رئیس پلیس بین‌الملل ناجا مطرح کرد؛

تقویت همکاری‌های ناجا و قوه قضائیه/ دیپلماسی قضائی ـ پلیسی با هدف دستگیری مجرمان بین‌المللی

سردار شیرزاد از تقویت همکاری‌ها با قوه قضائیه به ویژه امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای ردیابی و شناسایی متهمان بین‌المللی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ - 26May 2021

تقویت همکاری‌های ناجا و قوه قضائیه / دیپلماسی قضائی ـ پلیسی با هدف دستگیری مجرمان بین‌المللیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «هادی شیرزاد» در دیدار با «علی باقری کنی» معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، با اشاره به ظرفیت‌ها و ارائه گزارشی از ماموریت‌های محوله پلیس بین‌الملل ناجا بر ضرورت شناخت محور‌های مشترک و توسعه همکاری‌های بیشتر بین دو طرف تاکید کرد.

وی از آمادگی پلیس بین‌الملل ناجا برای همکاری با قوه قضائیه به ویژه امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای ردیابی و شناسایی متهمان بین‌المللی خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و پلیس بین‌الملل ناجا، تمام سعی ما بر این است هیچ متهمی در هیچ جای دنیا نتواند از دست قانون فرار کند.

سردار شیرزاد با اشاره به توانمندی‌های پلیس بین‌الملل ناجا و کارکرد موثر بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل، ادامه داد: این بانک‌ها حاوی اطلاعاتی از کشور‌های مختلف در حوزه جرایم متفاوت است که برای کشور‌های عضو سازمان اینترپل به اشتراک گذاشته می‌شود.

تعامل سازنده قوه قضائیه و پلیس بین‌الملل ناجا

در ادامه این ملاقات، علی باقری کنی نیز ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و همزمان شدن آن با پیروزی جبهه مقاومت فلسطین اظهار داشت: تعامل سازنده قوه قضائیه و پلیس بین‌الملل ناجا می‌تواند بستری مناسب برای گشایش عرصه‌ها و ابتکارات در حوزه دیپلماسی قضائی پلیسی باشد که ثمره عملی آن در جامعه نمایان شود.

وی افزود: فعال سازی کمیته استرداد با استفاده بهینه از ظرفیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی خارج از کشور، به طور قطع می‌تواند به منظور پیگیری جرایم سازمان یافته، اقتصادی و تروریستی راهگشای دستگاه قضا و پلیس باشد.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، آشنایی با قوانین، مقررات و رویه‌های قضائی کشور‌های مختلف جهت سرعت بخشیدن در برخورد با جرایم بین‌المللی را ضروری دانست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار