به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «صادق ستاریفرد» معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفتوگویی در مورد نگرانی خانوادهها نسبت به آموزش حضوری دانش آموزان، اظهار داشت: خانوادهها باید به آموزش و پرورش اعتماد کرده و ضمن کاستن از نگرانیهای خود برای برگزاری کلاسهای حضوری به ما کمک کنند.
وی ادامه داد: والدین دانش آموزان باید ضمن ترغیب آنها به آموزش حضوری به آموزش و پرورش برای اداره مدارس به شکل حضوری کمک کنند و با همکاری عوامل مدرسه بر روند اجرای آموزش حضوری نظارت کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طی دو سال آموزش مجازی بسیاری از دانش آموزان ما دچار چالشهایی شده اند، اما در شرایط فعلی که بسیاری از فعالیتها در کشور به حالت عادی برگشته است مجازی بودن آموزش آسیب زا است.
وی ادامه داد: توجه کنید که در حال حاضر دانش آموزان ما در خانه قرنطینه نیستند، در کلاسهای ورزشی و دورههای فوق برنامه شرکت کرده، مهمانی و مسافرت میروند حتی اگر اینگونه هم نباشد والدین آنها با محیط بیرون در ارتباط هستند و خطر بیماری میتواند این گونه آنها را تهدید کند.
ستاریفرد گفت: این حق دانش آموز است که از آموزش حضوری بهرهمند شود، ما نمیتوانیم برای این امر محدودیت ایجاد کنیم، ماه هاست که دنیا به سمت آموزش حضوری حرکت کرده است چرا که به این نتیجه رسیده اند که آسیبهای آموزش مجازی از بیماری کرونا بیشتر است، این را در نظر بگیرید که علاوه بر افت تحصیلی فضای بی در و پیکر مجازی و دسترسی نامحدوی که برای دانش آموزان ما بر خلاف کشورهای اروپایی به آن وجود دارد آفتهای فراوانی برای نظام آموزش کشور خواهد داشت.
وی گفت:خوشبختانه در فرهنگ ما نظم و اطاعت پذیری بالایی وجود دارد، و دانش آموزان به دلیل سنی که در آن قرار دارند آموزش پذیری بالایی دارند از این رو با آموزش رعایت پروتکلهای بهداشتی به آنها و همچنین انجام برخی از تمهیدات لازم از سوی مدرسه و حمایت والدین میتوانند از آموزش حضوری بهرهمند شوند.
ستاریفرد ادامه داد: طی ماههای گذشته درمناطق کم جمعیت و روستایی ما آموزش حضوری را به طور آزمایشی داشته ایم، اما گزارشی مبنی بر بیماری این دانش آموزان به واسطه آموزش حضوری نداشته ایم.
وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون برخی از معضلات مانع از آموزش حضوری دانش آموزان شده است و نیازمند تمهیداتی از سوی آموزش و پرورش است گفت:دو موضوع سرویس مدارس و تراکم کلاسها از مسائلی است که موجب شده است تردیداتی برای آموزش حضوری از سوی خانوادهها ایجاد شود، اما با ساماندهی هر دو موضوع از سوی مدیران مدارس البته با کمک خانوادهها آنها نیز مرتفع خواهند شد.
وی در پایان گفت:خیلی برای ما سخت است ببینیم و بدانیم که ۵۰ تا ۶۳ درصد از دانشآموزان ما به واسطه آموزشهای مجازی دچار افت تحصیلی شده اند از این رو همه باید برای بازگشت دانش آموزان به محیط مدرسه تلاش کنیم.
منبع: میزان
انتهای پیام/ ۹۱۱