لرستان نیازمند توجه بیشتری از طرف مسئولان  و مدیران در سطح کلان و ملی است عنوان کرد: ما همچنان منتظر اقدامات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با ایجاد 2 هزار و 500 شغل برای فرزندان شهدا و ایثارگران و همچنین عملیاتی شدن اختصاص 3 هزار مسکن برای ایثارگران لرستانی هستیم.

وی بیان کرد: بیش از 6 هزار نفر از فرزندان و جانبازان استان لرستان بیکار هستند که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.  وعده اختصاص 3 هزار مسکن برای ایثارگران لرستان عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار