رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

نیازمند انتفاضه هنری هستیم

حجت‌الاسلام امرودی گفت: هنوز پیروزی در جبهه هنر محقق نشده و به انتفاضه هنری نیاز داریم. برپایی کنگره بین‌المللی شعر قدس بسیار ارزشمند است و باید چنین کارهایی را با قوت ادامه داد.
کد خبر: ۴۵۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 26May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی شعر قدس سه‌شنبه چهارم خرداد در سالن بهاران فرهنگ‌سرای شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیت‌الله محمدحسن اختری رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، ابراهیم محمد الدیلمی سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران، میرمسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، داوود لطفی شهردار منطقه ۱۷، فاطمه سلیمانی فرزند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی رییس هیئت‌مدیره مجمع شاعران مقاومت، مرتضی حیدری آل کثیر دبیر کنگره شعر قدس و جمعی از شاعران مقاومت در این مراسم حضور داشتند.

نیازمند انتفاضه هنری هستیم

در آغاز مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تبریک پیروزی‌های اخیر مقاومت فلسطین اظهار داشت: حدود ۷۳ سال پیش یک حکومت جعلی نژادپرست به نام رژیم صهیونیستی را تأسیس کردند و هیچ وقت فکرش را نمی‌کردند با وجود این همه امکانات نظامی، شاهد شرایط امروز باشند. ایده‌شان این بود که یک صهیونیسم جهانی راه‌اندازی کنند و جهان را در زمینه‌های رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و... در سلطه خودشان بگیرند و پایگاهشان را از نیل تا فرات قرار دهند.

وی اضافه کرد: اما امروز روی دیگر سکه نمایان شده و قتل عام مردم مظلوم فلسطین را همه جهان دیدند. پیروزی‌های مقاومت فلسطین هم در این مدت قابل توجه بوده است و رژیم صهیونیستی امروز حتی در خانه خودش هم امنیت ندارد. در بحث نظامی در یمن نیز موفقیت‌هایی حاصل شده و عربستان سعودی که تصور می‌کردند به زودی کار یمن را تمام خواهند کرد، بیش از ۶ سال است که در یمن درگیر هستند و دنبال راه فرار می‌گردند.

رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه کشورهای عربی حتی شش روز هم نتوانستند در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کنند، افزود: این در حالی است که مردم فلسطین ۷۳ سال است که مقاومت می‌کنند. کشورهای خائنی که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آغاز کردند، امروز باید جوابگوی خون‌های ریخته شده باشند.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز قدس فرمودند: «راه نجات قدس متحد شدن ساکنان نقاط مختلف فلسطین است.» این وحدت در جنگ اخیر هم دیده می‌شود. اما هنوز پیروزی در جبهه هنر محقق نشده و به انتفاضه هنری نیاز داریم. برپایی این کنگره بسیار ارزشمند است و باید چنین کارهایی را با قوت ادامه داد.

در ادامه حسن خسروی وقار برای حاضران شعرخوانی کرد که این شعر در ادامه می‌آید.

قلم گرفتم به دستم اما/ هنوز هم عاشق تفنگم
اگر سرم کلمه کلمه شورم/ اگر دلم واژه واژه جنگم
بگو که من هر چه شد می‌آیم/ مرا رها کن به خود می‌آیم
برای فتح احد می‌آیم/ می‌افتد این قله هم به چنگم
بگو که پر باشد از جنازه/ بجوشد از قدس خون تازه
به دست مردان انتفاضه/ هنوز تیغم هنوز سنگم
مرا ندیده مگیر اما/ برادرم را ندید دادم
شهید بودم شهید دادم/ نه اهل نامم نه اهل ننگم
سرم شکسته ست گر چه از کین/ گمان مبر سرشکسته باشم
حماسه شرق باشکوهم/ غریو ویرانی فرنگم
اگر چه عمری سکوت بودم/ نخواستم بی خروش باشد
خدا کند باده نوش باشد/ رفیق اگر می‌دهد شرنگم
اگر چه از دوست شکوه دارم/ رسیده وقت نبرد اما
غبار را هم زدوده حتی/ برادرم قاسم از تفنگم

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها