شهید«حسین سراجی»:

شهادت هر رزمنده سند اصالت انقلاب اسلامی است

شهید «حسین سراجی» در بخشی از وصیت‌نامه اشاره کرده است که شهادت هر سپاهی این سند اصالت ماست
کد خبر: ۴۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 02June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس، شش هزار و ۲۰۰ شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، شهدایی که از جان و مال خود گذشتند، تا ما امروز یکی از امن‌ترین کشور‌های منطقه باشیم. شهید «حسین سراجی» یکی از غیورمردان دلاور استان مرکزی است که در عملیات «بیت‌المقدس» شربت شهادت نوشید و آسمانی شد؛ زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را در ادامه می‌خوانید.

زندگی‌نامه شهید «حسین سراجی»

در هفتم شهریورماه سال ۱۳۴۲در روستای فرفهان، از توابع شهرستان خمین دیده به جهان گشود.

پاسدار شهید حسین سراجی از موهبت‌های خاص در زندگی برخوردار بود. از همان تحصیلات ابتدایی که در روستای خودشان گذراند. معلمان دلسوز، مذهبی و انقلابی داشت و او از روحانیت و اندیشه معلمان، بهره می‌گرفت. عشق به اسلام و نهال ایمان، از همان سنین در دلش جای داشت. به خمین آمد تا به تحصیلاتش ادامه دهد. دوران دبیرستان را می‌گذراند که موج انقلاب، میهن اسلامی ما را فرا گرفته بود و او در تلاطم این امواج، تلاشگری صادق و فعال بود و در روستا و شهر، از طریق پخش اعلامیه و افشاگری‌ها، به وظیفه انقلابی خویش مشغول بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی، همان مسیر را هر چه روشن‌تر پیمود و با رهنمود‌های روحانیت متعهد، به فعالیت‌های مذهبی بیشتر پرداخت. سپاه خمین که تشکیل شد، به این تشکیلات انقلابی پیوست و به کردستان رفت و در درگیری با ضد انقلابیون، رشادت‌ها نشان داد.

در مراحل اولیه آغاز جنگ، به خطه خون‌رنگ خوزستان شتافت تا در برابر سپاه بعث، قامت استوار برافرازد و تجاوز را دفع کند. مدت‌ها در انتظار بود، تا لحظه موعود فرا رسید و قوای اسلام، برای آزادسازی خونین‌شهر دست به تهاجمی عظیم زدند.

شهید سراجی در این عملیات فرمانده دسته در تیپ 22 بدر بود که به رستگاری بزرگ رسید و در نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر خمین به خاک سپرده شد.

وقتی سر سپاهی را از تن او جدا می‌کنند این سند اصالت است

بخشی از وصیت‌نامه شهید«حسین سراجی»

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

 شهادت دعوتی است به تمامی هدایت‌شدگان در راه خدا.

خدایا! شهادت در راه تو آرزوی من است. مرا در راه رسیدن به آرمان موفق گردان.

برادران و خواهران! همیشه از خون شهیدان، که هدفشان استقرار حاکمیت الله بر روی زمین بوده، پاسدار و نگهدار باشید.

برادران پاسدار با نثار خون خویش، رسالت سنگینی را که عهده‌دار بودند، به مرحله عمل رساندند و اکنون بر شماست که با تمام وجود ادامه‌دهنده راه شهیدان باشید.

وقتی سر سپاهی را از تن او جدا می‌کنند و زیر تانک له می‌شود، این سند اصالت است. برادران! پیروزی مهم نیست، مهم جا افتادن خط الهی است در عالم. گاهی این خط با پیروزی و گاهی با شهادت جا می‌افتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار