رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور:

لزوم مردمی‎‌سازی عرصه امنیت/ تحقق پلیس تراز جمهوری اسلامی مایه مباهات است

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی مؤمن، متعهد و انقلابی هستند، گفت: تلاش ناجا برای تحقق پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات است.
کد خبر: ۴۵۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ - 26May 2021

لزوم مردمی سازی عرصه امنیت/ تحقق پلیس تراز جمهوری اسلامی مایه مباهات استبه گزارش گروه  اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و امام جمعه موقت تهران امروز در همایش مشترک بصیرت دینی و انقلابی که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین، اظهار داشت: در این ایام دلهایمان از پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین قهرمان سرشار از سرور شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور ادامه داد: آنچه که در این نیرو تاکنون انجام شده، مایه مباهات است و می‌دانم که افتخارات بزرگ دیگری را خواهید آفرید.

ناجا بر مدار منطق، اخلاق و دیانت

حجت الاسلام حاج علی اکبری عنوان کرد: ناجا بر مدار منطق و عقل با به کارگیری دانش و تکیه بر پژوهش، اقدامات عالمانه انجام می‌دهد؛ ناجا بر مدار اخلاق، دیانت، عطوفت، مهربانی، اقتدار و عزم خود را بروزرسانی می‌کند و در عرصه‌های جدید پیش آمده و عوالم تازه پیش رو تولید امنیت می‌کند. نیروی انتظامی نقطه مرکزی و کانون اصلی تولید امنیت در کشور است و بر دو مؤلفه «تکیه بر سرمایه‌های دینی» و «مردمی سازی امنیت» تمرکز و توجه دارد.

وی افزود: همواره قوای مسلح و نهاد‌های ارزشمند ما با تکیه بر عرصه معنویت، دیانت و مردمی سازی امنیت توانسته اند گام‌های بلندی را بردارند به طوری که امنیت کشور ما در سطح جهانی و بین الملل به لحاظ کیفیت و کمیت، اگر نگوییم بی نظیر که کم نظیر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران نماد امنیت اجتماعی و یک نیروی مؤمن، متعهد و انقلابی است و بنده همواره به دنبال فرصت بودم تا به تلاشگران این عرصه عرض ارادت داشته باشم و بگویم که شما عزیزان با همت خود توانسته اید یک تصویر مطلوب از حافظان امنیت در ذهن امت اسلامی حک کنید.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: خداوند این نعمت بزرگ را بر شما تکمیل و توفیق ادامه راه تا رسیدن به درجات بالا را برایتان کرامت کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در پهنه پرافتخار جمهوری اسلامی ایران سطح همکاری بین نهاد ارزشمند نیروی انتظامی با این ترکیب پیچیده مأموریت‌ها اعم از تنوع، سختی و گستردگی با نهاد امامت و ولایت، یک ارتباط نزدیک و صمیمانه است و امید داریم که این همکاری‌هایی که امروز در سطح «خوب» و «بسیار خوب» ارزیابی می‌شود در آینده نزدیک فقط «بسیار خوب» ارزیابی شود که تحقق این مهم مستلزم فعالیت‌های جدیدی است و باید نقشه راه نوینی را طراحی کنیم تا در پی این همکاری‌ها و هم افزایی‌ها به افق‌های تازه‌ای از تأمین امنیت فراگیر و پایدار دست یابیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: اگر فرض کنیم سیاست‌های امنیتی ما معطوف بر رویکرد‌های ایجابی با ملاحظه استفاده از سرمایه‌های عظیم با ریشه‌های دینی و معنوی و گسترش همه جانبه تعمیق امنیت با مردمی سازی باشد، اینجاست که نقطه تلاقی همکاری‌های ما مشخص و آن مسئله «سرمایه اجتماعی» است.

وی افزود: دو نهاد ناجا و ائمه جمعه باید به گونه‌ای تجدید عهد داشته باشند و توان و امکانات را به هم برسانند که تحت تدابیر رهبری حکیم و فرزانه، این هم افزایی‌های مؤمنانه به ارتقاء امنیت عمومی در همه ابعاد اعم از اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و ... بینجامد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: تولید، حفاظت و ارتقاء سرمایه اجتماعی مهم و تحقق آن مأموریت مشترکمان است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشگامی نیروی انتظامی برای همکاری با ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کرد: عزیزان ما در نیروی انتظامی اولین گروهی هستند که از عمق جان باور دارند اگر با نهاد‌های خدادادی همکاری‌ها تقویت شود و بیش از گذشته مساجد را از لحاظ عمران و آبادی معنوی رونق دهیم به تولید سرمایه اجتماعی خواهیم رسید.

وی افزود: نیروی انتظامی می‌داند هرجا دیانت مردم ضریب بیشتری بگیرد، امنیت بهتر، ناهنجاری کمتر و دشمن در دست اندازی ناکامتر می‌شود و امروز شاهدیم که سطح دیانت و نگاه انقلابی و دینی در نیروی انتظامی فوق العاده است و این مهم باعث آرامش خاطر جامعه مؤمنان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: دریافته ام که نیرو‌های پلیس به شکل فوق العاده‌ای در امر احیای مساجد همت گماشته و کارکنان عزیز این نیرو بخشی از حقوق خود را داوطلبانه برای ساخت و توسعه مساجد اختصاص داده اند که آفرین بر این همت شما عزیزان که اقدامتان حکایت از عمق دینی شما دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این که این اجتماع طلیعه یک همکاری مؤثر و جدی است، ادامه داد: امروز نیازمند تقویت حصار ایمانی و حفاظت از هویت دینی جوانان مان و خنثی سازی طراحی‌های پیچیده دشمنان هستیم و قطعا هم افزایی‌ها و در کنار هم بودن‌های ما به موفقیت هایمان کمک می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برگزاری انتخاباتی امن و سالم همگان را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها