مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان:

تاریخ شفاهی یکی از محور‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

«یعقوب نژاد» تاریخ شفاهی را یکی از محور‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: زنان اهل قلم نسبت به ثبت و ضبط خاطرات و روایات مادران و همسران و خانواده‌های شهدا اهتمام داشته باشند و با نگاه ظریف و عاطفی خود به استخراج این گنجینه‌ها بپردازند.
کد خبر: ۴۵۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ - 25May 2021

تاریخ شفاهی یکی از محور‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از نویسندگان زن حوزه دفاع مقدس استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۰ شهید گیلانی عملیات بیت المقدس، اظهار داشت: هزار رزمنده گیلانی در حماسه فتح خرمشهر حضور داشتند و ۷۰ جانباز نیز تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، کمیته زنان دفاع مقدس را یکی از کمیته‌های فعال شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان دانست و تصریح کرد: ویژه برنامه‌های کمیته زنان دفاع مقدس گیلان در مناسبت‌های انقلاب در هشت محور شامل دیدار و سرکشی، تقدیر و تجلیل، برپایی نمایشگاه، برگزاری جشنواره و همایش، برگزاری نشست بصیرتی، خدمات رفاهی، برگزاری مسابقه و اجرای پویش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده گیلانی در قالب همایش «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران همه گیری کرونا و محدودیت دید و بازدید حضوری، برقراری تماس‌های تلفنی با مادران و همسران شهدا را در دستور کار قرار دادیم.

یعقوب نژاد، قلم زدن در حوزه دفاع مقدس را نوعی ایثارگری دانست و افزود: با همکاری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی از زنان شاعر و نویسنده استان در حوزه ادبیات پایداری هستیم.

وی از شناسایی بیش از ۱۵۰ زن نویسنده و شاعر حوزه دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد و متذکر شد: آثار مکتوب ماندگاری دارد و شاعران و نویسندگان ما با زبان قلم معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان تاریخ شفاهی را یکی از محور‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: زنان اهل قلم نسبت به ثبت و ضبط خاطرات و روایات مادران و همسران و خانواده‌های شهدا اهتمام داشته باشند و با نگاه ظریف و عاطفی خود به استخراج این گنجینه‌ها بپردازند تا بتوانیم میراثی ارزشمند برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها