قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران:

به دنبال تغییر ماهوی مدارس شاهد هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به نوع نگاه دولت سیزدهم در تعلیم و تربیت و تاکید حجت‌الاسلام رئیسی، به دنبال تغییر ماهوی برخی موضوعات مثل کیفی‌سازی آموزش و کاهش سنوات تحصیلی هستیم.
کد خبر: ۴۸۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ - 28September 2021

به دنبال تغییر ماهوی مدارس شاهد هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه آیین ملی زنگ ایثار و شهادت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مدارس شاهد و ایثارگر اظهار داشت: در راستای وظیفه قانونی موظف هستیم با همکاری آموزش و پرورش شرایط ویژه برای تحصیل فرزندان ایثارگران فراهم کنیم. سال‌هاست این مدارس مشغول فعالیت هستند، مدیریت آن در اختیار آموزش پرورش و راهبری، نظارت و تامین هزینه‌ها با بنیاد شهید است.

وی با اشاره به آمار مدارس شاهد کشور گفت: یک هزار و ۳۵۰ مدرسه از بین ۱۰۰ هزار مدرسه کشور، به عنوان مدارس شاهد فعالیت می‌کنند. مالکیت برخی با بنیاد شهید است و برخی هم نیست. مشغول تدوین طرح مدون برای تغعییر شکل فعالیت مدارش شاهد و ایثارگر هستیم که باید شورای ستاد شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش آن را به تصویب برساند تا بتوانیم در دوره جدید به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد چشمگیر باشیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: نوع نقش آفرینی بنیاد شهید در خصوص مدارس شاهد در دوره جدید را متفاوت می‌بینیم تا ضرورت انتقال مالکیت نیز وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها در خصوص عدم تحصیل فرزندان ایثارگر در این مدارس و ثبت نام افراد دیگر افزود: متاسفانه پراکندگی جامعه ایثارگر و مدارس باهم همخوانی ندارند. مدارسی هم داریم که از جامعه هدف تامین نمی‌شوند لاجرم از سایر دانش آموزان ثبت نام بعمل می‌آید. سیاست این بوده که در این مدارس تنها فرزندان شاهد و ایثارگر نباشند تا تبدیل به مدارس ایزوله نشوند و ترکیبی از مدارش شاهد و ایثارگر و غیر شاهد و ایثارگر باشند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه کمتر انتظارات مردم در خصوص مدارس شاهد محقق می‌شود گفت: با توجه به نوع نگاه دولت سیزدهم در تعلیم و تربیت و تاکید حجت السلام رئیسی به دنبال تغییر ماهوی برخی موضوعات مثل کیفی سازی آموزش و کاهش سنوات تحصیل هستیم. باید یکسال روی قوانین و مقررات کار کنیم، برخی قوانین حتی تغییر کند. اجماعی با آموزش و پرورش که متولی است باید صورت بگیر و ما نیز به عنوان همراه بتوانیم در ارتقای کمی و کیفی تعلیم و تربیت تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها