معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید مطرح کرد؛

بسترسازی «کارگروه‌های فرهنگی شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران» در حوزه‌های فرهنگی

نشست کارگروه‌های فرهنگی شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با حضور سردار سلیمانی در بنیاد شهید برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ - 15November 2021

بسترسازی «کارگروه‌های فرهنگی شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران» در حوزه‌های فرهنگیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (یکشنبه) در نشست کارگروه‌های فرهنگی شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: امیدوار هستیم که این کارگروه بستری برای تعالی فرهنگ ایجاد کند، زیرا دولت سیزدهم که در خدمت رهبر معظم انقلاب حضور داشتند، ایشان بر بازسازی فرهنگی تأکید کردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نظام ما بر فرهنگ ایثار و شهادت بنا شده است، فرهنگی که از صدر اسلام آغاز و پس از قیام امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس ادامه پیدا کرده است. امروز به برکت همین فرهنگ ایثار و شهادت است که در مقابل دژ‌های سنگین دشمنان مقاومت کرده‌ایم و نه تنها نظام ما متوقف نشده است بلکه رو به رشد بوده است.

سردار سلیمانی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران رسالت سنگین مرجعیت فرهنگی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عهده دارد و نیاز به هم‌افزایی با سایر سازمان‌ها داریم و نقش مشاوران وزرا در این زمینه تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید و امور ایثارگران مستقر است و برگزاری منظم جلسات موجب قوت آن می‌شود، اگر خلأ‌ها را پیگیری کنیم مشکلات حل خواهد شد. علاوه بر برنامه اهدای نشان ایثار، عضویت بنیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم تا به سرانجام برسد.

در این نشست محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مستجاد حسینی مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، داوود نورچه‌ای مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، احمد صالحی‌آراء رئیس مرکز ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، حمید زارع بهتاش مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عباس قره تپه‌ای مدیرکل ایثارگران سازمان صدا و سیما، محمدعلی نوده رئیس اتاق فکر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رضا رحیمی‌نسب دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران و محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران حضور داشتند.

در پایان این نشست حکم دبیری کارگروه‌های فرهنگی شورای مشاوران وزیران به داود نورچه‌ای، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد توسط سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار