یادداشت/ رسول حسنی

تحریف امام، تحریف اسلام انقلابی است

ایران زمان رژیم پهلوی، هر چند ظاهرا کشوری اسلامی بود اما تا اسلامی بودن فاصله بسیاری داشت؛ حضرت امام خمینی (ره) در این میان تعریف دیگری از دین داشت. اسلام امام راحل اسلامی انقلابی است که به‌شدت مورد تهدید تحریف است.
کد خبر: ۴۵۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 04June 2021

تحریف امام، تحریف اسلام انقلابی استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ بعد از روی کار آمدن بنی‌امیه و بعد از آن بنی‌عباس تا وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بسیاری از حکومت‌ها و دولت‌ها به نام اسلام و خلیفه مسلمین بودن داعیه اسلامی داشتند بدون آنکه در نوع سیاست خود کمترین غرابتی با دین مبین داشته باشند.

در سال ۱۳۴۲ که زعامت تشیع بر عهده امام راحل قرار گرفت زمزمه‌های تشکیل حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلام که بسیار قبل‌تر بلند شده بود به فریاد بدل شد. فریاد حقی که از حنجره مبارک امام خمینی (ره) برخاست و اریکه قدرت ۲۵۰۰ سال سلسله شاهنشاهی را در هم‌ریخت.

امام خمینی (ره) بدون ادعای حکومت‌گری از سوی قاطبه مردم به رهبری حکومتی پذیرفته شد که مهم‌ترین خصیصه آن اسلام انقلابی بود. اسلامی که هیچ‌گونه انفعال را بخصوص در مقابل دشمنان و معاندان قبول نداشت و با مخالفان سرسختش رفتاری قهرآمیز و صلح ناپذیر داشت. به همین دلیل بود که از همان ابتدای قیام الهی حضرت امام (ره) تا امروز اندیشه، جهان‌بینی و نگاه و هدف امام خمینی (ره) در معرض تحریف قرار داشت و همچنان مصون از این تهدید نیست.

اگر نسل امروز با حفظ حکومت اسلامی نسبت به انقلاب و رهبر آن موضعی منفعلانه داشته باشند جهان سلطه به هدف شوم خود رسیده‌اند. اسلام انقلابی دستاورد همیشه زنده امام راحل است که نباید از وجه انقلابی‌گری عاری و تهی شود. تحریف امام خمینی (ره) زنگ خطری است که سال‌هاست به گوش می‌رسد و ظاهرا عده‌ای خود را به نشنیدن زده‌اند و از قضا خواهان همان اسلام انفعالی هستند در مسجد و حسینیه محصور بماند و میانه‌ای با مناسبات جهان نداشته باشد و در این میان مسئولان فرهنگی بیشتر در مظان سوال قرار دارند.

در میان خیل تولیدات فرهنگی سهم اندیشه امام خمینی (ره) چقدر است. در حالی که به‌واسطه آثار سینمایی مردم جهان نلسون ماندلا و گاندی و دیگران را می‌شناسند، چقدر از حضرت امام خمینی (ره) شناخت دارند. فاجعه بیش از آن است که نادیده گرفته شود، حتی نسل امروز یک تله‌فیلم یا حتی یک رمان در خصوص زندگی رهبر انقلاب اسلامی ندیده و نخوانده است. امام خمینی (ره) شخصیتی ذوابعاد دارد که هر یک از آن می‌تواند موضوع یک اثر سینمایی باشد که متاسفانه جز فیلم بی‌سرانجام «فرزند صبح» قدمی برنداشته شده است.

اسلام انقلابی تحفه نامیرای امام راحل (ره) به همه مردم مسلمان جهان است که باید به‌ دست نسل فردا و فردها برسد و مهم‌ترین تهدید در این میان تحریف امام خمینی (ره) است که معاندان داخلی و خارجی به‌شدت روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند و در پاره‌ای موارد به هدف خود رسیده‌اند. انقلاب اسلامی ایران به مدد فرزندان مؤمن و انقلابی خود می‌تواند در برابر این تهدید بایستد و امام خمینی (ره) همان‌طور که هست به جهان بشناساند و بی‌هراس از معاندان پا در میدان جهاد فرهنگی بگذارند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها