هادی العامری:

ضربه زدن به اقتدار «الحشدالشعبی» تضعیف اقتدار عراق است

پس از ماجرای دستگیری یکی از فرماندهان سازمان الحشدالشعبی عراق در استان الانبار، رئیس ائتلاف الفتح هر اقدامی برای شکستن اقتدار الحشدالشعبی را برابر با تضعیف اقتدار این کشور دانست.
کد خبر: ۴۵۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ - 28May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق، شامگاه پنجشنبه بیانیه‌ای در ارتباط با دستگیری «قاسم مصلح» فرمانده سازمان الحشدالشعبی عراق در استان الانبار صادر کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «السومریه»، رئیس ائتلاف الفتح در این بیانیه گفت: «الحشد [الشعبی] با خون پاک خود اقتدار کشور را ساخت و هر آن که می‌خواهد با هر بهانه‌ای اقتدار الحشد را در هم بشکند،‌ در واقع کسی است که می‌خواهد اقتدار کشور را تضعیف کند».

العامری ادامه داد: «کسی که با دور زدن و به دور از رویه قانونی، اصولی و با اجتهاد شخصی دستگیر می‌کند، می‌خواهد دستگاه قضایی را دور بزند و جدایی میان صلاحیت‌هایی را که قانون اساسی بر آن تأکید دارد، نمی‌بیند. نمی‌توان دادگستری و دستگاه‌های امنیتی را در یک شخص خلاصه کرد».

العامری اضافه کرد: «دستگیری‌های اشتباهی بدون داشتن حکم بازداشت انجام شده و شیوه‌هایی برای شکنجه وجود دارد که مطلقاً نمی‌توان آن‌ها را پذیرفت و این گام اولیه برای بازگشت به سمت دیکتاتوری است. امیدواریم که عراق و خدمت به ملت عراق نقطه آغاز حرکت و اساس وحدت ما باشد».

از روز چهارشنبه تاکنون قضیه بازداشت «قاسم مصلح» یکی از فرماندهان برجسته الحشدالشعبی در عراق با واکنش اعتراضی شدید مردم، گروه‌های مقاومت و فعالان سیاسی همراه بوده است.

قاسم مصلح به‌عنوان یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق، در مقابل برنامه انتقال عناصر داعشی از خاک سوریه به داخل عراق ایستاده بود که با فشار سفارت آمریکا ربوده شد؛ اقدام تحریک‌آمیزی که اعتراض شدید مردم، گروه‌های مقاومت و برخی فعالان سیاسی را به‌دنبال داشت.

سوابق روشن فرمانده مصلح در جهاد علیه داعش و آزادسازی مناطق اشغالی نشان می‌دهد که او مرزهای سوریه و عراق را به استخوانی در گلوی آمریکایی‌ها تبدیل کرد و جلوی تجاوز آن‌ها به تمامیت ارضی عراق را گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار