ابوترابی فرد:

قلب نیروی انتظامی باید لبریز از محبت و دوست داشتن مردم باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی همچون روحانیون باید مردم را دوست داشته و قلب آنها لبریز از محبت برای آنها و حتی خطاکاران باشد.
کد خبر: ۴۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ - 06May 2015

قلب نیروی انتظامی باید لبریز از محبت و دوست داشتن مردم باشد

به گزارش " دفاع پرس "، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت هفته آموزش" که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، از سردار بختیاری فرمانده این دانشگاه و مدیران رده های تابعه وی برای مدیریت این نهاد علمی و فراهم کردن بستر رشد و تعالی علمی، اخلاقی و رفتاری 7 هزار دانشجوی پلیس تقدیر کرد و اظهارداشت: بی تردید این پایگاه علمی در افزایش اقتدار، ایفای نقش، کارایی، امنیت و احساس آن و نیز افزایش احساس رضایتمندی آحاد جامعه نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.
 
وی افزود: برای اینکه ارزیابی صحیحی از نیروی انتظامی داشته باشیم باید نهاد علمی این سازمان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.
 
این مقام مسئول خطاب به فرماندهان و مدیران ارشد ناجا، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: در صورتی که به هر میزان بر قدرت علمی، مدیریت و توان اخلاقی و رفتاری خود بیفزایید، ناجا ارتقا خواهد یافت.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولین کلمه ای که از سوی جبرئیل امین بر پیامبر اکرم(ص) تلاوت و خوانده شد واژه "اِقرأ" است، گفت: این امر بیان کننده جایگاه تعلیم و تربیت در مکتب اسلام و آموزه های قرآن کریم است.
 
ابوترابی فرد به اهمیت قرائت واژه "ربّ" در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این قرائت مورد توجه قرآن به گونه ای با معرفت خدای سبحان گره زده شده است؛ در این قرائت، انسان پدیده های عالم را می شناسد که هر پدیده ای، اسمی از اسماء الهی و مظهری از جمال ذات اقدس حق به شمار می آید که این معرفتی فراتر از دانش کلاسیک و مجامع علمی متعارف است.
 
ابوترابی فرد افزود: هدف انبیاء الهی، فراهم کردن این بستر آموزش است.
 
وی با اشاره به واژه "قلم" و نقش برجسته آن گفت: قلم، نعمت اختصاصی انسان است در همه عالم امکان تنها بشر این قدرت را در اختیار دارد. در صورتی که قلم نبود، مدرسه و کتاب معنا نداشت و امروز از داشتن نعمت قرآن این کتاب الهی، فرمایشات گهربار پیامبر اکرم(ص) و سخنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه محروم بودیم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند به وسیله قلم، انسان را تحت تعلیم و تربیت قرار داده است، تصریح کرد: انسان به گونه ای آفریده شده که قدرت فراگیری علم دارد البته این قدرت مختص انسان نیست و بسیاری از پدیده ها از این ظرفیت برخوردار هستند؛ انسان در فراگیری علم و دانش، گوی سبقت را از همه موجودات ربوده است.
 
ابوترابی فرد از قلم، کتاب و تربیت انسان عالم به عنوان معجزه پیامبر (ص) نام برد و با بیان اینکه انسانی که قرائتش را با نام "رب" آغاز و به پایان می برد که این مدرسه پیامبر اکرم(ص) است، خطاب به اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین، گفت: امیدوارم شما در این فضا حرکت کنید.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام مشکلات ما از اعمال ناقص آغاز می شود، ادامه داد: مدرسه و دانشگاه برای کامل شدن عقل و اتخاذ تصمیمات صحیح با پشتوانه علمی و معرفتی است؛ عمل انسانی، عمل مبتنی بر عقل، علم و معرفت است والّا عمل حیوانی به شمار می آید.
 
وی تصریح کرد: انسانی هایی که به کمال عقل رسیدند، تلاش می کنند تا انسان های دیگر را به کمال عقل برسانند.
 
نایب رئیس مجلس خطاب به اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: هر قدر می توانید خود را به علم و عمل آراسته کنید و در این مسیر درنگ و کوتاهی نکرده و هر آنچه را فرامی گیرید به کار ببندید.
 
ابوترابی فرد تصریح کرد: نقش نیروی انتظامی در تربیت افراد جامعه گاهی اوقات از کسانی که لباس روحانیت دارند نیز برتر است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی همچون روحانیون باید مردم را خیلی دوست داشته و قلب آنها لبریز از محبت برای آنها و حتی خطاکاران باشد زیرا تا زمانیکه این "دوست داشتن" نباشد نمی توانید خادم شایسته ای برای جامعه باشید؛ ریشه این دوستی آن است که "انسان خود را کنار بگذارد" زیرا تا وقتی خود را دوست داشته باشد نمی توان به فکر دیگران بود و به آنها کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار