مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری قم عنوان کرد

قم در مسیر گردشگری ایثار و شهادت/ «خانه موزه» شهدا مکمل موزه دفاع مقدس است

«مقیمی» با اشاره به اینکه سه خانه موزه به مجموعه خانه موزه شهدای قم افزوده می‌شود، گفت: این مکان‌های پرخاطره مکملی برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ - 26May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قم، «ابوالقاسم مقیمی» مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در آیین افتتاح خانه موزه شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین اظهار داشت: تا کنون محفلی متعلق به شهدا که بتوان در آن برنامه‌های فرهنگی برگزار کرد، نداشتیم و این محل هم اکنون برای سلسله برنامه‌های فرهنگی هنری مرتبط با شهدا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم تصریح کرد: فعالیت خانه موزه شهیدان زین الدین با سه هدف ارائه الگوی مناسب تربیت جوان انقلاب اسلامی، مدیریت انقلابی نیرو‌های جوان و همچنین شهادت طلبی و معرفی شهدا به عنوان الگوی جوانان، کار آماده سازی این مکان به عنوان موزه در دستور کار قرار گرفت.

وی به اهداف کلان این پروژه اشاره و ابراز کرد: ایجاد نخستین خانه موزه رسمی شهر قم، ایجاد یک مرکز فرهنگی در مرکز شهر، ایجاد مرکز تولیدات فرهنگی درگستره تاریخ شفاهی قم با موضوع‌های انقلاب اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف ایجاد این خانه موزه به شمار می‌رود.

مقیمی همچنین از ایجاد مقصد گردشگری تور‌های ایثار و شهادت و کاروان راهیان نور، معرفی مفاخر شهید، ارتقاء سطح هویت شهروندی و احساس تعلق به شهر، الگوسازی برای پیوند جوانان و شهدا خبر داد و گفت: ایجاد پایگاه فرهنگی ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم عنوان کرد: معرفی شاخص‌ترین شهدای لشکر ۱۷، تولید نخستین محصول محتوایی جامع ایجادشده پیرامون شهید زین‌الدین از دیگر ویژگی‌های خانه موزه است و ارائه تمامی مستندات و مفاهیم و المان‌ها به سه زبان، معرفی تمام شهدای استان، تولید المان‌های فاخر هنری و الگوسازی خانه موزه‌ها برای شهرداری در شهر قم از دیگر مشخصات آن محسوب می‌شود.

مقیمی با ذکر این نکته که به زودی خانه موزه شهید محمدرضا شفیعی نیز رونمایی می‌شود، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده خانه شهید فخری زاده از شهدای هسته‌ای و خانه شهیدان کلهری نیز به عنوان خانه موزه از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: فعالیت خانه موزه‌های شهدای شاخص استان در واقع مکملی برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه قم همیشه در مسیر کاروان‌های راهیان نور بوده است با تکمیل و بهره برداری از خانه موزه‌های شهدا، به عنوان قطب گردشگری حوزه ایثار و شهادت نیز مطرح شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم با بیان اینکه برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۵۸۰ میلیون تومان آن در زمینه تولید محتوا و تعمیرات ابنیه و ۲۰۰ میلیون تومان نیز توسط منطقه هفت صرف محوطه‌سازی شده است.

خانه موزه شهیدان زین الدین در کوچه ۲۸ (یا ۳۰) خیابان شهدا واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار