شهید «رضا سیدارونقی»:

رزمندگان اسلام راه کربلا را باز خواهند کرد

شهید «رضا سیدارونقی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: ان‌شاءالله رزمندگان اسلام راه کربلا را باز خواهند کرد و امیدوارم که عکس مرا نیز به‌عنوان زائر امام، به کربلا ببرید؛ درخت اسلام میوه نمی‌دهد مگر با آبیاری کردن، آن‌هم توسط خون.
کد خبر: ۴۵۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ - 31May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، هشت سال دفاع مقدس دورانی ماندگار و پر از تجربه‌های فراوان برای ملت ایران اسلامی است که همواره از رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای نظامی و بسیجی در دفاع از خاک میهن اسلامی در برابر جنایت‌های رژیم بعثی عراق سخن گفته می‌شود.

در دوران حماسه و ایثار، از همه افراد جامعه به جنگ با صدام ملعون برخواستند که یکی از همان‌ها دانشجویانی بودند که در برابر نیروهای جنایت‌کار عراقی سینه سپر کرده و به درجات والایی رسیدند. دانشگاه تبریز هم از جمله دانشگاه‌هایی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای دانشجوی بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که شهید «رضا سیدارونقی» یکی از این دانشجویان است.

زندگی‌نامه شهید «رضا سیدارونقی»

«رضا سیدارونقی» سوم خرداد سال ۱۳۴۴ در شهرستان «خوی» چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود به پایان برد و با شروع نهضت انقلاب اسلامی، از همان روز‌های نخست به ندای حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفت و دوشادوش بزرگسالان در راهپیمایی‌های مردمی شرکت کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در جبهه فرهنگی فعالیت کرد و همزمان با سال‌های آغازین جنگ تحمیلی، در سال ۱۳۶۳، در رشته «علوم اجتماعی» در دانشگاه تبریز پذیرفته شد. «رضا» درحالی که دانشجوی سال اول بود و تنها یک ترم از تحصیلات دانشگاهی را پشت سر گذاشته بود که حضور در دانشگاه ایثار و شهادت را بر نشستن در نیمکت‌ها ترجیح داد و به مناطق عملیاتی اعزام شد.

وی پس از دو سال حضور فعال در میادین نبرد، سرانجام در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» جام شهادت را سر کشیده و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «رضا سیدارونقی»

هرگز از من، جوان ناکام یاد نکنید؛ زیراکه من به شهادت، آرزوی خود رسیده‌ام؛ بر سر در خانه ما پرچم سرخ بزنید؛ زیراکه بر سر ضریح مقدس امام حسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل عباس (ع) پرچم سرخ زده‌اند و هنوز هزار سال که می‌گذرد انتقام خون حسین گرفته نشده است و ان‌شاءالله رزمندگان اسلام راه کربلا را باز خواهند کرد و امیدوارم که عکس مرا نیز به عنوان زائر امام به کربلا ببرید؛ درخت اسلام میوه نمی‌دهد مگر با آبیاری کردن، آن هم توسط خون.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار