فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

محاسبه دشمن در عملیات بیت‌المقدس براساس مادیات بود

سرهنگ «رشیدی» گفت: محاسبه دشمن در عملیات بیت‌المقدس براساس مادیات بود و فرمانده جنگ ما را با فرمانده خودشان مقایسه می‌کردند در صورتی‌ که فرمانده ما امام خمینی (ره) مدیر، مدبر، مجتهد و آگاه‌ترین و عالم‌ترین فرد بودند.
کد خبر: ۴۵۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ - 24May 2021

محاسبه دشمن در  عملیات بیت المقدس براساس مادیات بود

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در مراسم افتتاح یادمان شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: در زمان عملیات بیت المقدس  30 نفر از دانشجویان همین دانشگاه به همراه  یکی از اساتید به صورت خود جودش به منطقه عملیاتی بیت المقدس می‌روند و تا پایان عملیات در آنجا می‌مانند و 5 نفر از آنها به در جه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

وی افزود:  یکی از آن دانشجویان اخیرا به بیان خاطراتی از آن روزهای پر شور و حماسه پرداخته که است قابلیت تبدیل به یک کتاب  ارزشمند را دارد.

رشیدی به اهمیت یادمان‌های شهدا پرداخت و تصریح کرد: هر جایی که شهدا مدفون هستند یک نورانیتی  دارد و  معنویت خاصی حکم فرما می‌شود.

 مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به سالروز عملیات‌های حاج عمران و بیت المقدس، عنوان کرد:  استان لرستان در این دو عملیات مهم و غرور آفرین 500 شهید و بیش از یک هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

 وی با اشاره به وضیعت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در زمان عملیات بیت القدس، گفت:  شخص بنی صدر یکی از عواملی بود که بین نیروهای مسلح جدایی ایجاد کرده بود.

 رشیدی با بیان اینکه آن زمان  ارتش انسجام نداشت، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شکل گرفته بود ولی انسجام‌های لازم را ندیده بود،  بنابراین تلفیق این نیروها که آموزش‌های جداگانه دیده بودند مشکل بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به آمار 19 هزار  نفر که در عملیات بیت المقدس به اسارات نیروهای خودی در آمدند، خاطر نشان کرد: در عملیات بیت المقدس 35 کشور به صدام کمک کردند چرا که در بین آن 19 هزار اسیر افرادی از کشورهای مختلف بودند.

وی در ادامه به توان و تجهیزات نظامی دشمن و همچنین رزمندگان  ایرانی در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و با مقایسه ای بین میزان نیرو تجهیزات دو طرف، تصریح کرد: محاسبه دشمن در  عملیات بیت المقدس براساس مادیات بود و فرمانده جنگ ما را با فرمانده خودشان مقایسه کردند در صورتیکه فرمانده ما امام  خمینی(ره) مدیر، مدبر، مجتهد و آگاه ترین و عالم ترین فرد بودند و نیروهایی که با توکل بر خدا آمدند  و این عملیات بزرگ را انجام دادند.

 رشیدی با بیان اینکه خون شهدا حق الناس است، گفت: برخی‌ها می‌گویند چرا همان اوایل جنگ مذاکره نشده است؟ جواب این سئوال این است که دشمن بد عهد است و این بد عهدی دشمن هم در طول تاریخ ثابت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها