شعار حج ۱۴۰۰ اعلام شد

شعار حج ۱۴۰۰ پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» اعلام شد.
کد خبر: ۴۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ - 31May 2021

شعار حج ۱۴۰۰ اعلام شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه رهبر انقلاب اسلامی و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» به عنوان شعار حج آینده انتخاب و اعلام شد.

در این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تبیین محورهای شعار حج آینده، اظهار داشت: کلیدواژه‌های این شعار از میان پیشنهادهای دریافتی از واحدهای مختلف و پس از کار کارشناسی با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و مسائل روز امت اسلامی و بین‌المللی انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه خودسازی را یکی از اهداف حج عنوان کرد و همبستگی و اقتدار اسلامی را راه حل مهمترین چالش‌های جهان اسلام دانست.

وی با اشاره به اینکه در انسجام و اقتدار اسلامی به وحدت و عظمت اسلامی نیز توجه شده است، تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در صحنه فلسطین حج فرصت بی‌نظیری برای همفکری امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی و فلسطینیان است.

در ادامه این جلسه علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص حج پیش رو بار دیگر تصریح کرد: وزارت حج عربستان تاکنون به صورت شفاف و قطعی در مورد حج آینده اظهار نظر نکرده است و همچنان کشورهای اسلامی در انتظار روشن شدن تکلیف حج هستند.

رشیدیان همچنین با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت برای راه اندازی محدود سفر به عتبات عالیات در قالب کاروان‌های زیارتی تحت پوشش این سازمان و با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی آمادگی دارد، خواستار آن شد که موضوع صدور مجوز مراجع ذی‌ربط برای اینگونه سفرها همچنان از طریق نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیگیری شود.

این گزارش حاکیست، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره کارشناسی انجام شده در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در این معاونت و معاونت‌های امور بین‌الملل و توسعه مدیریت و منابع همچنین پژوهشکده حج و زیارت، مؤسسه فرهنگی هنری مشعر و دیگر واحدهای تابعه بعثه مقام معظم رهبری با نگاه به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها گزارش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تصریح کرد: هر یک از معاونت‌ها و مدیریت‌ها باید تلاش کنند با توجه به امکانات، نیروی انسانی و بودجه موجود، در ارتباط با برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که اجرا می‌شود پشتیبانی‌ها افزایش و موانع کاهش یابد و گزارش اقدامات انجام شده برای اسفند ماه امسال آماده و ارائه شود.

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در آغاز این نشست طی سخنانی به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: آنچه از بعد فقهی اسلام در اختیار داریم از امام صادق (ع) و شاگردان آن حضرت منتقل شده است.

وی همچنین اندیشه و افکار امام امت را فراتر از زمان خود دانست و گفت: ما باید نسبت به فکر، اندیشه، نگاه تیزبین و دستورات امام راحل توجه بیشتری داشته و در این ایام همه به یاد این بزرگوار باشیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار