فتح خرمشهر، فتح خون/ مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار یزد:

کتاب «از رفاقت تا طبابت» کتاب برتر تاریخ شفاهی کشور شد

سرهنگ «سیدمحسنی» گفت: در ششمین آئین رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس، کتاب «از رفاقت تا طبابت» حائز کسب رتبه برتر کتب تاریخ شفاهی کشور شد.
کد خبر: ۴۵۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ - 26May 2021

سرهنگ سید «داوود سیدمحسنی» مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: در ششمین آئین رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس که به‌صورت ویدیو‌کنفرانس در همه استان‌ها برگزار شد، کتاب «از رفاقت تا طبابت» از استان یزد به عنوان کتاب برتر تاریخ شفاهی کشور رونمایی و معرفی شد.

وی افزود: در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعی از مسئولین، پژوهشگران و رزمندگان پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس رونمایی شد.

سیدمحسنی با بیان اینکه کتاب «از رفاقت تا طبابت» استان یزد حائز کسب رتبه برتر تاریخ شفاهی کشور شد ادامه داد: این کتاب روایت‌گر خاطرات شفاهی سید «محمود اخوی میراب‌باشی» است که به عنوان پزشک در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت.

وی با بیان اینکه این کتاب توسط «الهه آقابابایی اردکانی» تدوین شده است اذعان داشت: کتاب «از رفاقت تا طبابت» ماحصل بیش از ۱۵ ساعت مصاحبه و حدود ۲۵ ساعت بیان خاطره است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سید «محمود اخوی میراب‌باشی» در ۹ فروردین ۱۳۳۹ در یزد متولد و در خانواده مذهبی رشد کرد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در تفت گذراند. بعد از کنکور در رشته پزشکی در دانشگاه مشهد پذیرفته شد و اقدام به فعالیت‌های انقلابی کرد و با شروع جنگ به عنوان پزشک در جبهه حضور داشت. سپس به عضویت سپاه پاسداران در آمد و در طول خدمت در مسئولیت‌های مختلف مانند مدیرکل بهزیستی  فعالیت داشت. این کتاب بیانگر خاطرات وی در هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار