جانبازی که پس از شهادتش آماج تیرهای کینه دشمنان قرار گرفت

فرزند جانباز شهید رمضان قاسمی می‌گوید: پدرم در طول دوران زندگی‌اش با حرکت در مسیر انقلاب و پشت سر مقام معظم رهبری، کاری کرد که یاد و نامش بیشتر از اینکه در دل و ذهن مردم کشورمان باشد در ذهن منافقان و دشمنان داخلی و خارجی این انقلاب است.
کد خبر: ۴۵۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ - 28May 2021

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در هفته‌ای که به سالروز آزادسازی خرمشهر مزین است، بد نیست از دلاورمردانی یاد کنیم که از ابتدا تا انتها در خط ولایت و انقلاب بودند، در هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن نقش‌آفرینی کردند و شجاعانه بازگشتند.

این رزمندگان که بیشترشان از جانبازان یا آزادگان هستند پا در مسیری گذاشتند که ممکن بود به شهادت ختم شود و امروز نام‌شان در زمره شهدا قرار بگیرد، اینها تلخی و مشقت‌های جنگ را با تمام وجود لمس کرده و با چشم خود شاهد لحظات تلخ خداحافظی با یاران دیرینه خود بودند، مقام‌شان کم از شهدا نیست.

پس از شیوع ویروس کرونا، تعدادی از جانبازان دوران دفاع مقدس با توجه به اینکه درگیری ریوی داشتند و از طرفی کرونا با حمله به ریه و از کار انداختن آن جان می‌گیرد، پس از ابتلا به کرونا به دیدار حق و یاران خود شتافتند و به درجه شهادت نائل آمدند.

خبرها حاکی از آن است که پس از شهادت این عزیزان برخی رسانه‌های معاند و منافق در شبکه‌های مجازی تیترهایی با مضمون‌های ناخوشاید و یا خبر خوش کرونایی اسامی روحانیون، فرماندهان و نمایندگانی که تاکنون با ابتلا به کرونا به رحمت ایزدی پیوستند را منتشر کردند.

شهید رمضان قاسمی را بیشتر از دوستان، دشمنان می‌شناسند

سرهنگ پاسدار «رمضان قاسمی» یکی از افرادی است که نامش در این لیست قرار دارد، شهید قاسمی اهل کوهی‌خیل جویبار با سابقه حضور ۶۰ ماهه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل یکی از این دلاورمردان شجاع خطه شمال است که سال‌ها به‌عنوان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران منشا خدمات ارزنده‌ای بود.

رمضان قاسمی که به‌صورت مستمر از عوارض شیمیایی ریوی رنج می‌برد، پس از ابتلا به کرونا در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به یاران شهیدش پیوست.

ابوالقاسم قاسمی فرزند شهید رمضان قاسمی طی گفت‌وگویی در این رابطه می‌گوید: باعث افتخار ما است که منافقین از خبر شهادت پدر ما خوشحال می‌شوند چرا که همواره پیگیر اوضاع و احوالات این رزماندگان شجاع که با پس از احتزار پرچم پیروزی همواره در رکاب این انقلاب بودند هستند.

وی با بیان اینکه من و خواهرم افتخار می‌کنیم که فرزندان چنین پدری هستیم، اضافه می‌کند: پدر عزیزم اهل شهرستان جویبار روستای کوهی‌خیل بود که در دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۶ در یک خانواده مذهبی به‌دنیا آمد، شهیدان علیجان و علی‌اصغر قاسمی عمو و سیف‌الله تبریزی داماد خانواده و شهید رضا اتقایی برادر خانم پدرم هستند.

قاسمی با اشاره ورود پدرش از سال ۱۳۶۰ به جبهه جنگ، بیان می‌کند: پدرم بعد از شهادت عمو با انگیزه وارد جبهه شد و سابقه‌اش در جبهه به حدود ۶۰ ماه می‌رسد، در عملیات رمضان، فاو و چندین عملیات دیگر شرکت داشت، در عملیات والفجر ۸ به ضرب گلوله‌ای که به تانک برخورد کرد زیر خاکریز از ناحیه دو چشم و کمر جانباز شد و به عقب برگشت.

فرزند شهید قاسمی خاطرنشان می‌کند: بعد از یک سال پدرم از آقا امام رضا (ع) شفا گرفتند در حالی که دکترا گفتند باید روی ویلچر بنشینند، پس از آن دوباره راهی جبهه شد و در کارخانه نمک در یک سال بعد از از ناحیه مچ دست دچار آسیب و متاسفانه جانباز شیمیایی شد، در مجموع پدرم جانباز ۵۰ درصد جبه‌های جنگ شد.

شهید رمضان قاسمی را بیشتر از دوستان، دشمنان می‌شناسند

وی ادامه می‌دهد: پس از آن پدر با عشق و علاقه به انقلاب جذب کمیته انقلاب اسلامی شد، بعدها این کمیته با ژاندارمری ادغام و نیروی انتظامی نام گرفت که پدرم سمت‌هایی همچون رئیس روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان، رئیس ارزشیابی مکتبی عقیدتی سیاستی و تبلیغات استان مازندران، رئیس نظارت بر اماکن عمومی استان و معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران و غیره را کسب کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه مادرم خانه‌دار است می‌گوید: مادرم همواره از پدرم حمایت می‌کرد و به مقام معظم رهبری عشق می‌ورزد، در سال ۱۳۹۸ پدر بزرگ پدری‌ام در اثر ابتدا بیماری قلبی حال نامساعدی نداشت تا جایی که پزشکان ناامید شده بودند، پدرم طاقت نیاورد و پدرش را به بیمارستانی در تهران منتقل کرد که متاسفانه این عمل با شیوع موج اول کرونا همواره بود.

فرزند این جانباز شهید یادآور می‌شود: حال پدربزرگم در عین ناباوری بهتر شد، پدر به جویبار برگشت، بعد از دو روز علائم و درد داشت که از این رو در بیمارستان رازی قائمشهر بستری شد، از آنجایی که به‌خاطر جانباز بودن درگیری ریوی داشت پس از ۱۰ روز تحمل سرانجام جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شهید رمضان قاسمی را بیشتر از دوستان، دشمنان می‌شناسند

وی با اشاره به اینکه در طی سال‌هایی که پدرم جانباز بود شب‌ها به فاصله دو ساعت دو ساعت می‌خوابید گاهی از خواب بیدار می‌شد آب می‌خورد و دوباره به بستر می‌رفت، ادامه می‌دهد: پدرم سرباز ولایت بود در راه انقلاب با جانش بازی کرد سال‌ها در و رنج تحمل کرد تا به هدف والای شهادت برسد که رسید‌.

قاسمی با بیان اینکه پس از شهادت پدرم بسیاری از دشمنان با استفاده از واژه‌های نادرست از شهادت‌شان خوشحال شدند، می‌گوید: در این روزها که یادآور خاطرات شهدا و رزمندگان است نه با تعجیل بلکه با صبر بیان می‌کنیم که خوشحالیم که پدر در طول دوران زندگی با حرکت در مسیر انقلاب پشت سر مقام معظم رهبری کاری کرد که یاد و نامش بیشتر از اینکه در دل و ذهن مردم کشورمان باشد در ذهن منافقان و دشمنان داخلی و خارجی این انقلاب است.

منبع: فارس

آنتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار