فتح خرمشهر، فتح خون/ معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع):

«سوم خرداد» عرصه بروز ارزش‌های والای اسلامی بود

سردار «افراسیابی» گفت: فتح خرمشهر، ملت ایران اسلامی را به خودباوری، خوداتکایی و باور «ما می‌­توانیم» رساند؛ بر همین اساس سوم خرداد فتح شهر نبود بلکه عرصه بروز ارزش‌های والای اسلامی و انسانی بود.
کد خبر: ۴۵۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ - 25May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با روز مقاومت و پایداری دزفول مراسم رونمایی از بهسازی قبور ۴۸ شهید آرام گرفته در بهشت جوادالائمه (ع) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع)، حجت‌الاسلام «حسین مهدوی دامغانی» مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، «جواد حامدزاده» معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید استان، «علی علی‌مددی» مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع)، هیئت امنای سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

سردار افراسیابی در این مراسم با گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر، فتح‌الفتوح بود و مبنای حرکت اثرگذار نیروهای مسلح و آحاد مردم تا به امروز بوده است.

وی با بیان اینکه باید قدردان بنیانگذار انقلاب اسلامی باشیم که ملت ایران را به خوداتکایی رساند، افزود: فتح خرمشهر، ملت ایران اسلامی را به خودباوری، خوداتکایی و باور «ما می­توانیم» رساند؛ بر همین اساس سوم خرداد فتح شهر نبود بلکه عرصه بروز ارزش‌های والای اسلامی و انسانی بود.

این مسئول تأکید کرد: اگر امروز از شهدای گرانقدر تجلیل می­شود بواسطه ایستادگی و مقاومت رزمندگان در طول دفاع مقدس و به‌خصوص عملیات «الی بیت‌المقدس» است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: شهید سلیمانی‌های، صیادشیرازی‌ها، کاوه‌ها، فلاحی‌ها و هزاران هزار شهید ایران اسلامی برای انقلاب اسلامی قدرت‌ساز شدند و اقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورند.

وی بیان داشت: هر چه داریم به برکت شهدا است و قطعاً هر چه بیشتر به آنان تأسی و توسل کنیم در انجام مأموریت‌های محوله موفق‌تر خواهیم بود. شهدا هر چند در بین ما نیستند اما آحاد مردم را در حرکت رو به جلو انقلاب یاری خواهند کرد.

افراسیابی تأکید کرد: ما مدعی هستیم که ملت آخرالزمان هستیم و افتخار ما این است که تحت رهبری‌های داهیانه امام خمینی (ره) و بعد از ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تداوم انقلاب و حرکت در مسیر شهدا و خدمت به خانواده آنان گام برمی‌داریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: دشمن تلاش دارد تا ارزش‌ها را کمرنگ کند و اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد یک نقشه عملیاتی در جهت تحقق این توطئه شوم است. باید به حضور شهدا در جامعه یقین پیدا کنیم و آنان را در کنار خود بدانیم و به این باور برسیم که شهدا یاریگر انقلاب اسلامی خواهند بود. اگر این احساس در ما بوجود آمد دیگر سرنوشت جامعه اسلامی‌مان را به دست دیگران نخواهیم سپرد. امیدواریم با تأسی به سیره شهدا از بی‌تفاوتی و غفلت دور باشیم.

افراسیابی بهسازی قبور شهدا را به عنوان میراث معنوی دفاع مقدس ضروری دانست و تصریح کرد: در خصوص بهسازی مزار شهدا که امام خمینی (ره) آن را دارالشفای آزادگان می­دانند از سال‌های گذشته تاکنون اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته که امیدواریم این روند تا بهسازی تمامی مزار شهدا در سطح استان تداوم داشته باشد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام مهدوی‌دامغانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای بهسازی مزار شهدای در سطح شهرستان مشهد ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار