معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول خبر داد؛

شهادت ۲ خلبان پایگاه چهارم شکاری دزفول بر اثر حادثه

«‌فرهمندپور» با اعلام خبر حادثه زمینی برای هواپیمای آموزشی اف پنج پایگاه چهارم شکاری دزفول گفت: این حادثه باعث شهادت ۲ خلبان این جنگنده شد.
کد خبر: ۴۵۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ - 01June 2021

شهادت 2 خلبان پایگاه چهارم شکاری دزفول بر اثر حادثهبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «علی فرهمندپور» معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول امروز با اعلام خبر حادثه زمینی برای هواپیمای آموزشی اف پنج پایگاه چهارم شکاری دزفول اظهار داشت: متاسفانه این حادثه باعث شهادت ۲ خلبان این جنگنده شد.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه بر روی زمین رخ داده است، افزود: امروز هیچ گونه پرواز هوایی نداشتیم که دچار سانحه شده باشد.

فرهمندپور با بیان اینکه پروازها در رادارها قابل رصد هستند، گفت: اینکه عنوان شده هواپیما بعد از پرواز، سقوط کرده ‌به هیچ عنوان صحت ندارد.

فرماندار ویژه دزفول با تسلیت شهادت ۲ خلبان این حادثه بیان داشت: ابعاد این حادثه توسط تیم ارزیابی که از تهران به دزفول آمده‌اند در حال بررسی است و جزئیات بیشتر در مورد این حادثه و خلبانان شهید آن از طریق پایگاه چهارم شکاری دزفول بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان پایگاه مقدم هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس مقاومت جانانه‌ای داشته و خلبانان دلیر این پایگاه نیز رشادت غیرقابل توصیفی در دفاع از حریم هوایی و زمینی میهن اسلامی از خود نشان دادند.

این پایگاه که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مقاومت شناخته شد در دوران دفاع مقدس ۵۰ خلبان شهید تقدیم دفاع از اسلام و میهن کرده است.

بنابراین گزارش، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اطاعیه‌ای در این زمینه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«بر اثر اشکال غیر قابل پیش‌بینی در یک فروند هواپیمای اف ۵ دو تن از خلبانان پایگاه هوایی دزفول به شهادت رسیدند.

صبح امروز سرهنگ کیانوش بساطی و سروان حسین نامنی از خلبانان نیروی هوایی ارتش در حین آماده‌سازی هواپیما قبل از پرواز، بر اثر عملکرد ناگهانی صندلی پران به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، علت دقیق حادثه توسط کارشناسان فنی در حال بررسی است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها