حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون اجتماعی دادگستری قم:

حضرت امام خمینی (ره) به تنهایی یک امت بود/ انتخابات عرصه آزمون الهی است

حجت الاسلام «مجید یزدی» گفت: انتخابات و دیگر عرصه‌های حفاظت از دستاورد‌های انقلاب، آزمون‌های الهی هستند و ما همواره در معرض چنین آزمون‌هایی قرار داریم.
کد خبر: ۴۶۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ - 02June 2021

حضرت امام به تنهایی یک امت بود/ انتخابات عرصه آزمون الهی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «مجید یزدی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم امروز در نشست مدیران رسانه استان که با موضوع انتخابات در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام عزیز (ره) و شهدای والامقام قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره نحل افزود: در این آیه حضرت ابراهیم (ع) به خاطر اطاعت محض از خدای متعال، یک امت معرفی شده و حقیقتا حضرت امام (ره) نیز به خاطر همین ویژگی عبد بودن به مثابه یک امت بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: اینکه انسان به تنهایی یک امت باشد، فرمول نمی‌خواهد بلکه اطاعت محض از خدا می‌خواهد، زیرا عبد خدا بودن، به انسان سعه وجودی و وسعت صدر می‌دهد و تعابیری همچون شهید بهشتی یک ملت بود، نیز در همین راستا معنا پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: حضرت امام (ره) حکومتی را تشکیل داد که ۱۲۴ هزار پیامبر به دنبال تشکیل آن بودند لذا شیاطین داخلی و خارجی همواره در تلاش هستند تا این حکومت و نظام را از بین ببرند.

یزدی با بیان اینکه تاکنون ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده، تاکید کرد: همیشه در معرض امتحانات الهی قرار داریم و بنابراین حضور و نشاط و مراقبت ما در قبال انقلاب، باید دائمی باشد.

وی افزود: مردم سالاری، حضور مردم و پشتوانه مردمی یکی از عرصه‌ها و مولفه‌های قدرت نظام ما محسوب می‌شود و دشمن نمی‌تواند به آسانی این حضور را لمس و درک کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم عنوان کرد: ضرورت دارد این نظام را بخوبی حفظ کنیم تا تحت رهبری‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب به صاحب اصلی آن تحویل شود و لذا هر یک از ما باید به وظیفه خود در قبال آن بدرستی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گنج انقلاب اسلامی دستاورد خون بیش از ۲۲۳ هزار شهید و خون دل هزاران جانباز و ایثارگر و خانواده شهید است و اگر کوتاهی شود خداوند گروه‌های دیگری را مستقر خواهد کرد که از این گنج عظیم محافظت کنند.

یزدی با اشاره به رویارویی‌ها و رقابت‌های مرسوم انتخاباتی، عنوان کرد: در بحث‌هایی که پیش می‌آید، در نظر گرفتن سخنان حکیمانه و نیکو و جدال به بهترین روش امری شایسته و گریزناپذیر است.

وی ادامه داد: در هر کار فردی و گروهی و بخصوص رسانه‌ای باید دو صفت قیام به فعل و اخلاص برای خدا وجود داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به اهمیت مشورت در امور، ابراز کرد: نبی مکرم اسلام (ص) با آنکه عقل کل بودند، ولی در امور با مردم مشورت می‌کردند و اینکه عرصه نظام اسلامی گسترده شد، بخاطر همین موضوع مردمسالاری و توجه به رای و حرکت مردم بود و لذا اصحاب رسانه به خوبی می‌توانند به حرکات مردم، شور و نشاط و جهت بدهند.

یزدی توجه به انتخاب فرد یا افراد اصلح را در همه انتخاب‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: این تکلیف است که در هر کاری، انتخاب بهترین‌ها یعنی افرادی که دارای لایق‌ترین صفات باشند، صورت بگیرد.

وی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات افزود: ایجاد شور و هیجان، رعایت بایسته‌های انتخاباتی، انتخاب اصلح، امانت داری از آراء مردم و دشمن شناسی از نکاتی است که باید در موضوع انتخابات مد نظر قرار بگیرد تا مبادا فرصت انتخابات از سوی دشمنان تبدیل به تهدید نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها