فتح خرمشهر، فتح خون/ ارشد نظامی آجا در منطقه شمال‌شرق:

ارتش به شهدای خود در فتح خرمشهر افتخار می‌کند

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: در عملیات بیت‌المقدس، هزار و 767 تن از رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و حقیقتاً ارتش به شهدای خود در فتح خرمشهر افتخار می‌کند.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ - 25May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش سراسری گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در منطقه شمال‌شرق کشور، امیر سرتیپ دوم «محمدحسین مستشاری» فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان، حجت الاسلام «حسین سلیمانی» رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه شمال‌شرق نزاجا و جمعی از فرماندهان و کارکنان رده‌های مختلف عملیاتی ارتش برگزار شد.

ارتش به شهدای خود در فتح خرمشهر افتخار می‌کند

امیر آذریان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و به خصوص شهدای ارتشی تیپ دو و سه لشکر 77 خراسان در آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس هم از نظر وسعت و هم از نظر زمان منحصر به فرد بود و این عملیات حقیقتاً نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی افزود: در این عملیات پنج هزار و 600 کیلومتر از خاک وطن از دشمن پس گرفته شد و در برابر تدابیر زیرکانه فرماندهان نخبه ایرانی، صدام شخصاً فرماندهی نیروهای عراقی را بر عهده گرفت اما این موضوع هم کمکی به متجاوزان بعثی نکرد زیرا خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش با بمباران مقر فرماندهی او، باعث شدند تا هم وادار به فرار از معرکه شود و هم شائبه معدوم شدن صدام در بین نیروهای عراقی مطرح شود.

ارتش به شهدای خود در فتح خرمشهر افتخار می‌کند

فرمانده قرارگاه شمال‌شرق نزاجا، مأموریت ارتش را در آزادسازی خرمشهر، حیاتی و حماسی دانست و خاطرنشان کرد: در این عملیات غرورانگیز، ارتش قهرمان جمهوری اسلامی بالغ بر یک هزار و 768 شهید به اسلام و انقلاب تقدیم نمود که از این تعداد، افزون بر 105 شهید گلگون کفن از افسران و سربازان جان بر کف لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) و سایر یگان‌های آجا در خراسان هستند و حقیقتاً ارتش به شهدای خود در فتح خرمشهر افتخار می‌کند.

وی ادامه داد: شعار عملیات آزادسازی خرمشهر الی بیت المقدس بود و اکنون بعد از 39 سال می‌بینیم که این شعار با قیام مردم فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس مقارن شده است. آن روز شعار ما در آزادی خرمشهر رسیدن به قدس بود و امروز می‌بینیم که مردم فلسطین راه آزادسازی قدس را با مقاومت خود هموار کرده‌اند.

حضور در آوردگاه انتخابات در امتداد حضور در جبهه‎هاست

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر ضرورت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات آتی تصریح کرد: نقش انتخابات در افزایش وحدت و امنیت ملی و تولید قدرت در برابر قدرت‌های خارجی بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند که در پرتو انتخابات است که به این‌ها می‌رسیم.

وی تأکید کرد: اگر  ملتی بخواهد راه نفوذ دیگران را بر خود ببندند، باید راه‌های غارتگری و چپاول ثروت ملی خود را مسدود کند. ملت ما در دوران دفاع مقدس از نظر نظامی به میدان آمدند و اکنون در امتداد مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه‌ها، مشارکت حداکثری در انتخابات و به میدان آمدن بر ما واجب می‌شود.

ارتش به شهدای خود در فتح خرمشهر افتخار می‌کند

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه ثامن الائمه نزاجا در تشریح وجوب تکلیفی و حقی شرکت در انتخابات گفت: انتخابات هم  وظیفه ملی است و هم یک فریضه شرعی و اگر کسی در این انتخابات و یا هر انتخابات دیگری شرکت نکند، در حقیقت یک مرده اجتماعی است. کسی که زنده است نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و در هنگام تعیین سرنوشت خود منفعل بماند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: ملت بصیر ایران اسلامی که زمانی راه نفوذ دشمن را از عرصه جنگ سخت نظامی مسدود کردند، این بار هم همچون انتخابات‌های قبل، در عرصه جنگ نرم سیاسی وارد عمل خواهند شد و راه نفوذ را به روی مستکبران و جهانخواران خواهند بست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار