فتح خرمشهر، فتح خون/ پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس:

رمز پیروزی در عملیات بیت‌المقدس تنها دعا و توکل بر خدا بود

سردار قاسمی گفت: آن چیزی که قبل از شروع عملیات بیت‌المقدس برای فرماندهان و رزمندگان بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شد دعا و توکل بر خدا بود و رمز پیروزی در عملیات را تنها در دعا و توکل بر خدا می‌دانستند.
کد خبر: ۴۵۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ - 26May 2021

رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس تنها دعا و توکل بر خدا بود

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار «نورخدا قاسمی» پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس امروز در آیین گرامیداشت یوم الله سوم خرداد در ستاد سپاه روح الله استان مرکزی، اظهار داشت: خرمشهر ۱۸ ماه در اسارت نیروهای عراقی بود و عراقی ها خرمشهر را به یک دژ نفوذ ناپذیر تبدیل کرده بودند و فتح خرمشهر را غیر ممکن می دانستند و با ایجاد کردن یک شبهه جزیره در خرمشهر شرایطی ایجاد شده بود که برای عراقی ها کاملا مساعد و برای ایرانی ها که قصد بازپس گیری آن را داشتند بسیار نامناسب بود.

قاسمی افزود: شرایط به گونه ای رقم خورده بود که بازپس گیری خرمشهر در آن شرایط از اهمیت زیادی برخوردار بود و همه مردم و رزمندگان ایران سراغ خرمشهر را می گرفتند و آزادی خرمشهر به عنوان یک دغدغه مهم برای مسئولین و رزمندگان محسوب می شد.

وی ادامه داد: صدام با وجود استحکاماتی که در خرمشهر ایجاد کرده بود آزادی خرمشهر را غیر ممکن می دانست تا جایی که گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را بتوانند پس بگیرند من کلید بصره را به آنها خواهم داد.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس افزود: تجارب فرماندهان نظامی در جنگ های جهانی اول و دوم در اسارت خرمشهر تجمیع شده بود و کلیه راه های نفوذ در خرمشهر را بسته بودند که عملیات الی بیت المقدس با این شرایط برنامه ریزی شد.

قاسمی اظهار کرد: آنچیزی که قبل از شروع عملیات بیت المقدس برای فرماندهان و رزمندگان بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شد دعا و توکل بر خدا بود و رمز پیروزی در عملیات را تنها در دعا و توکل بر خدا می‌دانستند و همه طالب نصرت الهی بودند.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس در سه مرحله برنامه‌ریزی‌شده بود ادامه داد: مرحله اول آن عبور از کارون که خود یکی از عملیات پیچیده بین‌المللی محسوب می‌شد چراکه نیاز به نیرو، آموزش و ابزار خاص داشت و البته رزمندگان توانستند آن را با موفقیت انجام دهند و سراسر این مرحله از عملیات اعجاز الهی نمود داشت.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: مرحله دوم عملیات در حدفاصل جاده اهواز خرمشهر انجام می‌شد و قرار بر این بود که در تنها زمین خشکی که می‌شد در آن عملیات انجام داد بازپس‌گیری شود که این هم با موفقیت انجام شد و در کل دو مرحله عملیات طی ۱۰ الی ۱۲ روز انجام شد.

قاسمی اضافه کرد: سرعت عمل نیروهای خودی در اجرای مراحل عملیات بسیار قابل‌تحسین بود و برنامه‌ریزی صحیح عملیاتی از دیگر معجزات الهی بود که خداوند به رزمندگان عنایت کرد.

وی یادآور شد: در مرحله سوم عملیات که منتهی به شلمچه می‌شد و رکن اصلی آن در پل نو اتفاق می‌افتاد از اهمیت بسیاری برخوردار بود و وقتی رزمندگان توانستند به آن دست پیدا کنند عراقی‌ها در یک محاصره کامل قرار گرفتند که ادامه عملیات از این منطقه شروع شد و رزمندگان توانستند با نهایت دقت و برنامه‌ریزی‌های صحیح فتح خرمشهر را رقم بزنند.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: در کلیه عملیات دفاع مقدس نهایت دقت و برنامه‌ریزی انجام می‌شد اما رکن اصلی اجرای عملیات توکل به خدا و ایمان به نصرت الهی بود.

قاسمی ادامه داد: امروز می‌توانیم با فرهنگ و روحیه عملیات بیت المقدس و دفاع مقدس که شاخصه های مهم آنها توکل بر خدا و اعتماد به جوانان بود از مشکلات داخلی و منطقه ای به راحتی عبور کنیم.

وی افزود: وقتی نیروهای جوان و متخصص ما می‌توانند موشک نقطه زن و پهپادهای پیشرفته بسازند پس به راحتی می توانیم با به کارگیری همان الگوها وضعیت سایر مواردی که مشکل در آنها وجود دارد را اصلاح کنیم.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: اقتصاد و فرهنگ با به کارگیری روحیه و فرهنگ دفاع مقدس متحول می شود و لذا همه مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم با فرهنگ جهادی و انقلابی قابل حل است.

وی ادامه داد: اعتقاد به قدرت و نصرت الهی خداوند و اعتماد به نیروهای جوان و ظرفیت های داخلی اگر مورد توجه ما باشد قطعاً پیروزی‌های بزرگ نصیب ملت خواهد شد.

قاسمی بسیج مردمی را یکی از ابتکارات حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در طول این ۴۲ سال هرکجا امورات به خود مردم واگذارشده و بسیج مردمی شکل‌گرفته شاهد دستاوردهای بزرگ بودیم و هرکجا مردم نادیده گرفته شدند دچار آسیب‌های جدی شدیم.

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: امروز دشمنان در همه راهبردهای خود علیه انقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده‌اند و باید این را بدانیم دشمنانی که با ملت ایران سابقه دشمنی دیرینه دارند هیچ‌وقت دلسوز مردم نخواهند شد و لذا چشم داشتن به دشمنان برای حل مشکلات بزرگ‌ترین آفت برای پیشرفت کشور است.

وی اضافه کرد: اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و اگر مشکلات با مردم درمیان گذاشته شود و جوانان و ظرفیت های داخلی به کارگیری شوند قطعا موفقیت های بزرگ به دست خواهیم آورد.

قاسمی بیان کرد: تشکیل جبهه مقاومت و افتخار آفرینی های آن در منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با تکیه بر نصرت الهی و استفاده ازجوانان بومی حاصل شده و امروز موفقیت های جبهه مقاومت برای امت حزب الله دلگرم کننده است.

این پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس گفت: رژیم صهیونیستی امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی و پیشرفت های جبهه مقاومت به ذلیل ترین کشورهای دنیا تبدیل شده که حتی توان محافظت از خود را ندارد و این‌ها با انسجام امت حزب‌الله رقم خورده است.

وی گفت: مقاومت تمام معادلات استکبار جهانی و حامیان آنها در منطقه را برهم زده و آنها را دچار سردرگمی کرده و این‌ها بخشی از پتانسیل‌های امت حزب‌الله است که اگر وحدت همه‌جانبه مسلمانان جهان محقق شود قطعاً شاهد نابودی کامل استکبار و استعمار جهانی خواهیم بود.

قاسمی اظهار کرد: به برکت تفکر امام (ره) و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی تفکر حمایت از مظلومین و برائت جستن از ظالمان در سراسر عالم گسترش پیداکرده و اگر در گذشته فقط ایران روز قدس را برپا می‌کرد امروز در بسیاری از کشورها این مسئله اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیلی‌هایی که امروز بر صورت آمریکایی‌ها، رژیم کوک کش صهیونیستی و حامیان آنها توسط امت مسلمان نواخته می‌شود به برکت مکتب اسلام و اندیشه حضرت امام (ره) است و باید قدر این مقطع ارزشمندی که در آن قرار گرفتیم به‌خوبی بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها