حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون سیاسی سپاه پاسداران:

تحول‌گرایی، ویژگی ممتاز یک رئیس‌جمهور انقلابی است/ سپاه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

سردار «جوانی» ویژگی ممتاز رئیس‌ جمهور انقلابی را تحول‌گرایی دانست و گفت: کشور نیاز به تحول دارد و کسی می‌تواند آن را ایجاد کند که مرد میدان باشد.
کد خبر: ۴۵۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ - 29May 2021

تحول‌گرایی، ویژگی ممتاز یک رئیس‌جمهور انقلابی است/سپاه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌امروز در حاشیه نشست سیاسی بصیرتی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز در خصوص شاخصه‌های یک رئیس‌ جمهور انقلابی و جهادی اظهار داشت: برای تشخیص ملاک‌ها و معیارهای یک رئیس‌ جمهور انقلابی باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی رجوع شود. ایشان می‌فرمایند؛ راه علاج مشکلات کشور تشکیل یک دولت جوان انقلابی است.

وی گفت: یک رئیس‌ جمهور انقلابی فردی است که گفتمانی در امتداد گفتمان ولایت‌فقیه و رهبری داشته و در واقع ولایتمدار و پیرو ولایت باشد. با توجه به جایگاه بالای ریاست جمهوری در کشور، این ولایتمداری باید به‌گونه‌ای باشد که رابطه او با رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند رابطه حاج قاسم سلیمانی با ایشان باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حاج قاسم درحالی‌که یک شخصیت برجسته نظامی و یک چهره بین‌المللی و دارای سابقه طولانی بود و در موقعیت ممتاز قرار داشت نگاهش به لحاظ اعتقادی و جایگاه کاری به مقام معظم رهبری به‌گونه‌ای بود که خود را سرباز رهبری و ولایت معرفی می‌کرد زیرا ایشان را حکیمی می‌دانست و معتقد بود باید از ایشان تبعیت و پیروی کرد.

سردار جوانی با بیان اینکه رئیس‌ جمهور رئیس قوه مجریه است و باید تابع سیاست‌های کلان نظام باشد، اضافه کرد: طبق قانون اساسی، مقام معظم رهبری مسئولیت تعیین و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام را بر عهده دارند بنابراین در صورت تفاوت گفتمان رئیس‌جمهور با گفتمان ایشان، کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، یک رئیس‌جمهور اصلح و انقلابی باید در اداره کشور قوی باشد زیرا باید وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مجامع مختلف را مدیریت کند و کسی می‌تواند مدیریت عالی راهبردی در این زمینه داشته باشد که از توانمندی و کفایت مدیریتی مبتنی بر شناخت در حوزه‌های گوناگون برخوردار باشد.

رویکرد رئیس‌جمهور اصلح باید مبارزه با فساد باشد

سردار جوانی ایمان قوی را دیگر ویژگی رئیس‌ جمهور در تراز انقلاب دانست و افزود: این ویژگی موجب می‌شود که رئیس‌جمهور خداوند را یاری‌دهنده ببیند و به او تکیه کرده و در مقابل بیگانگان ایستادگی و مقاومت کند، در غیر این صورت ممکن است مرعوب دشمن شود که این موضوع موجب آسیب رسیدن به کشور و منافع ملی می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه رویکرد یک رئیس‌جمهور اصلح باید عدالت محوری و  مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی باشد، عنوان کرد: امروزه بخش قابل‌توجهی از دغدغه‌های مردم، وجود پاره‌ای از مفاسد است فلذا رئیس‌جمهوری اصلح و شایسته است که وقتی در این جایگاه قرار گرفت بتواند با فساد مبارزه جدی داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین باید تفکر انقلابی و رویکرد جهادی داشته، مرد میدان بوده و در تمام صحنه‌ها حضور مستمر داشته باشد زیرا اگر رئیس‌جمهور صرفاً در هیأت دولت و جلسات و پشت میز و در ساعت‌های مشخص امر و نهی کند کار کشور پیش نمی‌رود؛ کشور نیاز به تحول دارد و کسی می‌تواند آن را ایجاد کند که مرد میدان باشد. درواقع ویژگی ممتاز رئیس‌جمهور انقلابی، تحول‌گرایی است.

سردار جوانی ابراز داشت: رئیس‌جمهور انقلابی برای حل مشکلات و مسائل کشور باید به منابع و ظرفیت‌های داخلی شناخت و اعتقاد داشته باشد و آن‌ها را مکفی بداند؛ به‌ویژه ظرفیت جوانان را که ظرفیت بسیار بالایی برای انجام تحول و بهبود بخشیدن به وضعیت کشور و گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: درصورتی‌که ویژگی‌های مذکور به شکل درست و واقعی در فردی وجود داشته باشد، او می‌تواند یک رئیس‌جمهور انقلابی باشد و یک دولت انقلابی تحول‌گرا را تشکیل دهد. تمامی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما در گرو توصیه به قانون‌گرایی و عمل به قانون است یعنی در همه شرایط مبنا باید قانون باشد.

شورای نگهبان فصل الخطاب است

وی در خصوص شبهات ایجاد شده در خصوص فرآیند تأئید صلاحیت کاندیداهای انتخابات گفت: در بحث انتخابات، قانون اختیاراتی را به شورای نگهبان داده و این شورا بر اساس آن‌ها نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد. انحصار این نظارت برای شورای نگهبان است و هیچ مرجع دیگری در زمینه نظارت بر انتخابات فعالیت نمی‌کند.

سردار جوانی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را نظارت استصوابی دانست و افزود: نظارتی کارآمد، مؤثر و عقلایی است که استصوابی باشد، در غیر این صورت نظارت بی‌معنا خواهد بود. شورای نگهبان متشکل از 6 نفر فقیه و 6 نفر حقوقدان مرجع رسیدگی به تأئید صلاحیت کاندیداهاست و بر اساس گزارش‌ها، اسناد، مدارک و تحقیقات صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و به جمع‌بندی می‌رسد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان فصل الخطاب است و همه باید نظر آن را بپذیرند، بر ضرورت تقویت امر قانون‌گرایی در کشور تأکید و عنوان کرد: فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران بارها اعلام کرده‌اند که سپاه در هیچ انتخاباتی ورود مصداقی ندارد و از کاندیدا یا لیست خاصی حمایت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه سپاه عمل و رفتار سیاسی دارد اما حزب سیاسی نیست، اضافه کرد: این نهاد در زمینه امیدآفرینی، مشارکت آفرینی و تبیین ملاک‌ها و معیارها و نیز زمانی که دشمنان قصد آسیب رساندن و ضربه زدن به کشور را دارد وارد می‌شود. پس اینکه برخی افراد می‌گویند که سپاه از فلانی حمایت می‌کند، یک اتهام و دروغ بزرگ است.

سردار جوانی گفت: دشمن با تحلیل‌های غلط، تمام تلاش خود را برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه، بی‌رونق کردن انتخابات و کاهش مشارکت مردم به کار گرفته است تا انتخابات را به فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب تبدیل کند که در چنین شرایطی سپاه مأموریت دارد در نقطه مقابل دشمن، به امیدآفرینی، تبیین منطقی و درست معیارهای انتخاب اصلح و دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات بپردازد.

سپاه به دنبال خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر با روشنگری و تبیین صحیح، امید در جامعه ایجاد شود و مردم دریابند که با مشارکت بالا و رأی درست تحولی در زندگی‌شان و کشور ایجاد می‌شود، قطعاً مشارکت افزایش خواهد یافت. کاندیداها نیز باید برنامه‌های خود را برای اداره کشور به مردم ارائه دهند زیرا مردم به دنبال بهبود شرایط هستند و در صورت اطمینان از این امر، مشارکت خواهند داشت.

وی بیان داشت: سپاه به دنبال خنثی‌سازی نقشه‌ها و یأس آفرینی دشمن است زیرا در کشور ما برخی دستاوردهای انقلاب به گونه دیگری تفسیر و تحلیل‌های نادرستی ارائه می‌شود که هدف از این امر اعتمادسوزی، بی‌اعتبار کردن مسئولین و ناامید کردن مردم است که در چنین شرایطی روشنگری امری ضروری محسوب می‌شود.

سردار جوانی متذکر شد: امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور مقتدر است و این نفوذ در منطقه برای آن امنیت ایجاد کرده اما دشمن به دنبال این است که با تحلیل‌های غلط جمهوری اسلامی را متهم به عامل ناامنی و هرج‌ومرج در منطقه کرده و به‌نوعی رفتارهای جمهوری را به رفتارهای ماجراجویانه تشبیه کند که در اینجا مأموریت سپاه سنگین‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها