حضور حداکثری، اقتدار ملی/ نماینده ولی فقیه در مازندران:

ضرورت ملاحظات اخلاقی در عرصه تبلیغات انتخاباتی/ انتخابات حق مردم و تکلیف الهی است

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه انتخابات حق مردم و تکلیف الهی است، گفت: انتخاب درست نتایج درست دارد.
کد خبر: ۴۵۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 28May 2021

انتخابات حق مردم و تکلیف الهی است/ پرهیز از رقیب‌هراسیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید و توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی در شرایط کرونایی نوعی تقواست و باید در بعد آخرتی و معنوی نیز رعایت کنیم و خودمان را از ویروس خطرناک شیطان، دنیا و محبت به شهرت و پست، دوستان نادرست و آدم‌های ناصالح حفظ کنیم که حفظ آن تقواست و تقوا امری لازم دنیایی و آخرتی برای حفظ سلامتی و پاکی و جان و روح آخرت ما است.

محمدی لائینی افزود: حضرت علی (ع) در فرازی از خطبه نماز جمعه به پنج نکته «وصیت»، «سفارش به دیگران و خودمان»، «سفارش به تقوا»، «علم‌محور و دانش‌بنیان بودن کارها» و «بازگشت امور به خدا» توصیه کردند و تقوا را راه نجات دانستند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه باید به سمت کارشناسی درست و تصمیم‌های عقل‌بنیان و حکمت‌بنیان و دانش‌بنیان پیش برود، گفت: اگر کار‌ها علمی باشد، مشکلی پیش نمی‌آید و باید از کار‌های سفارشی و کارشناسی‌های سفارشی پرهیز کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بهترین میراث تقوا، علم و معرفت و اخلاق و دیانت است، عنوان کرد: اگر این موارد را به فرزندان منتقل کردیم مسئولیت شناس و وظیفه شناس هستیم و حق فرزندان را ادا کردیم.

محمدی لائینی با تأکید بر رعایت تقوا به خودمان و دیگران اظهار داشت: بی‌تقوا زندگی کردن ضرر دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به دیدار تصویری مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس خطاب به نمایندگان گفت: مقام معظم رهبری تجلیل خوبی از مجلس به عمل آوردند و باید قدر خودتان را بدانید و موقعیت را بشناسید و حفظ کنید.

وی با تأکید بر تقویت و ترویج ورزش سنتی، فضای این ورزش را یک فضای فرهنگی و اعتقادی دانست و افزود: ۱۹ ورزشکار نامدار مازندرانی که حاضر نشدند در مصاف بین‌المللی با نمایندگان و رقبای خود از رژیم صهیونیستی مقابله کنند و تجلیل از این عزیزان به عمل خواهد آمد.

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی بدون دخانیات گفت: علیه دخانیات و سیگار تبلیغات نمی‌شود و همین سیگار و قلیان مقدمه اعتیاد‌های بزرگتر هستند و نسل جوان باید هوشیار و بیدار باشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بعضی از محافل و قهوه‌خانه‌های سنتی با این نام زمینه‌ساز ترویج و اعتیاد به قلیان و سیگار و مسائل دیگر می‌شود و خانواده‌ها و مسئولین و جوانان باید حواسشان جمع باشد که این‌ها بساط گناه و شیطان است.

محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خاموشی برق به حوزه صنعت و صنایع ضرر و زیان رسانده است، گفت: بعضی از صنایع با توان زیر پنج مگاوات کار می‌کنند و از گرانی برق می‌نالند و بعضی با توان بالای پنج مگاوات کار می‌کنند بر اساس تصمیمات جدید متضرر شده و دچار مشکل شدند و انتظار داریم در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» به این مسئله توجه جدی شود.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه انتخابات صحنه جنگ قدرت نیست، بلکه صحنه رقابت رفاقتی است، عنوان کرد: نباید مردم را از رقیب ترساند و رقیب‌هراسی، پرهیز از شعار‌های غیرواقع بینانه، ملاحظات اخلاقی در عرصه تبلیغات انتخاباتی امری مهم است.

وی با عنوان اینکه دشمنان و مخالفان در پی ایجاد جنگ داخلی بین طرفداران کاندیدا‌ها هستند، گفت: باید حواس‌ها جمع باشد؛ چرا که تبلیغات منفی خواسته دشمنان است.

محمدی لائینی با بیان اینکه انتخابات حق مردم و تکلیف الهی است، افزود: انتخاب درست نتایج درست دارد؛ پس در انتخابات کسی نباید قهر کند، بلکه باید شرکت جدی و با مشارکت بالا و انتخاب اصلح داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید پرهیز از فرافکنی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مسئله امروز بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات است و مسئولین برای رفع موانع به دنبال مسائل جزئی نباشند و مانع بزرگ مافیای واردات را حل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار