انتشار برای اولین بار؛

فرازهای ناگفته‎ای از سخنان سردار شهید «حجازی» در جمع فرماندهان خراسانی

فرازهایی از سخنان سردار شهید «سیدمحمد حسین‌زاده حجازی» قائم مقام سپاه منطقه‎ای خراسان در دوران دفاع مقدس در جمع فرماندهان یگان‎های رزم خراسان منتشر شد.
کد خبر: ۴۵۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ - 30May 2021

فرازهای ناگفته‎ای از سخنان سردار شهید «حجازی» در جمع فرماندهان خراسانی// عکس سردار حجازی را عوض کنید. عکس مناسب نیست.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن اربعین شهادت سردار سرتیپ پاسدار «سیدمحمد حسین‌زاده حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و قائم مقام سپاه منطقه‎ای خراسان در دوران دفاع مقدس به فرازهایی از سخنان این فرمانده دلاور در جمع فرماندهان یگان‎های رزم خراسان اشاره خواهیم داشت.

همانطور که اطلاع دارید، سیر جنگ در این چند سال اخیر، در بعضی جاها سیر صعودی داشته و بعضی جاها سیر نزولی داشته است. همه ما می‎دانیم که در ابتدای شروع جنگ تحمیلی، ما قدرت نظامی قابل توجهی در کشور نداشتیم. واقعیت این است که سپاه تجربه جنگی نداشت و برای جنگ‎هایی به این شکل آموزش ندیده بود و عمدتاً خودش را آماده کرده بود، برای یکسری حرکت‎های شهری و مبارزه با ضدانقلاب که قبلاً در کردستان و گنبد اتفاق افتاده بود و تجربه شرکت در جنگ‎های این شکلی را نداشت.

ارتش ما هم یک ارتش کلاسیک صددرصد متکی به ابزار [بود]؛ با آن طرز تفکرهایی که در دانشگاه‎ها خوانده و یاد گرفته بودند و برایشان مشکل بود که به شکل حزب اللهی که امروز جمهوری اسلامی می‎جنگد، بجنگند.

ما در این جهاد هر روز سیر صعودی را طی کردیم و امروز به اینجا رسیدیم – اینکه می‎گویم رسیدیم منظورم جمهوری اسلامی است و در مجموع قوای ارتش، سپاه و سایر ارگان‎هایی که جنگ را کمک می‎کنند و در جنگ دخل و تصرفی دارند – همه اینها هر روز در جهت شکوفا شدن و خودکفا شدن [هستند] و هر روز ابتکارات جدیدی را به صحنه می‎آورند.

امروز جمهوری اسلامی از اقتدار و قدرت زایدالوصفی برخوردار است که همه استکبار جهانی از شرق و غرب، ادامه جنگ را به نفع خود نمی‎دانند و همانطور که می‎دانید، همه جا ندای صلح سر داده‌اند و اعتراض شدید به جمهوری اسلامی که چرا صلح را نمی‎پذیرید. این در واقع همانطور است که امروز هم جناب آقای خامنه‎ای - رئیس جمهور - در سخنان خود در نماز جمعه فرمودند؛ این نشانه قدرت جمهوری اسلامی است.

من بعضاً در گردان‎ها گفته‎ام که شما ملاحظه می‎کنید که سردمداران رژیم بعثی می‎گویند که ما تمام مقدمات را فراهم کردیم که جلوی هجوم و حمله ایران را بگیریم اما بازهم خودشان را مصون نمی‎دانند. همه این آب انداختن‎ها و این موانعی که ایجاد کردند را می‎دانید اما با وجود همه موانع و حرکاتی که انجام دادند، هنوز [دشمنان] در ترس و رعب شدید به سر می‎برند و گفته‎اند که اگر جمهوری اسلامی حمله خودش را آغاز کند، ما شهرها را می‎زنیم.

مشکلات جنگ فقط تیر و ترکش و خمپاره و این چیزها نیست؛ یکی از مشکلات جنگ، نداشتن پول است، نبود امکانات و نرسیدن ماشین است، کمبود نیروی انسانی و نداشتن آموزش کافی است و مسائل دیگر اما اگر ما این مسائل را هم جزو مشکلات جنگ ببینیم، همین‎ها هم می‎شود مجاهده.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار