به مناسبت هفته معلم؛

معلمان نمونه شهرستان آمل تجلیل شدند

به مناسبت هفته معلم از معلمان نمونه شهرستان آمل تجلیل و قدردانی شد.
کد خبر: ۴۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ - 06May 2015

معلمان نمونه شهرستان آمل تجلیل شدند

به گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، همایش بزرگ تجلیل از معلمان نمونه شهرستان آمل به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره آموزش و پرورش آمل و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، ائمه جمعه شهرهای آمل، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، نماینده مردم قائمشهر در مجلس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان شهرستان و معلمان برگزار شد.

حمید محمدنسب رئیس اداره آموزش و پرورش آمل در این مراسم با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) نخستین امام و پیشوای مسلمانان به عنوان برترین معلم و هدایتگر انسانها بودهاند، گفت: این امام همام، نخستین مسلمان و تشکیل دهنده حکومت اسلامی و الگوی حاکمیت جهان هستند.

محمدنسب با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولی در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد شد، اظهار کرد: اساس فکری حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب در انقلاب اسلامی امر تحول، تعلیم و تربیت بود.

وی با اعلام اینکه امروز نیز ولی امر مسلمین در منویات خود دستور عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را براساس آموزههای دینی دادهاند، بیان داشت: در این سند، مربیان باید عبد صالح خداوند باشند و بر اساس آموزههای دینی به تعلیم و تربیت دانشآموزان بپردازند از این رو، علوم انسانی که بر پایه این دانشها است از پیچیدهترین رشتههای علم و تربیت در بین رشتهها به شمار میرود.

محمدنسب با اشاره به ویژگیهای شهر آمل به لحاظ علمی و فرهنگی ادامه داد: این شهرستان به عنوان شهری پرآوازه و پرافتخار از عصر سامانی دارای تمدن بزرگی بوده و در شاهنامه از آن یاد میشود.

مدیر آموزش و پرورش آمل، این شهرستان را شهر امالقرای پناهگاه فرزندان اهلبیت (ع) و مدفن 110 امامزاده دانست و گفت: آمل در خود علمایی از رشتههای فقه، قرآن، علوم قدیم و جدید را پرورش داده است و از سال 1285 تا قبل از انقلاب اسلامی، این شهرستان افتخار تاسیس نخستین مدرسه نوین، نظامیه، مدارس آموزشی، مدارس مرعشیان، مکتبخانهها و سپاه دانش جدید را داشته است.

محمدنسب خاطرنشان کرد: حضور در عرصههای علمی و المپیادهای ورزشی، فرهنگی و هنری این شهرستان در کنار دیگر فرهیختگان و کسب رتبههای برتر با تلاش و وجود معلمان نمونه آملی و کشوری از ویژگیهای بارز دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان به شمار میرود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از معلمان نمونه استانی و شهرستانی، معلمان پیشکسوت و ایثارگر، اعضای ستاد بزرگداشت هفته معلم، دانشگاهیان و معلمان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آمل قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار