شهید «مجید حاجی حسین‌زاده»:

امام خمینی ملت به خواب رفته را بیدار کرد

شهید «مجید حاجی حسین‌زاده» اطاعت از امام خمینی (ره) را همچون اطاعت از ائمه اطهار (ع) واجب می‌دانست و می‌گفت: این امام بود که  ملت به خواب رفته را بیدار کرد و دست خون آلود شرق و غرب را از منطقه خلیج فارس دور نگه داشت.
کد خبر: ۴۶۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ - 02June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان، همه عاشقان و دلدادگان به حضرت امام خمینی (ره) به ندای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و برای دفاع از خاک ایران اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند که در این بین ارتشی‌های دلاور ایران اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبودند؛ ارتشی‌هایی که در برابر زورگویی‌های رژیم جنایتکار عراقی سینه سپر کرده و برای دفاع از خاک و ناموس‌شان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و نام قهرمانان بسیاری در دفتر دوران حماسه و ایثار ثبت شد.

یکی از این ارتشی‌های قهرمان، شهید «مجید حاجی حسین‌زاده» از افسران گروه توپخانه 11 مراغه بود.

زندگی‌نامه شهید «مجید حاجی حسین‌زاده»

«مجید حاجی حسین‌زاده» 18 اسفند 1324 در شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافت. وی پس از گذراندن دوران کودکی، راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را تا  سال سوم راهنمایی ادامه داد و سپس به استخدام ارتش درآمد و در حین خدمت، تحصیلات خود را ادامه داد.

به مسائل مذهبی علاقمند بود و با اشتیاق فراوانی به مطالعه و تلاوت قرآن می‌پرداخت و در حین خدمت، با افسران ارشد پادگان به مخالفت پرداخته و عکس امام خمینی را مخفیانه پخش می‌نمود. در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی با مامورین رژیم شاه در پادگان اسلام آباد درگیر شد و به شدت توبیخ گردید.

مجید در روز 21 بهمن 1357 در حالی که از کرمانشاه به تهران منتقل می‌شدند، در مسیر کرمانشاه - همدان با کمک دیگر دوستانش ماشین‌های نظامی را خراب کرده و به افسران ارشد حمله کردند و روز بعد که روز پیروزی حق بر باطل بود، به صف مردم انقلابی پیوستند.

اطاعت از امام خمینی (ره) را همچون اطاعت از ائمه اطهار (ع) واجب می‌دانست و می‌گفت: این امام بود که  ملت به خواب رفته را بیدار کرد و دست خون آلود شرق و غرب را از منطقه ی خلیج فارس دور نگه داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه میهن اسلامی، وی نیز با ایمانی راسخ در جبهه ها حضور یافت و همیشه می‌گفت: خدا نکند من زخمی یا اسیر شوم، آرزوی من فقط شهادت است و بس.

سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان در تاریخ 26 دی 1359 در منطقه عملیاتی میمک بر اثر اصابت ترکش توپ دشمن دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار