رئیس سابق دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع):

رسانه‌ها با جرأت از ارزش‌ها و مبانی فکری انقلاب حمایت کنند

سردار «صباغ» گفت: یک اهل قلم باید بداند برای فتح خرمشهر‌ها برای رهایی از یوغ دشمن باید جسارت داشته باشد تا با مدیریت رسانه از ارزش‌های اسلامی و ملی دفاع کنند.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ - 25May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سردار «مهدی صباغ» رئیس سابق دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) در نشست تخصصی «انتخابات و امنیت» که در به صورت مجازی با رسانه‌های قزوین برگزار شد، اظهار داشت: فتح خرمشهر یک عنوان است اما آنچه مهم است فتح ارزش‌هاست و این عنوانی است که امام راحل به آن پرداخت.

وی عنوان کرد: وقتی ما با توانمندی مشترک هم افزایی کردیم نتیجه آن فتح خرمشهر شد که این نتیجه با توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس جمهوری اسلامی و سیره و سنت نبوی که ما به عنوان روش و الگوی زندگی به آن می‌پردازیم، در زندگی ما جاری و ساری گشته است.

این مسئول گفت: فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود. اگر روزی یک خرمشهر هدف ما برای فتح بود اما امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرماید ما خرمشهرها را در پیش داریم و در آستانه فتح خرمشهر، فتح بیت المقدس رقم خورد و پیروزی آن جشن گرفته شد.

رئیس سابق دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فتح بیت المقدس جهت دار و برنامه‌ریزی شده بود. رژیم صهیونیستی با نفوذی‌های خود توانستند شهید فخری زاده را به شهادت برسانند و در تلاش برای جلوگیری از اشاعه ارزش‌های خرمشهرهای ما هستند و می‌دانند توانمندی ما در عرصه های مختلف و به ویژه در حوزه انرژی هسته ای، خانه آنها را در هم می کوبیم لذا باید خرمشهرها را دریابیم.

سردار صباغ یادآور شد: امروز محور مقاومت طوری عمل کرده که با چهار هزار موشک به اسراییل درس عبرت می‌دهد و اسراییل تسلیم می شود و تخیلات اسراییلی‌ها و گنبد آهنین متزلزل شده و این اثرات جبهه مقاومت و فتح بابی برای فتح خرمشهر هاست و بیت المقدس را با عزت به مسلمانان بازگرداند.

وی افزود: وقتی علم و دانش و امید ایجاد می شود قطعا پیروزی رقم می خورد و قدرت مدیریت لازم برای ایجاد این مولفه ها در محور مقاومت ایجاد شده و اسراییل عاجزانه درخواست آتش بس می کند. رهبر معظم انقلاب وقتی می گوید خرمشهرها در پیش است، یعنی تصور داعش و تشکیل آن را می دیده چرا که از اهداف داعش، تصرف سوریه و عراق و کشورهای محور مقاومت بوده و این پیش بینی ها توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت بود.

سردار صباغ با اشاره به نقش انتخابات در امنیت کشور و اثر آن در منطقه خاطرنشان کرد: امروز مدیریت رسانه و فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا دارد و امروز همزمان با ایام انتخابات، برخی برنامه ها از جمله قطعی برق در کشور اجرا می شود که این برنامه ها به دلیل حضور نفوذی هاست‌. نیروهای نفوذی منظور کسانی نیستند که به عنوان جاسوس دستگیر شوند، بلکه نیروی نفوذی به کسانی اطلاق می‌شود که به زیرساخت‌ها و مبانی امنیت پایدار ما لطمه می‌زند و فقط کافیست با کوچکترین اخلال در روند خدمات رسانی، باعث ایجاد مشکلات و ایجاد سومدیریت و سوتدبیر در نظام دینی جامعه شود. تمام اهداف نفوذی ها، ایجاد شائبه در نظام دینی کشور است اما الحمدلله امروز قدرت جمهوری اسلامی بسیار بالاست.

رئیس سابق دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) امروز جوانان باید به قدرت داخلی ایمان داشته باشد و به این قدرت متکی باشند. امروز ما صاحب اندیشه و تفکر هستیم لذا باید پایه‌های رسانه ما قوی شود. یک اهل قلم باید بداند برای فتح خرمشهر‌ها برای رهایی از یوغ دشمن باید جسارت داشته باشد. همانطور که ما بیت المقدس را یک شبه فتح نکردیم، امروز نیز باید هزاران مانع را از مسیر توسعه کشور رفع کنیم و یکی از موانع ما دسترسی به فضای مجازی است و یک اهل قلم باید جسارت داشته باشد تا با مدیریت رسانه از ارزش های اسلامی و ملی دفاع نماید.

وی ادامه داد: برای یک امنیت پایدار اگر برنده جنگ خرمشهر شدیم و در توسعه علم و تمامی جبهه‌ها قدرت نمایی می کنیم مهم این است که مشارکت حداکثری در چه سطحی است و این عامل مهم پاسخ محکمی به عملکرد دشمنان است.

سردار صباغ اضافه کرد: جهاد در راه خدا فقط در دست گرفتن تفنگ نیست. امروز در فلسطین جنگ با تفنگ است اما اصل موضوع فلسطین ایستادگی است. در کشور ما نیز باید به مردم اطمینان بدهیم که پشتوانه انقلاب مردم هستند. دشمن مبانی نظری ما را در نظر گرفته و با ایجاد ناامیدی در پی جدایی و نفاق در جامعه است. ما توانمندی‌های بزرگی در صنعت نانو و تمام تکنولوژی‌ها داریم و باید امید و مبانی شناختی ایجاد کنیم چرا که با افزایش مبانی شناختی می توان پیروزی ملت را در عرصه‌های جهانی رقم زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار