معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تحول در فعالیت‌های حوزه ایثار نیازمند نگاه تخصصی است

سردار سلیمانی گفت: تحول در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت نیازمند نگاه تخصصی و دغدغه‌مند است.
کد خبر: ۴۵۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ - 30May 2021

سفر معاون فرهنگی بنیاد به شهرستان‌های استان تهران/ تحول در فعالیت‌های حوزه ایثار نیازمند نگاه تخصصی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی دیروز (شنبه) در ابتدای سفر به شهرستان‌های استان تهران با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر ری به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی همچنین در نشست تخصصی مدیران کل ستادی با معاونان و رؤسای ادارات فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در سالن شهدای ترور برگزار شد، با بیان اینکه امروز کار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت نیازمند خلاقیت و استفاده از فنّاوری‌های روز است، اظهار داشت: تحول در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت نیازمند نگاه تخصصی و دغدغه‌مند است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. ایثار و شهادت از زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) تا دوران انقلاب اسلامی استمرار یافته است و قطعاً همچنان ادامه خواهد یافت.

سلیمانی تکریم و توجه ویژه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از واجبات خدمت در نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و ادامه داد: تجربه نشان داده هر کجا کار فرهنگی تخصصی و با کیفیت ارائه شده مقبولیت و جذابیت آن بیشتر بوده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری، جمع‌آوری تاریخ شفاهی والدین معظم شهدا را از سیاست‌های مهم فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تأکید کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران جمع‌آوری و ثبت تاریخ شفاهی والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات فرهنگی و انقلابی، فعال کردن تشکل‌های ایثارگری، توجه به برنامه‌های تحولی جوانان متعهد و پرورش دانش‌آموخته‌های علم و دانش در مدارس شاهد است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان‌های استان تهران، با پدر گرامی شهدای والامقام «مهدی و مصطفی ملکی» دیدار و از ایثار و مجاهدت این شهدای والامقام و خانواده بزرگوار آنان تجلیل کرد.

سلیمانی در این دیدار با قدردانی از ایثار و از خود گذشتگی پدران و مادران معظم شهدا که عزیزترین سرمایه زندگی خود را در راه آرمان‌های امام (ره) و انقلاب فدا کردند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها در بیاناتشان بر لزوم تکریم شهدا و خانواده‌های شهدا تأکید کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم تا قدردان ایثار و فداکاری شما باشیم.

در این دیدار پدر شهیدان ملکی که خود نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پیش از آن نیز از مبارزان دوران ستم‌شاهی در شهرستان ری بود، به بیان خاطراتی درباره حضورش در جنگ در کنار فرزندانش پرداخت.

پایان‌بخش برنامه‌های حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تجلیل از پدر شهیدان ملکی و اقامه نماز ظهر و عصر در منزل این شهیدان بود.

جمعی از مدیران کل حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز در این سفر معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار