اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد برگزار شد

اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ - 10November 2021

اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از استماع سخنان تعدادی از طلاب حاضر در اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد، اظهار داشت: در پی تأکیدات مقام معظم رهبری و با حفظ وحدت و انسجام باید بتوانیم گام‌های مؤثری در مسیر توسعه و ترویج این فرهنگ متعالی برداریم.

وی تأکید کرد: در این راستا دفتر مطالعات راهبردی و مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در بنیاد قم راه‌اندازی شده تا بتوان از ظرفیت طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر در این راستا بهره‌برداری کرد.

حجت‌الاسلام شکری ادامه داد: اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد اولین گام در جهت تقویت حرکت‌های علمی و پژوهشی در مسیر مباحث فرهنگی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. این نوع اقدامات از تبلیغ تا درس اخلاق و دروس دینی و فعالیت‌های فرهنگی و نشر سبک زندگی اسلامی می‌تواند دغدغه ایثارگران را در حوزه مسائل فرهنگی پیگیری و رفع کند.

وی با اشاره به سوابق مردم قم برای فداکاری در راه انقلاب اسلامی گفت: در دوران خفقان رژیم ستم‌شاهی حوزه در خط مقدم، مبارزات انقلاب اسلامی را از همین کوچه و خیابان‌های قم رقم زد و امروز در ادامه همان راه با مجاهدت و ایثار روحانیون شاهد در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری و فراتر از آن خدمت به کل جامعه اسلامی گام بر می‌داریم.

این اجلاسیه با حضور اعضای دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و فرزندان شاهد طلبه برگزار شد و هفت نفر از طلاب حاضر به ایراد سخن پرداختند.

این اجلاسیه به دلیل شرایط کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور ۱۵۰ نفر از فرزندان شاهد طلبه سراسر کشور در قم برگزار شد و هدف از برگزاری آن گردآوری نقطه‌نظرات طلاب و فضلای شاهد به عنوان ظرفیت‌های علمی در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شکری در این دیدار به رسالت حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: حفظ و تقویت روحیه ایثار و شهادت بخش عمده فعالیت‌ها است و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند بنیاد شهید افضل بنیادهاست و خدمت در بنیاد شهید خدمت به نبی مکرم اسلام (ص) است و ما نیز در راستای این فرمایشات برنامه‌ریزی کرده و گام بر می‌داریم.

امام جمعه قم نیز در این دیدار گفت: هرجا فرهنگ ایثار و شهادت زنده است، موفقیت با جبهه اسلام است و هر جا از این قضیه غفلت شده دشمن غلبه کرده است و در واقع خون شهید شکست را به پیروزی تبدیل می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: خون شهید باعث رشد و بالندگی و تکامل درخت اسلام است. سهمگین‌ترین حادثه، حادثه عاشوراست آن روز دشمن به ظاهر پیروز به جشن و پایکوبی پرداخت، اما خون شهدای کربلا این راه را تا امروز زنده نگه داشته است عاشورا امروز متعلق به تمامی بشریت است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی به بازماندگان شهدا به ویژه فرزندان شهداست، خانواده معظم شهدا از لحاظ فکری، اندیشه و باور علمی به خاطر وابستگی به شهید و شهادت تأثیرگذارتر هستند و فرزندان شهدا در جایگاه علمی نیز باید پیشتاز باشند.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و خدمت به این عزیزان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های نظام اسلامی هستند و شهدا آرامش و آسایش ما را فراهم کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها