حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

نیازمند حضور میلیونی در انتخابات هستیم

سرهنگ پاسدار «کوشکی جهرمی» گفت: خرمشهرهای دیگر در پیش است و یکی از آنها انتخابات است که نیازمند افتخارآفرینی‌ مردم با حضور میلیونی هستیم.
کد خبر: ۴۵۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ - 25May 2021

خرمشهرهای دیگر در پیش است، نیازمند حضور میلیونی در انتخابات هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز 4 خردادماه در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در شهرستان سپیدان برگزار شد با بیان اینکه خرمشهر، قلب ایران‌ زمین و پاره تن وطن بود اظهار داشت: این تکه از وطن توسط متجاوزین بعثی از خاک ما جدا شده بود و با مقاومت جانانانه رزمندگان ما به تن وطن بازگشت تا شور و شوق، نشاط و امید به جامعه برگردد.

رزمنده گردان بلال حبشی لشکر محمد رسول‌الله (ص) با اذعان به اینکه فتح خرمشهر قله رفیع و منیع دفاع مقدس و یکی از عملیات‌های بزرگ و غرورآفرین دفاع مقدس بود به ذکر خاطرات عملیات‌های منتهی به فتح خرمشهر پرداخت و گفت: 26 اردیبهشت چند روز مانده به بازپس‌گیری خرمشهر، در مرحله دوم این عملیات پس از عبور از رود کارون به نقطه‌ای رسیدیم که عراقی‌ها در غرب کارون مستقر بودند و ما در شرق آن، شب در خاکریز نماز مغرب و عشا را خواندیم و بعد از دعا و عبادت و زیارت و کلی حلالیت طلبیدن و طلب شفاعت برای یکدیگر، شام سبکی خوردیم و  از آنجا که هوای خوزستان بسیارگرم بود قمقمه‌ها را پرکردیم و نیمه شب راهی شدیم. ماموریت ما رسیدن به توپخانه ارتش عراق بود و باید 25 کیلومتر در شب حرکت می‌کردیم تا به توپخانه مرکزی عراق برسیم.

وی در ادامه بیان داشت: بامداد و موقع نماز صبح شد. دو گردان بودیم و اگرپیشروی به صبح می‌کشید گرما هلاکمان می‌کرد. در دل دشمن هم بودیم و همهمه ای بین رزمندگان بود که آیا بایستیم اذان بگوییم  و نماز بخوانیم یا نمازمان را در حال دویدن و حرکت بخوانیم و پیشروی کنیم که به صبح نکشد. من و حسین حاتمی بیسیم چی گردان بودیم و از بیسیم به ما گفتند توقف نکنید و در حین حرکت نماز بخوانید. به‌خاطرتنگی وقت در حال حرکت تیمم کرده  و نماز خواندیم.

این رزمنده عملیات آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: بعد از عملیات ظفرمندانه فتح خرمشهر، خدمت امام رسیدیم. سپس برگشتیم رفتیم قم و خدمت آیت الله مشکینی رفتیم. برای من مساله بود که آیا این نماز صحیح بود یا نه. حضرت آیت الله مشکینی به من رو کرد و گفت: آیا حاضری من تمام عباداتم را به شما بدهم و شما این دو رکعت نمازت را به من بدهی؟ حس عجیبی داشتم و درس بزرگ این خاطره به ما این بود که آن بزرگوار عالی‌مقام حاضر بود یک عمر عبادتش را با دو رکعت نماز ما معامله کند چون می‌خواست قدر و منزلت و فضیلت جهاد در راه خدا را به ما نشان دهد.

سرهنگ پاسدار کوشکی افزود: در روزهای اولیه تجاوزعراق به مرزهای ایران در خرمشهرجمعی یک هزار نفره حدود 34 روز در برابر40 هزار نفراز ارتش سرتا پا مسلح عراق ایستادگی کرد  و این درسی بود که قرآن به ما اموخته بود که اگر ایمان ما قوی باشد تعداد نفرات دشمن اهمیتی ندارد.

دبیر ستاد استانی سالروزآزادسازی خرمشهر اظهارداشت: نکته مهم این عملیات این بود که عراق پس از ضعیف و کم رمق شدن در طی جنگ با ایران با دولشکر در نیمروزکویت را اشغال کرد در حالیکه این بار تمام دنیا پشت کویت بود اما همین ارتش عراق در اوج قدرت خود نتوانست ذره ای از خاک ایران را برای خود نگه دارد چون کسانی فرمان امام ما را می‌بردند که جانشان را کف دستشان می‌گذاشتند.

سرهنگ کوشکی با اشاره به اینکه بچه‌های غزه و فلسطین افتخارشان این است که فرمانده‌شان حاج قاسم سلیمانی و افتخار حاج قاسم سلیمانی نیز سرباز ولایت بودن است افزود:دولت و قوای سه‌گانه باید ستاد عملیاتی فرمانده کل قوا باشند و بدون این ستاد کارها پیش نمی رود همچنان که امام علی(ع) در صفین بخاطر نداشتن همین ستاد ولایت، مجبور به صلح با معاویه شد و کسانی باید این پرچم را به دوش بکشند که امر ولی خدا را بر جان بخرند.

چهره شاخص دفاع مقدس در ادامه خطاب به کسانی که میدان را با مذاکره مقایسه می‌کنند گفت: دراین 40 سال کدام مذاکره به نفع ما بوده و در کدام مذاکره دشمن وفای  به عهد کرده در حالی که قرآن کریم بارها به عهد ناپذیری دشمنان و کفار اشاره کرده و بیان نموده که دشمن اگر در میدان قافیه را ببازد پی مذاکره و صلح می‌رود تا بعد از مدتی تجدید قوا کرده و عهدشکنی کند.

این جانباز دوران دفاع مقدس افزود: به فرموده رهبرکبیر انقلاب، خرمشهرهای دیگر در پیش است و نیازمند افتخارآفرینی‌های دیگر و حضور میلیونی برای پیشبرد انقلاب هستیم و نیاز به فرماندهانی چون باکری، باقری، صیاد شیرازی و شهید سلیمانی هستیم نه کسانی که در روز ثبت نام انتخاباتی متک‌گویی می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: به فرموده ولی محترم فقیه سه مساله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهمترین مسایل این کشور است و ما نیازمند کسانی هستیم که سر جیب خود، برادران و خانواده‌هایشان بسته باشد.

سرهنگ کوشکی اظهارداشت: عده‌ای نومیدانه می‌گویند اگر رای بدهیم باز شاید افراد مساله‌دار رای بیاورند در حالی که اگر با بصیرت رای بدهیم و به کسانی که درد مردم را می‌فهمند و سابقه جهادی و مبارزه با دشمنان در کارنامه خود دارند رای بدهیم زمینه تحول و پیشرفت ایجاد خواهد شد اما با رای دادن به کسانی که شکم پر دارند و در خانه‌های آنچنانی زنده  میکنند و در پی خاندان سالاری و مدیریت قوم و قبیله خود هستند نه تنها مشکلات رفع نمی‌شود بلکه بیشتر هم می‌شود.

رزمنده دفاع مقدس در ادامه با اذعان به اینکه مردم ناامید و نگران هستند گفت: البته اگر درست انتخاب کنیم می‌توانیم سربازان ولایت و خادمان واقعی ملت را انتخاب کنیم و همانگونه که در دفاع مقدس فرمان امام را اولی کردیم در انتخاب امروزمان نیز ولایی رای بدهیم.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های شورای شهر و شهرداری و سپاه ناحیه شهرستان سپیدان که در راستای حراست از اررزش‌های الهی و صیانت از آرمان‌های شهدا گام بر می‌دارند گفت به فرموده امام راحل، مزار شهدا زیارتگاه عاشقان و رندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار