افتخار زندگی در عصر حاضر برای شهید «سلیمانی» + صوت

شهید سلیمانی در سخنانی به تبیین مزیت‌های زندگی در عصر حاضر پرداخته و احساس خود را در این‌باره بیان می‌کند.
کد خبر: ۴۵۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ - 01June 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صوت ماندگار شهید حاج قاسم سلیمانی که بعد از عملیات «کربلای ۱» ایراد کرده است را منتشر کرد.

عملیات کربلای ۱:

تصرف شهر «فاو» به دست رزمندگان اسلام و عملیات‌های گسترده‌ای که رزمندگان اسلام هر سال علیه رژیم بعث به انجام می‌رساندند، عراق را بر آن داشت تا استراتژی دفاعی خود را تغییر دهد و برای مقابله با عملیات‌هایی که از طرف جمهوری اسلامی اجرا می‌شد، روش جدیدی را اتخاذ کند که این استراتژی، «استراتژی دفاع متحرک» نام گرفت.

افتخار درک زمانی که در آن زندگی می‌کنیم

شهر «مهران» که در نوار مرزی بین دو کشور ایران و عراق، جزء جبهه میانی محسوب می‌شد و از آنجا که بیشتر نیرو‌های سپاه در فاو درگیر شده بودند و حفاظت از مهران ر عهده ارتش بود، عراق در یک حرکت حساب شده، مهران و روستای اطراف آن را به تصرف خود درآورد.

ضرورت آزادسازی مهران کاری بود که باید انجام می‌شد، زیرا امام خمینی (ره) بر آزادسازی این شهر تأکید داشتند. به همین خاطر شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از دشمن و آغاز و اجرای عملیات کربلای ۱، بر اساس سه مرحله طراحی شد: مرحله اول این کار، تأمین ارتفاعات قلاویزان ایران تا روستای امامزاده حسن (ع)، مرحله دوم، تأمین ارتفاعات «جبل همدین» تا «شیارمیگ سوخته» و در امتداد آن، روستا‌های «بهین»، «بهروزان» و «هرمزآباد» و در مرحله سوم، تصرف خاکریز والفجر ۳ از روستای «فرخ آباد» تا زیر ارتفاعات ۲۲۳ «قلاویزان» و تأمین شهر مهران بود.

عملیات «آزادسازی مهران» یا «کربلای ۱»، در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز ۱۰ تیر ۱۳۶۵ با رمز «یا اباالفضل العاس (ع) ادرکنی» آغاز شد.

روز نهم تیر، دو گردان رزمندگان اسلام برای دور زدن و غافلگیر کردن دشمن از سمت قلاویزان حرکت کردند. همزمان با حرکت این نیروها، طوفان نسبتا شدیدی همراه با گرد و غبار، سطح منطقه عملیات و عقبه‌های خودی را پوشاند.

در این عملیات، ۱۷۵ کیلومتر مربع از خاک ایران و عراق آزاد شد و هشت روستا و اترتفاعات «قلاویزان» و دو پاسگاه مرزی به دست رزمندگان اسلام افتاد.

محتوای این صوت به شرح زیر است:

«افتخاری برای ما هست که عمر ما فدای اسلام می‌شود. زمان اینطور اقتضا کرده است و خداوند طوری قرار داده است که در این زمان عمر ما فدای اسلام شود و ما این زمان را درک کنیم و به آن توجه داشته باشیم و این جنگ را تقویت کنیم.»

منبع

کارنامه عملیات سپاهیان اسلام در هشت سال دفاع مقدس

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار