روحانی در هیئت دولت:

صندوق رای، دستاورد انقلاب اسلامی است/ نباید از امام (ره) فاصله بگیریم

رئیس جمهور با بیان اینکه صندوق رای و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، گفت: راه حلی که امام راحل برای اداره کشور داد، انتخابات بود، بنابراین نباید از امام (ره) فاصله بگیریم.
کد خبر: ۴۶۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 02June 2021

صندوق رأی، دستاورد انقلاب است/ نباید از امام فاصله بگیریم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و آن‌ها راه حل اساسی نمی‌دانست بلکه حرکت اساسی را همفکر شدن و جوشش مردم می‌دانست.

روحانی با بیان اینکه ۱۴ خرداد روز بسیار غم‌انگیزی بود و صبح و عصر آن روز شرایط جدیدی را ایجاد کرد، گفت: در آن روز خداوند یک متانت و سکینه قلبی را برای مردم ایجاد کرده بود.

وی افزود: عصر ۱۴ خرداد تصمیم بسیار مهم و تاریخ‌سازی انجام شد که هدایت‌های قبلی امام راحل در آن تأثیر داشت. قبل از رای‌گیری نهایی برای مقام معظم رهبری، در زمان تنفس، تمام بحث‌ها این بود که شورای رهبری چند نفر باشد. من بیرون از سالن با مقام معظم رهبری در مورد تعداد اعضای شورای رهبری صحبت می‌کردیم. اما بعد از زمان تنفس، وقتی شورایی رای نیاورد یک نقطه جدیدی در تاریخ سیاسی کشور بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه صندوق رای و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، گفت: راه حلی که امام برای اداره کشور داد، انتخابات بود. نباید از امام فاصله بگیریم، باید روز به‌ روز به امام نزدیک شویم؛ نظریه امام این بود که مردم نقش تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند.

ادامه دارد ...

نظر شما
پربیننده ها