مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

رفع مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است

«کهنسال» گفت: رفع مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نیازمند مدیریت، خردجمعی و برنامه‌ریزی است.
کد خبر: ۵۰۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ - 24January 2022

رفع مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید کهنسال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران روز گذشته (یکشنبه) در جلسه ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر استان مازندران که با حضور اعضای این ستاد در اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و ارج نهادن به مقام والای مادر بویژه مادران گرانقدر شهدا اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) مظهر وفاداری و اسوه تقوی و معنویت است و امروز الگوی راستین و بی بدیل برای تمامی بانوان گرامی جامعه ما محسوب می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مازندران با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و هدفمند کردن برنامه‌ها در مدارس شاهد گفت: در این حوزه کار‌های خلاقانه باید ملاک قرار گیرد و اتفاقات خوبی در جهت رشد و پیشرفت علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر صورت بگیرد.

وی افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در امر ارتقای تحصیلی این عزیزان، درجهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مدیریت علمی ضروری است و در این راستا باید از همه داشته ها، ظرفیت‌ها و استعداد‌ها استفاده بهینه کنیم و با همفکری و هم اندیشی بر موانع و مشکلات فائق آییم.

کهنسال با بیان اینکه رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان عزیز شاهد و ایثارگر نیازمند خرد جمعی است عنوان کرد: حضور فیزیکی و میدانی ما در مدارس شاهد استان باید پر رنگ شود و از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های عزیزان ما در این مدارس را لمس کرده تا نتیجه و خروجی کار خود را ببینیم.

وی افزود: فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و نمرات دانش آموزان شاهد و ایثارگر باید پایش، ارزیابی، بررسی و تجزیه و تحلیل شود و این فرآیند در رشد علمی آنان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مازندران در رابطه با کلاس‌های تقویت بنیه علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر اضافه کرد: درجهت تحقق امور تحصیلی بدنبال کار‌های اثر بخش بوده تا دغدغه‌های تحصیلی این عزیزان رفع و شاهد یک نوع آرامش خاطر روحی در میان آنان باشیم.

مدیرکل بنیاد مازندران در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شاهد گفت: برگزاری یادواره شهدا در مدارس، درجهت تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی با عنایت به برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی با بیان اینکه نباید کلیشه‌ای عمل کرد و باید با ایجاد جذابیت و استقبال از این موضوع نسبت به برگزاری وبینار با مشارکت روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه، مسئولین ستاد شاهد و ایثارگر و روسای بنیاد شهرستان‌ها جلسه هم اندیشی پیرامون ارتقاء آموزش و تقویت بنیه علمی در ابعاد مختلف تربیتی، اجتماعی، سلامت، دینی و ... انجام گیرد.

کهنسال اظهار کرد: باید از برنامه‌های مکمل که باعث خستگی و بی‌رمقی و عدم انگیزش دانش آموزی می‌شود اجتناب کرد.

سعدی‌پور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در خصوص اهداف و سیاست‌های آموزش و پرورش در ارتباط با بهینه سازی برنامه‌های آموزش و مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس شاهد مطالبی بیان کرد.

گزارش اقدامات ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر در مدارس، تبیین شناسنامه فعالیت‌های آموزش و پرورش، تصمیم گیری در خصوص برگزاری کلاس‌های تقویت بنیه علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر و شیوه‌های فرآیند آموزش در این مدارس از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این جلسه تفاهم نامه تقویت بنیه علمی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و آموزش و پرورش استان امضا شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار