حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس سازمان بسیج مداحان مطرح کرد:

انتخابات ریاست جمهوری از مصادیق تحقق «دولت اسلامی» است

«ارجونی» گفت: پنج گام اساسی «انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی»، «کشور اسلامی» و «تمدن نوین اسلامی» به تدبیر رهبر معظم انقلاب پیش چشم جریان حق است. در چهار دهه گذشته، دو گام اول برداشته شده است و انتخابات پیش رو از مصادیق تحقق «دولت اسلامی» است.
کد خبر: ۴۵۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 26May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «یوسف ارجونی» رئیس سازمان بسیج مداحان در ششمین برنامه از سلسله جلسات بصیرتی این سازمان که با محوریت انتخابات آینده و در جمع مداحان استان خراسان رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: اگرچه هر انتخاباتی به نوبه خود ارزش و اهمیت بسیاری دارد اما بدون شک انتخابات ریاست جمهوری، شاخص‌ترین مصداق از این رویداد است زیرا نفر دوم کشور در جریان آن معین می‌شود و همه اختیارات اجرایی نظام در اختیار او قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بارها مشاهده شده که جریان اپوزسیون خارج نشین همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات به کار گرفته و با اطلاق مفاهیمی همچون «مهندسی انتخابات» یا «تقلب»، سعی در دلسرد کردن مردم داشته است. بیان این مسائل، حاصل تراوشات ذهنی مغزهای نابخردی است که اتفاقاً هرچه به انتخابات نزدیک‎تر می‎شویم، بر شدت این مسموم سازی‎ها افزوده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه چشم همه ملت‌های منطقه به انتخابات آینده دوخته شده است، خاطرنشان کرد: ورود تقویم شمسی به قرن جدید با آغاز سرفصل‌های جدیدی از رویدادها و تحولات منطقه‌ای و بین المللی همراه شد. آنچه که مسلم است، این است که حضور حداکثری در انتخابات باعث مضاعف شدن تأثیرگذاری جمهوری اسلامی بر تعاملات منطقه‌ای و بین المللی خواهد شد لذا انتخابات آینده نه فقط برای کشور ما بلکه برای سرتاسر منطقه حیاتی است.

وی ادامه داد: تفاوت بارز کشور ما با سایر نظام‌های سیاسی این است که مردم، متولی اصلی جمهوری اسلامی هستند. بنا به فرمایش امام راحل، مردم ولی نعمت ما هستند و بنابراین هیچ‌کس نباید رأی خود را کم ارزش یا بی‌اثر بداند.

ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی

ارجونی در تشریح چهار ویژگی یک رئیس‌جمهور انقلاب ابراز داشت: در چند سال اخیر و هم‌زمان با شدت گرفتن مشکلات معیشتی و اقتصادی، برای ما محرز و مسلم شده است که برای رفع یک مشکل، آتش به اختیاری عناصر دلسوز و مؤمن نیاز است؛ همان‌طور که در جریان رزمایش‌های محرومیت‌زدایی، بسیجیان بر مبنای خصلت ذاتی خود به‌صورت جهادی وارد میدان شدند و سنگ‌هایی را از راه پیشرفت و تعالی نظام برداشتند که در برخی موارد کاملاً از عهده سازمان‌های دولتی و نهادهای مسئول خارج بود.

وی گفت: با این تفاسیر، یکی از ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور انقلابی، ملتزم بودن او به مبانی کار جهادی است؛ به گونه‌ای که برای خدمت به مردم کمر همت ببندند و در این راه مقدس، شب از روز نشناسد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: رئیس‌جمهور انقلابی باید شجاع باشد و این ویژگی شخصیتی خود را به پشتوانه حضور مستمر و قهرمانانه ملت در جبهه‌های حماسه ایثار تحکیم کند. در یک دهه گذشته شاهد بوده‌ایم که جوانان این ملت شجاع و دشمن‌ستیز، حدود و ثغور سرزمینی و اقلیم‌های جغرافیایی را درنوردیدند و هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی، به مصاف دشمن تکفیری رفتند. این رشادت‌ها مشت‌هایی نمونه خروار از شجاعت و استکبارستیزی ذاتی ملت ایران بود که ریشه در فرهنگ اسلامی ایرانی جامعه ما دارد.

وی تأکید کرد: به طور مستقیم و مداوم شاهد هستیم که در ایام الله و به مناسبت‌های گوناگون، مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی‌ها برای دشمن غدار خط و نشان می‌کشند و این در حالی است که شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه معیشت این ملت تدوین و اجرایی شده است و این مصادیق شجاعت و ایثارگری بازهم محدود به این موارد نیست و به طور مثال، دو سال گذشته مشاهده کردیم که دست خدا یک‌بار دیگر از آستین پاسداران دلاور نیروی هوافضای سپاه بیرون آمد و بزرگ‌ترین پایگاه نظامیان تروریست آمریکا در منطقه هدف موشک‌های ما قرار گرفت و پس از آن هم بدون واهمه و به‌صورت رسمی اعلام کردیم که ما موشک‌ها را شلیک کردیم.

ارجونی اعتقاد به ظرفیت‌های داخلی و پرهیز از وابستگی را ویژگی مهم رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: یک رئیس‌جمهور انقلابی به ظرفیت‌های درونی نظام ایمان دارد و می‌داند که امکانات بسیاری در کشور وجود دارد و چنان چه این استعدادها سازمان‌دهی شود و در اختیار شایسته‌ترین افراد قرار بگیرد، انقلابی درون این نظام صورت می‌گیرد، زمینه وابستگی ما به بیگانگان قطع می‌شود و در بسیاری از حوزه‌ها به قدرت عرضه اندام دست می‌یابیم.

وی افزود: ویژگی چهارم یک رئیس‌جمهور انقلابی، فساد ستیزی اوست. رئیس قوه مجریه اگر به رانت، رشوه و نفع‎رسانی‌های سفارشی به افراد خاص آلوده شد، دیگر نمی‌تواند پرچم‌دار مبارزه با اشرافی گری و احیاکننده حقوق مستضعفان باشد و هر عملی از ناحیه او منجر به بی اعتمادی مردم به نظام خواهد شد لذا پاکدستی رئیس‌جمهور انقلابی و پرهیز او از تجملات و امتیازات نجومی ضامن حفظ عدالت او خواهد بود.

تمکین به نظر شورای نگهبان، معیار سنجش قانون پذیری افراد

رئیس سازمان بسیج مداحان، شورای نگهبان قانون اساسی را معیار سنجش قانون پذیری افراد خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شورای محترم نگهبان به معیاری برای سنجش قانون پذیری افراد تعیین شده است و اگر کسی با صبری مؤمنانه و بصیرتی انقلابی به تأیید یا رد صلاحیت یک نامزد تمکین کرد، نشان از پایبندی او به قانون اساسی جمهوری اسلامی دارد و اگر مخالفت کرد، به جرگه نااهلان مقرب شده و نیازمند توبه و استغفار خواهد بود. با این تفاسیر، جامعه بزرگ بسیج در برابر نظر قانونی و کارشناسی این شورا سر فرود می‌آورد و فارغ از فردگرایی قائل به این است که پیش شرط قرار دادن نامزدها در برابر سنجه‌های مختلف، نظر شورای محترم نگهبان است.

وی ادامه داد: در جریان انتخاب فرد اصلح نباید اسیر گرایشات حزبی یا علایق غیرمعقول شخصی شد و به خاطر جذابیت شخصیتی یا مسائل مشابه، به یک فرد تعلق خاطر پیدا شود و یا فرد دیگری را محکوم کرد.

ارجونی ضمن تأکید بر لزوم دقت در «برنامه» نامزدها به جای «وعده» آن‌ها گفت: باید درخت را از میوه آن شناخت و نه از شاخه‌هایش و این تمثال، ناظر بر لزوم شناخت نامزدها از کارنامه عملکردی آن‌هاست. نباید وعده‌های فریبنده منجر به انحراف اذهان عمومی ‌شود و از سوی دیگر، نامزدها هم باید از ارائه وعده‌های انتخاباتی نابجا و نسنجیده پرهیز کنند زیرا به فرموده آیت الله حسن زاده آملی، «هیچ‌گاه نباید اقدامی از ناحیه مؤمن سر بزند که بعداً به خاطر آن وادار به عذرخواهی شود.»

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: سال‌های متمادی است که رهبر معظم انقلاب در حال تدوین یک آیین‌نامه کلان برای ترسیم چشم ‌اندازهای استراتژیک نظام در چهل سال دوم عمر انقلاب هستند و این راهکارها، پنج گام اساسی «انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی»، «کشور اسلامی» و «تمدن نوین اسلامی» را پیش چشم جریان حق به تصویر می‌کشد. در چهار دهه گذشته، دو گام اول برداشته شده و انتخابات پیش رو از مصادیق تحقق «دولت اسلامی» است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار